سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      کندوکاوی در باب عوامل تهدید خانواده
      ارسال شده توسط

      محمد حسین پژوهنده

      در تاریخ : دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ۰۴:۲۰
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۴۷۸ | نظرات : ۰

      هر چند عوامل مختلف و متفاوتی در سست نمودن بنیان خانواده مؤثر است، لیکن نظر به عمومیت برخی، این سه عامل مهم تر به نظر می رسد:
      سوء ظن زن به شوهر یا شوهر به زن. دراین مورد باید زن وشوهر از مواضع تهمت زا، دوری کنند و به نوعی نشان دهند که شک بوجودآمده بی دلیل می باشد.
      یکی از مهمترین عوامل تشدیدکننده بدگمانی می تواند دیدن فیلمهای نامناسب ماهواره ای ، کلیپهای مستهجن در اینترنت و شبکه های مجازی و تضعیف باورهای دینی و اخلاقی و فاصله گرفتن از معنویات باشد.
      تضعیف یا تخریب دیوار اعتماد ببن زوجین توسط یکی از زوجین یا هر دو. بدین معنی که زوج یا زوجه ممکن است بدون غرض، رفتاری ازخود نشان دهد که موجب بی اعتمادی یا تضعیف اعتماد شود. مثلا"چک کردن مخفیانه گوشی؛ گشتن یواشکی جیب ها یا کیف؛ تاخیرهای متعدد در رفت وآمد به منزل؛ و... می توانند جزء عوامل اعتماد شکن به شمار آیند لذا همسران جدًا باید از این گونه رفتارها اجتناب ورزیده، در رفع بد گمانی از طریق گفتگوی مستقیم و صد البته با دیالوگ مناسب نمایند. مقایسه همسر خود با دیگر همسران از نظر مالی و... ازدیگر عوامل اعتماد شکن و تحقیر ساز برای زوجین می باشد؛ زیاد شنیده می شود که بعضی به همسران شان می گویند: من در زندگی از تو خیری ندیدم! این عبارت و عباراتی ازاین دست فوق العاده اثر مخرب در روابط زوجین دارد. زن و شوهر باید با تلاش و مدیریت حوائج زندگی را بر طرف کنند و در این راه یار و مددکار یک دیگر باشند.
      تغییر سبک زندگی؛ با تغییر سبک زندگی که مسلماً تغییر ارزش‌ها را به دنبال دارد، نهاد خانواده از درون تضعیف می‌شود و اولین قربانی آن معنویت است که درون سبک زندگی غربی، باورها و فرهنگ جدید آن استحاله می‌گردد که از این مسأله می‌توان به عنوان عامل اصلی طلاق نام برد.
      چند راهبرد:
      یک - زوجین در موارد اختلاف و مناقشه بهتراست ابتدا موضوع را بین خود و بدون توسل به واسطه حل کنند یعنی حتی الامکان پای شخص ثالثی را به میان نیاورند مگر در زمانی که تصمیم گرفته اند مشکل را از طریق  دادگاه به وسیله داور میانجی یا مشاور یا ریش سفید محل حل کنند.
      دو - همسران در مناقشات معمول زندگی زناشویی باید پوشاننده عیوب یکدیگر باشند نه افشا کننده رازهای یک دیگر. قران می فرماید: آنان لباس شمایند و شما لباس آنها.  یعنی باید زن وشوهر عیوب یک دیگر را بپوشانند.
      سه - شکی نیست که با روی آوردن به خدا و آموختن حقوق طرفینی و تعهد به عمل بر مقتضای آن ها، با استمداد از خدا بر حل مشکل فایق خواهند آمد و بدین وسیله موجبات افزایش روزی و پایداری زندگی شان را نیز  فراهم خواهند آورد. (برگرفته از یادداشت م. ع. پژوهنده: تلگرام، گروه مادرجان سلام، 2، تیر 1398؛ 23 ژوئن، 2019، با ویرایش مختصر).
      6/4/1398- مشهد

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۹۳۳۲ در تاریخ دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ۰۴:۲۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0