سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        سوئد: اولین کشوری که پول نقد را از معاملات حذف می‌کند
        ارسال شده توسط

        احمدی زاده(ملحق)

        در تاریخ : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۴۸۸ | نظرات : ۲

        سوئد: اولین کشوری که پول نقد را از معاملات 'حذف می‌کند
        درست موقعی که جیکوب دو گیر، که همیشه علاقمند به فعالیت های ابتکاری و ابداعی بود، به این نتیجه رسید که وقتش رسیده یک "شغل واقعی" انتخاب کند، متوجه کمبودی در بازار شد و همین موضوع سبب شد یکی از موفق‌ترین پروژه‌ها در تاریخ سوئد را اجرا کند.
        جیکوب که ۴۰ ساله است می گوید: "دومین فرزندمان تازه دنیا آمده بود. من به مرحله‌ای از زندگی رسیده بودم که احساس می کردم احتیاج به ثبات در زندگی دارم:
        "یعنی یک حقوق خوب ثابت که هر ماه وارد حسابم شود، احتمالا یک اتومبیل از طرف شرکت داشته باشم و حقوق بازنشستگی قابل توجه؛ بعضی از اینها را اگر کسب و کار خودتان را داشته باشید، نمی توانید به دست بیاورید."
        این داستان از سال ۲۰۱۰ یعنی موقعی که سوئد هنوز با بحران مالی جهانی مواجه بود، شروع شد. جیکوب می گوید فکر نمی کرد زمان برای به راه انداختن یک کسب و کار جدید زمان مناسبی باشد.
        در ژانویه همان سال بود که همسر جیکوب که عینک آفتابی وارد می کند بعد از بازگشت از یک نمایشگاه بازرگانی، شروع به شکایت کرد که به خاطر این که نمی توانست کارت پرداخت نقدی ( دبیت کارت) قبول کند، تعدادی مشتری از دست داده است.
        جیکوب می گوید در آنموقع بیشتر تجار و کسانی که کسب و کارشان در مقیاس کوچک بود نمی توانستند از عهده خرید دستگاه های گران کارت خوان موبایل که بانک ها در اختیار داشتند، برآیند.
        جیکوب می افزاید: "همسرم به من گفت باید یک نفر این مشکل کسب و کارهای کوچک را حل کند."
        ولی تا آن موقع اروپا در صدد رفع این مشکل برنیامده بود و جیکوب که قبلا هم چند شرکت رسانه‌ای را تاسیس و بعد فروخته بود مصمم شد این مانع را برطرف کند
        تحقیقات جیکوب نشان داد که در اروپا حدود ۲۰ میلیون تاجر جزء نیازمند راه حلی هستند که توانایی مالی دستیابی به آن را داشته باشند.
        چهار ماه بعد جیکوب به اتفاق دوستش مگنس نیلسون، شرکت آی زیتل، را تاسیس کرد.
        با کمک تکنولوژی، این شرکت، تلفن های هوشمند و تبلت ها را از طریق ساکت (پریز) هدفون، به یک کارت خوان ۳۵ پوندی وصل کرده و به این وسیله آنها را به دستگاه پرداخت از کارتهای دبیت و اعتباری تبدیل می کند.
        مشتری، کارتش را در دستگاه کارت خوان آی زیتل، می گذارد و شماره پین (رمز) خودش را وارد می کند و پرداخت انجام می شود.
        دستگاه جدید، به سرعت در سوئد مورد توجه قرار گرفت و اکنون هزاران بازرگان در ۱۲ کشور که عمدتا در اروپا هستند- همچنین در مکزیک و برزیل- از آن استفاده می کنند.
        جیکوب می گوید شرکتش به سرعت در حال توسعه است و هر روز ۱۰۰۰ مشتری جدید اضافه می‌شوند. سرمایه شرکت اکنون به ۱۵۷ میلیون دلار رسیده است.
        "وقت مناسب"
        جیکوب یکی از دلایل موفقیت های اولیه شرکتش را اطلاعات زیاد سوئدی ها در باره تکنولوژی و علاقه آنها به امتحان دستگاه ها و مدل های تازه می داند.
        او می گوید به همین دلیل خیلی از شرکت های بین المللی برای آزمایش محصولات تازه شان سوئد را انتخاب می کنند چون می دانند اگر این محصول در سوئد مورد استقبال قرار گیرد در سایر کشورها هم احتمالا طرفدار خواهد داشت.
        آی زیتل، به این که سوئد اولین کشوری شود که از پول نقد استفاده نمی کند، کمک می کند. در سال ۲۰۱۵، در سوئد حدود ۸۰ درصد معاملات خرده فروشی با کارت صورت گرفته. این رقم در بریتانیا ۵۲ درصد و در آمریکا ۴۵ درصد بوده.
        علاوه بر فروش دستگاه کارت خوان، آی زیتل، از پول ماهانه ای که از مشتریانش می گیرد، و نیز از درصدی که از کل پرداخت ها برمی دارد سود می برد. این رقم از یک درصد تا ۲.۷۵ درصد مجموع خریدی است که مشتری انجام داده.
        آی زیتل، می گوید این پول از مقداری که بانک های عمده برای ارائه سرویس کارت خوان موبایل از مشتری می گیرند، به مراتب کمتر است.
        پرفسور نیکلاس آرویدسون، از انستیتوی سلطنتی تکنولوژی سوئد، می گوید موفقیت آی زیتل، به دلایل متعددی است از جمله بودنش در محل مناسب و در زمان مناسب:
        "از نظر زمانی درست بود. وقتی بود که عده زیادی از تجار به راه حلی مثل آی زیتل احتیاج داشتند که بتوانند در جاهایی که قبلا نمی توانستند از دستگاه های کارت خوان استفاده کنند، پول پرداخت کنند."
        پرفسور آرویدسون در باره جیکوب دو گیر، می گوید به نظر می رسد او مبتکری است که حواسش جمع است و این توانایی را دارد که ایده اش را عملی کند.
        مقابله با مشکلات
        در حالی که شرکت آی زیتل، با رقابت فزاینده‌ای از جانب رقبایش مواجه است، جیکوب به مشکلاتی که برای توسعه فعالیتش دیده می شود واقف است.
        او اذعان می کند: "ما همه چیز را آزمایش می کنیم. داده‌ها را بررسی می کنیم ولی به این نتیجه می رسیم که از هر ۱۰۰ بار ۹۹ بار تغییری که در سرویسی یا محصولی داده ایم کار را بدتر کرده."
        جیکوب می گوید بعضی وقت ها انجام یک کار خیلی ساده و آسان به نظر می رسد ولی در عمل با مشکلات زیادی برخورد می کند. بیشتر مواقع کار کردن خالی از تفریح نیست ولی روزهایی هم هست که شما واقعا علاقه ندارید سر کار بروید.
        با این وجود جیکوب می گوید نمی تواند یک زندگی را که ۱۰۰ درصد متعهد به کارش نباشد مجسم کند:
        "اگر شما شرکت خودتان را به راه اندازید درست مثل طفل نوزادی است که احتیاج به مواظبت دارد. در صورتی که از او مراقبت نکنید و نگذارید رشد کند، هیچ کس دیگری این کار را برای شما نخواهد کرد."
        پدر جیکوب دو گیر، یک بانکدار بود که بعدا شرکت مشاور سرمایه گذاری دایر کرد و متعاقبا با پس اندازش در یک مزرعه سرمایه گذاری کرد. جیکوب می گوید ممکن است روحیه فعالیت های ابتکاری و ابداعی را تا حدودی از پدرش گرفته باشد.
        ولی تنها پس از پایان دوره کارشناسی ارشد در مدرسه اقتصاد استکهلم بود که او متقاعد شد مشاغل سنتی پس از پایان تحصیل، با روحیه او سازگار نیست.
        او اضافه می کند که امکان دارد کار کردن در یک شرکت بازاریابی دیجیتال، در بیست و چند سالگی، به این که بخواهد رئیس خودش باشد، کمک کرده باشد.
        جیکوب دو گیر می گوید: "این لذت، که کاری را به تنهایی انجام دهید و چیزی خلق کنید و قادر باشید تا حد معینی کارتان را کنترل کنید.....فکر می کنم واقعا چشم و گوش من را باز کرد، خیلی عجیب بود."
        ولی مدیر عامل آی زیتل، می گوید این روزها بیشتر انگیزه و هدف او بودن در کنار سه فرزندش و نیز کمک آی زیتل، به رشد فزاینده جهانی مشتریانی است که صاحب کسب و کارهای کوچک هستند:
        "در دنیا دختران و پسران زیادی هستند که برای کسب معاش به سختی تلاش می کنند. آنها با دست خودشان قهوه و ساندویچ درست می می کنند و به عابرانی که از کنار کافه شان عبور می کنند، می فروشند؛ بعد خانه می روند و روز بعد دوباره همین کار را تکرار می کنند. آنها قهرمانان واقعی هستند." پایان
        گروه تلگرام رسمی سایت ادبی شعرناب مقدم همه ی خوبان را گلباران می نماید.
        https://telegram.me/joinchat/BT-eewj5P8vYcUGMYcP7RA

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۷۵۰۰ در تاریخ سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
         موسی عباسی مقدم
        جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷
        درود خواندم جالب بود خندانک خندانک خندانک خندانک
        حسين زرتاب
        دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۸:۱۹

        سلام

        تجربه جالب توجهی بود

        ممنون
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0