سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        آب‌میوه بخرید و ماری‌جوانا هدیه بگیرید!
        ارسال شده توسط

        احمدی زاده(ملحق)

        در تاریخ : سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ۰۱:۴۳
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۹۱ | نظرات : ۱۰

        آب‌میوه بخرید و ماری‌جوانا هدیه بگیرید!!
        کشیدن یا فروختن حشیش در خیابان‌های واشنگتن دی سی هنوز هم غیر قانونی است ولی ساکنان اجازه دارند که "بدون پرداخت (ولی نه فروش) تا یک اونس (۲۸ گرم) ماریجوانا را به فرد دیگری باحداقل سن ۲۱ سال منتقل کنند
        هر یکشنبه، در تقاطع خیابانی شلوغ در محله آدامز مورگن در واشنگتن دی سی، مردی با لباس کلاه‌دار بزرگی به عابران نزدیک می‌شود و کارت ویزیت به آنها می‌دهد. او از کسانی که کارت را قبول می‌کنند با پیغام "جا به شما خیر بدهد" تشکر می‌کند. (جا در مذهب راستافار نام خدا است).
        روی این کارت‌های ویزیت که هر یک مزین به برگ سبز ماریجوانا هستند نوشته شده: "تحویل رایگان استیکر همراه با هدیه". اگر کسی جزییات بیشتری طلب کند، این مرد به استارباکس آن سوی خیابان می‌رود و بسته ارزانی از ۱۸ استیکر صورتک‌های خندان زرد، آبی و قرمز را نشان می‌دهد.
        فروشنده می‌گوید: "۶۰ دلار برای استیکرها".
        مرد وقتی پول را می‌گیرد بسته استیکر را با پاکت کوچکی پر از ماریجوانا به مشتری می‌دهد. فروشنده می‌گوید: "علفش مجانی است" و برای هیچ کس هم مهم نیست. می‌گوید: "ممنون که از کسب و کار استیکر ما حمایت می‌کنید. جا به شما برکت بدهد."
        این مرد همین شیوه را در خیابان‌هایی که در قبضه استارت‌آپ‌های آنلاین در پایتخت آمریکا هستند تکرار می‌کند. بازار اینجا رو به رشد است چرا که مصرف تفننی ماریجوانا از سال ۲۰۱۵ قانونی شده است.بر اساس قانون محلی، بزرگسالان بالای ۲۱ سال اجازه کشیدن حشیش را در اماکن خصوصی، تملک تا ۵۶.۷ گرم حشیش و پرورش حداکثر ۱۲ گیاه حشیش با حداکثر شش گیاه کامل گل‌دار را دارند.
        کشیدن یا فروختن حشیش در خیابان‌های واشنگتن دی سی هنوز هم غیرقانونی است ولی ساکنان اجازه دارند که "بدون پرداخت، تا یک اونس (۲۸ گرم) ماریجوانا را به فرد دیگری باحداقل سن ۲۱ سال منتقل کنند (نه اینکه بفروشند). "
        این وضعیت نقطه شروع شرکت‌هایی مانند های‌اسپید بود، آبمیوه فروشی آنلاینی که بطری‌های کوچک آب توت‌فرنگی یا لیمو را به مبلغ ۵۵ دلار (به اضافه بسته رایگانی پر از گل ماری‌جوانا با بوی تند و رنگ‌های متنوعی از زرد تا بنفش) تحویل می‌دهند.
        دیوید اومه که دو سال پیش این تجارت را آغاز کرده است و تازه کارش را به بوستون ماساچوست گسترش داده، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر که ماری‌جوانا قانونی شد. او می‌گوید: "ما شرکت تحویل آبمیوه هستیم."
        بر خلاف ایالت‌هایی مثل اریگون یا کلرادو که فروش حشیش تفننی مجاز است، واشنگتن سیستمی دوپیوندی دارد که مصرف و هدیه دادن حشیش در آن مجاز است ولی تجارت‌اش مجاز نیست
        مدیر اجرایی های‌اسپید در خبرنامه‌ هفتگی خود که برای صدها مشتری می‌فرستد وضعیت فعلی را این گونه توضیح می‌دهد: "هدیه دادن ماریجوانا قانونی است".
        بازار هدیه حشیش، از فناوری‌های نو هم استفاده می‌کند و محدود به استیکر و آبمیوه نیست. این بازار یک اپلیکیشن موبایل هم دارد که سخنرانی‌های ۵ دقیقه‌ای را با این شعار می‌فروشد که "عالی باشید."
        مشتریان "سخنرانی" را می‌خرند، صاحب شرکت با ماشین به خانه‌اش می‌رود، سخنرانی مختصری درباره خودیاری می‌کند و بعد از سخنرانی هدیه ماریجوانا را تحویل می‌دهد.
        اپ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر تی‌شرت، پوسترهای با مناظر طبیعی یا عکسی از جورج واشنگتن، مجسمه‌های کوچک یا بلیت جشنواره می‌فروشند و همه با "هدیه" همراه‌اند.
        'منطقه خاکستری'
        صاحب‌نظران به بی‌بی‌سی گفتند که این بازار از یک "ابهام" در قوانین واشنگتن درباره ماریجوانا استفاده می‌کند.
        بر خلاف ایالت‌هایی مثل ارگون یا کلرادو که فروش حشیش تفننی مجاز است، واشنگتن سیستمی دوگانه دارد که مصرف و هدیه دادن حشیش مجاز است ولی تجارتش نه.
        این منطق هدیه - که معمولا همراه محصولاتی است که زیادی گران هستند- باعث بحث و جنجال شده و برخی آن را کاری "لب مرز قانون" یا "حیله غیرقانونی" می‌دانند.
        این استارت‌آپ‌ها بدون محدودیت در واشنگتن کار می‌کنند (بجز مناطق فدرال مثل ساختمان‌ها و پارک‌های عمومی) و محصولات را در خانه مشتریان یا محل کار تحویل می‌دهند.
        اما کسانی بوده‌اند که از حد گذشته و زیاده‌روی کرده‌اند و در نتیجه دستگیر شده‌اند مثل صاحب سرویس کوش‌گادز که به گفته پلیس با خودروهای لوکس، برچسب‌های برگ ماریجوانا دور شهر پخش می‌کرد و ماری‌جوانا و محصولات مرتبط می‌فروخت.
        منطق هدیه - که همیشه مرتبط است با فروش محصولاتی با قیمت بیش از حد - جنجالی است و به صورت "لب مرز قانون" یا "حیله غیرقانونی" دیده می‌شود
        او ابتدا گفت ماریجوانا را در قبال هدیه‌های دیگر، هدیه می‌داده اما بعد اقرار به تقصیر کرد و محکوم به دو سال حبس تعلیقی شد.
        دیوید بنوویتس وکیل مدافع جنایی که به وکالت پرونده‌های فروش یا مالکیت مواد مخدر مشهور است می‌گوید: "این شرکت‌ها بر اساس موازین قانونی کار نمی‌کنند و از آنها برای توزیع ماریجوانا استفاده می‌شود".
        "قانون می‌گوید اگر فروشنده قانونی ماریجوانا برای مصارف پزشکی نیستید، نمی‌توانید در واشنگتن دی سی ماری‌جوانا بفروشید. این شرکت‌ها در عوض هدیه، درخواست پول می‌کنند در نتیجه این انتقال قانونی نیست. "
        پروفسور چد اوارت که در کالج آن آروندل کامیونیتی، کارآفرینی در اقتصاد نوپدید ماری‌جوانا تدریس می‌کند به واشنگتن پست می‌گوید: "اینجا یک ابهام قانونی داریم در نتیجه با این کارآفرینانی مواجهیم که این کارها را می‌کنند."
        واشنگتن بوی ماریجوانا می‌دهد
        "فکر می‌کنم این کارها در مرز قانون هستند ولی مرز کجاست؟"
        راب ماروس، مدیر ارتباطات دادستان کل واشنگتن دی سی در مصاحبه‌ای با واشنگتونین می‌گوید که این حفره‌ قانونی و آنها مایل به سرمایه‌گذاری در این حفره هستند باید شناسایی شوند.
        آدام ایدینگر، یک فعال سیاسی محلی که پیش‌قدم طرح قانونی کردن ماری‌جوانا در منطقه کلمبیا بوده، به شبکه خبری محلی ووسا می‌گوید: "ممکن است که واقعاً شواهد کافی برای تعقیب قضایی این افراد در حال حاضر وجود نداشته باشد. این امکان هست که پلیس واشنگتن به این موضوع اولویت نداده باشد. این کار هنوز هم غیرقانونی است اما چیزهای خیلی مهمتری هم وجود دارند."
        پلیس محلی در بیانیه‌ای گفت: "هر شرکتی که تبلیغ ماریجوانا از هر نوعی را در ازای پرداخت پول کند غیرقانونی است و این شامل آن شرکت‌هایی هم می‌شود که خدمات دیگری را در ازای 'هدیه' ماریجوانا تبلیغ می‌کنند. "
        'واشنگتن بوی ماریجوانا می‌دهد'
        بنا به تحقیقات بازار که مووسه آرک‌ویو ارایه کرده ، فروش حشیش قانونی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ ۶.۷ میلیارد دلار سود داشته که رشدی ۳۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ داشته است.
        فضای پایتخت آمریکا برای این گیاه مثبت به نظر می‌رسد. در گزارش با عنوان "واشنگتن بوی ماریجوانا می‌دهد و برای ساکنان‌اش هم واقعاً مهم نیست"، واشنگتن پست نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد ۵۷ درصد از ساکنان پایتخت "می‌گویند که حداقل ماهی یک بار بوی ماریجوانا به مشام‌شان می‌رسد".
        از بین این ساکنان، ۶۲ درصدشان می‌گویند که این بو "اصلاً" یا "خیلی زیاد" آنها را آزار نمی‌دهد.
         
        به رغم قوانین مختلف ایالت‌ها، حشیش هنوز هم در قوانین فدرال ممنوع است و در همان رده کوکایین یا هرویین طبقه‌بندی می‌شود
        در واقع، بوی حشیش را می‌توان در نقاط مختلف این منطقه در طول روز یا شب، در روزهای هفته یا آخر هفته حس کرد.
        بررسی‌ها نشان می‌دهند بیش از ۸۰ درصد افراد زیر ۴۰ سال و ۶۲ درصد ساکنان ۴۰ تا ۶۴ سال واشنگتن به قانونی شدن ماری‌جوانا نظر مثبتی دارند.
        به گفته سی بی اس، حدود ۱۳درصد از مردم محلی حشیش می‌کشند. در روز تحلیف دونالد ترامپ،۲۰ ژانویه، ۴.۲ هزار عدد سیگار ماریجوانا را فعالان مدافع قانونی‌سازی فدرال حشیش چند ساختمان آن طرف‌تر از کاخ سفید هدیه کردند.
        به رغم قوانین مختلف ایالت‌ها، ماری‌جوانا هنوز هم در قوانین فدرال ممنوع است و در همان رده کوکایین یا هرویین طبقه‌بندی می‌شود.

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۸۱۴۳ در تاریخ سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ۰۱:۴۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۶:۴۸
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۷:۳۲
        سلام و درود استاد مجاهدنیا عزیزم خندانک خندانک خندانک خندانک
        آقا کجائید دلمان برای شما تنگ شده بود خندانک خندانک
        خوشحالم که دوباره هستید خندانک خندانک
        ما بیماران اعتیاد به خاطر عدم بستر سازی فرهنگی جامعه و ناخداگاه و با بد باورهای زیاد به سوء مصرف مواد کشیده شدیم خندانک خندانک خندانک ولی همان خانواده ای که ما در آن به خاطر عدم آگاهی و خلاء مهارتهای زندگی بزرگ شدیم ما را از خانه خودشان بیرون کردند خندانک خندانک خندانک خندانک و حتی یک قدم به عقب برنگشتند که ببینند عیب اصلی و علت العلل خودشان هستند خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        من در سال 1383 وارد درمان شدم( پروفایل ) خندانک خندانک خندانک خندانک و الان دانشنامه اعتیاد دارم و تنها راه نجات فرزندانمان از این سراب و تنها واکسن اعتیاد را آگاهی می دانم
        همه میگویند خودش کرده خندانک خندانک
        میخواست نکه خندانک خندانک
        غلط کرد کشید خندانک خندانک خندانک
        انگل جامعه اند خندانک خندانک
        همهشون جانی اند خندانک خندانک
        باید اعدامشون کرد خندانک خندانک
        یک جو غیرت ندارند خندانک خندانک
        همشون دزدند خندانک خندانک
        باید بریزنشون تو دریا خندانک خندانک خندانک
        و و و و و خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی یک نفر نیست در این ( اکنون ) که سن اعتیاد به مدارس راهنمایی و گاها زیر ده سال و کلا زیر حد بلوغ رسیده با خود بگوید که کجای دنیا جوانی را که نه شادی دارد نه سرگرمی دارد نه بلوغ فکری دارد زیر سن بلوغ است و و و و باید به جزیره برده شود . خندانک خندانک خندانک خندانک
        آخر این چه قانونی است که ظالمانه حکم میدهیم و اجرا میکنیم ؟؟ خندانک خندانک خندانک
        تمام بیماران اعتیاد بدون آگاهی و با نوعی باور کاذب به طرف مواد رفته اند و این خانواده است که مسئول است و بس خندانک خندانک چرا که اگر بگوئیم جامعه ، باید قبول کنیم که جامعه را خانواده ها تشکیل می دهند خندانک خندانک و باز بر میگردیم به عدم درک خانواده های بدون آگاهی و لازم میدانم بگویم که همه بدانند که در هیچ کجا و در هیچ کشوری مخصوصا ایران هیچ زمان جامعه عاری از مواد مخدر نخواهد شد خندانک خندانک خندانک
        پس چه کنیم ؟؟ خندانک خندانک خندانک
        بدانیم که آخرین مرحله مبارزه با اعتیاد و پیشگیری ، جمع آوری عرضه کنندگان مواد مخدر است . خندانک خندانک خندانک
        اصلا بر زبان آوردن این جمله که باید جلوی مواد فروشها را بگیرند در رده آخر مبارزه است خندانک خندانک در اصل باید به فرزندانمان بفهمانیم که چنین آسیبهایی در جامعه بسیار است و به آنها آگاهی بدهیم تا بتوانند به راحتی ( نه ) بگویند . همه میگویند دوست ناباب آخر برادر من خواهر من دوست ناباب از یک خانواده ای بیرون آمده است
        ببخشید زیاده گویی کردم امیدوارم خسته نشده باشید
        دستبوستان
        هستم خندانک خندانک خندانک خندانک
        افتاده بپا خاسته
        باقر رمزی باصر خندانک خندانک خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ۰۶:۱۷
        سلام و درود بزرگوار سید ناب سایت ناب
        بسیار عالی اطلاع رسانی کردید
        البته من در شهسوار که زندگی میکنم دیده ام که در لابلای درختان و در میان جنگل کانابیس می کارند که بوته حشیش است
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۶:۴۸
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمدکدخدائی
        سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ۲۲:۴۷
        با سلام وادب گرامی دوست اندیشمندم !
        متن بسیار زیبا و با معنا ومفید
        و آگاهی دهنده از شما خواندیم
        مضاف اینکه با قلمی زیبا به تحریر در آمده بود.
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        منوچهر مجاهدنیا
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۴:۲۰
        درود بر سید گرانقدر شعر ناب
        ظاهرا در کانادا هم کشیدن ماری جوانا آزاد است و چون بوی خاصی دارد ( بد بوست ) شما در خیابان بوی آنرا که استشمام کنید متوجه می شوید که یکنفر دارد ماری جوانا مصرف می کند و ظاهرا دولت قصد دارد کشت خانگی آن را هم آزاد کند.
        خندانک خندانک خندانک
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۶:۴۹
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۹:۳۲
        سلام و درود استاد مجاهدنیا عزیزم خندانک خندانک خندانک خندانک
        آقا کجائید دلمان برای شما تنگ شده بود خندانک خندانک
        خوشحالم که دوباره هستید خندانک خندانک
        ما بیماران اعتیاد به خاطر عدم بستر سازی فرهنگی جامعه و ناخداگاه و با بد باورهای زیاد به سوء مصرف مواد کشیده شدیم خندانک خندانک خندانک ولی همان خانواده ای که ما در آن به خاطر عدم آگاهی و خلاء مهارتهای زندگی بزرگ شدیم ما را از خانه خودشان بیرون کردند خندانک خندانک خندانک خندانک و حتی یک قدم به عقب برنگشتند که ببینند عیب اصلی و علت العلل خودشان هستند خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        من در سال 1383 وارد درمان شدم( پروفایل ) خندانک خندانک خندانک خندانک و الان دانشنامه اعتیاد دارم و تنها راه نجات فرزندانمان از این سراب و تنها واکسن اعتیاد را آگاهی می دانم
        همه میگویند خودش کرده خندانک خندانک
        میخواست نکه خندانک خندانک
        غلط کرد کشید خندانک خندانک خندانک
        انگل جامعه اند خندانک خندانک
        همهشون جانی اند خندانک خندانک
        باید اعدامشون کرد خندانک خندانک
        یک جو غیرت ندارند خندانک خندانک
        همشون دزدند خندانک خندانک
        باید بریزنشون تو دریا خندانک خندانک خندانک
        و و و و و خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی یک نفر نیست در این ( اکنون ) که سن اعتیاد به مدارس راهنمایی و گاها زیر ده سال و کلا زیر حد بلوغ رسیده با خود بگوید که کجای دنیا جوانی را که نه شادی دارد نه سرگرمی دارد نه بلوغ فکری دارد زیر سن بلوغ است و و و و باید به جزیره برده شود . خندانک خندانک خندانک خندانک
        آخر این چه قانونی است که ظالمانه حکم میدهیم و اجرا میکنیم ؟؟ خندانک خندانک خندانک
        تمام بیماران اعتیاد بدون آگاهی و با نوعی باور کاذب به طرف مواد رفته اند و این خانواده است که مسئول است و بس خندانک خندانک چرا که اگر بگوئیم جامعه ، باید قبول کنیم که جامعه را خانواده ها تشکیل می دهند خندانک خندانک و باز بر میگردیم به عدم درک خانواده های بدون آگاهی و لازم میدانم بگویم که همه بدانند که در هیچ کجا و در هیچ کشوری مخصوصا ایران هیچ زمان جامعه عاری از مواد مخدر نخواهد شد خندانک خندانک خندانک
        پس چه کنیم ؟؟ خندانک خندانک خندانک
        بدانیم که آخرین مرحله مبارزه با اعتیاد پیشگیری ، جمع آوری عرضه کنندگان مواد مخدر ختم می شود . خندانک خندانک خندانک
        اصلا بر زبان آوردن این جمله که باید جلوی مواد فروشها را بگیرند در رده آخر مبارزه است خندانک خندانک در اصل باید به فرزندانمان بفهمانیم که چنین آسیبهایی در جامعه بسیار است و به آنها آگاهی بدهیم تا بتوانند به راحتی ( نه ) بگویند .
        ببخشید زیاده گویی کردم امیدوارم خسته نشده باشید
        دستبوستان
        هستم خندانک خندانک خندانک خندانک
        افتاده بپا خاسته
        باقر رمزی باصر خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مرجان تاج دینی( دریایی)
        چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ۰۴:۵۳
        سلام ودرود استادم
        ایکاش زمین از این مواد افیونی پاک میشد
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        شاهزاده خانوم

        ب سلام به همه نابیون محترم ااا خوشم نمیاد قسم بخورم برای این موضوع کاملا بی ارزش اما چنان با روح و روان آدم بازی می کنید مجبورم این کارو بکنم به والله قسم توی ناب هیچ پروفایل فیکی ندارم ااا برای چی وقتی می تونم خودم فعالیت کنم حرفامو بزنم فیک داشته باشم ااا نه ثنا خانوم منم نه آتنا خانوم نه هیچ احد و الناس دیگههه ااا توی ناب و وبلاگم تنها یه اسم دارم اونم شاهزاده خانوم از سال هشتاد و هفت تا حالااااااا ااا شاد باشید
        مدینه ولی زاده جوشقان

        یک چند پی دانش و دفتر گشتیم کردیم حساب اا یک چند پی زینت و زیور گشتیم در عهد شباب اا چون واقف از این جهان ابتر گشتیم نقشی است بر آب اا ترک همه کردیم و قلندر گشتیم ما را دریاب
        طاهره حسین زاده (کوهواره)

        ترنّمِ صَفای جان صداقت است و راستی ااا شُکوهِ اعتبارِ حق صلابتِ بَهاستی اا سلام بداهه ی
        ساسان نجفی

        ما آرزوی عشرت فانی نمی کنیم اا ما را سریر دولت باقی مسخر است
        محمد رضا خوشرو (مریخ)

        زده ام قفل بزرگی به دروازه دل که دگر بار به روی احدی وانکنم آنچنان دل بشکسته که اااا هم حتی پشت دروازه دل در بزند وانکنم

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0