شعرناب

سنت یا مدرنیته

#پرسش_پاسخ
#حجاب
#سنت_یا_مدرنیته
❓آیا حجاب و پوشش زنان مسلمان قدیمی و از مد افتاده شده و باید کنار گذاشته شود؟
⚜در جوامع قدیم و قبل از اسلام هم حجاب و‌جود داشت و هم بی حجابی. مثلا حجاب زنان پادشاهان که از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند قابل توجه بود و همینطور بی حجابی زنانی که در دوران جاهلیت و بین زنان عرب جاهلی رایج بود.
🔄خب اگر قدیمی بودن ملاک دِمُده شدن چیزی است پس همانقدر که حجاب میتواند دمُده شود، بی حجابی هم از آن زمان و روزگار بوده و میتواند دمُده شود
✔️لازم است حجاب یکبار از دریچه ی شرع و حکم خداوند و از زاویه عقل و منطق بررسی شود.در مورد اول باید گفت که حکم خداوند در دینی که جهانی هست و تا روز قیامت قرار است برای بشر روش درست زندگی را نشان دهد دمُده شدن معنایی ندارد.
🧠در مورد عقلی بودن حجاب هم همین بس که زن با همین پوشش ساده میتواند خود را از آزار و اذیت و نگاه های نامتعارف رهایی ببخشد. رهایی از نگاه جنسی به اندام زن که برای بی بند و بارترین زنها هم که هیچ اعتقادی به دین ندارند، آزاردهنده هست.
⁉️اما اینکه چرا در کشورهای خارجی، در مترو و یا خیابان گاهی این زنان، چیزی شبیه سیم خاردار به دور خود میپیچند تا مورد اذیت قرار نگیرند ولی حجاب نمیکنند، موضوعی است که باید بررسی شود،یکی از دلایل اصلی مخالفت سرسخت غرب با حجاب رواج بی بند وباری و سرگرم کردن مردم و استفاده از زنان در تبلیغات و فروش محصولات خودشان است وگرنه انقد هم بی عقل نیستن که متوجه نشن حجاب باعث مصونیت زن می شود.
⚜حجاب لاکچری باطعم #اینستاگرام⚜ 📸📱
🔰سر صحبتم با محجبه ها و بچه های مذهبی هست که تو فضای مجازی با حجاب و سفرهای زیارتی و هر کار دیگه ای به اصطلاح تبلیغ دین می کنن👇👇
🔹وقتی اسلام را گره زدیم به یک روسری، باید فکر افتادن آن هم باشیم!
🔹اگر اسلام را گره زدیم به شوی همسرداری، باید فکر زمان طلاق هم باشیم!
🔹اگر اسلام را گره زدیم به ریش و عمامه، به فکر خلوتهای بی ریش و عمامه هم باید باشیم!
🔹 من #نماز میخوانم، من #قرآن میخوانم، من #مذهبی هستم، من کربلا رفتم، خب خدا رو شکر ... چه دردی درمان میکند که این را جار بزنم و بکوبم بر سر دیگران؟
خب شمر هم کربلا رفته، قرآن و نماز خوانده، خانمش هم حتما #حجاب داشته است. خب که چی؟
🔹به جای فخر فروشی کاش خودمان را متهم بدانیم، همیشه جاده را لغزنده بدانیم، همیشه پناه ببریم به خدا و به این فکر کنیم که فردا ممکن است روسری ما بیافتد!
✅ نگاه نکنید به طول رکوع، نگاه کنید به صدق و امانتداری ... (امام صادق ع)
✅راه تبلیغ حجاب و نماز و کربلا این است که انسان صادق و پاک و امانتداری باشیم، نه اینکه #فخر بفروشیم به عالم .
🧕حجاب را درست بشناسیم و درست بشناسانیم🧕
چادر و حجاب،برای این است که تبرج نکنیم، نه اینکه با چادر تبرج کنیم🚫
کمی تفکر✍️
منبع: دانشگاه حجاب در ایتا


0