سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        مصاحبه با (......)؟!
        ارسال شده توسط

        جمیله عجم(بانوی واژه ها)

        در تاریخ : چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ۰۴:۰۳
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۳۴۹ | نظرات : ۹۲

        خندانکبه نام خداخندانک
        وباعرض سلام خدمت تمام استادان ودوستان شاعرم و باکسب اجازه ازمدیریت محترم سایت ناب استادبزرگوارمان ( سید حاج فکری احمدی زاده (ملحق)
         پست معرفی شاعر این هفته را اختصاص داده ام به
        (برادربزرگوارم مهدی صادقی مود)
        که یکی ازعزیزان با اخلاق وهنرمندان فرهیخته وعلاقمند فعال درسایت هستند
        که علاوه بر سرودن غزلهای عاشقانه ی زیبا  طنازیهای شاعرانه شان هم درخورتحسینه!
        سوال یک : استاد بزرگوارم خواهش می کنم خودتان رابه طورکامل معرفی کنید و هر آنچه را که لازم می دانید در رزومه ی شخصی شما ثبت شود برای ما بازگوکنید. درواقع یک بیوگرافی کامل ازتون می خوام؟
        با سلام به دوستان و اساتید محفل. استاد نیستم مهدی صادقی مود هستم متولد فروردین پنجاه و هفت در شهر زاهدان. تخصص و شغلم در زمینه کامپیوتر و اینترنت هست. پانزده سال پیش همسایه امام رضا (ع) و ساکن مشهد شدیم.
        سوال دو : تعریفتان ازشعر چیست؟ و درست ازچه زمانی سرودن شعر را آغاز کردید ؟ چرا به شعر روی آوردید؟ آیا اتفاق خاصی باعث شد دست به قلم ببرید ؟
        شعر کلام زیبا و موثری است بیانگر حالات و عواطف شاعر. از نوجوانی کتاب های شعر قطع جیبی تهیه و همیشه همراهم بود. در مسافرت هم قلم و دفتری داشتم که اشعار بداهه ام را می نوشتم و آن دفترِ نسبتا کامل هم در یکی از سفرها در اتوبوس جا ماند و گم شد. اتفاقی ، دلیل نوشتن من نبوده و احتمالا کشف استعداد درونی باعث شده.
        سوال سه : آیا زمینه ی هنر شعر در خانواده و بستگان دیگر شما نیز هست؟ و مشوق شما در سرودن شعر چه کسانی بودند؟
        بله برادر کوچکترم ترانه سراست و در زمینه موسیقی فعالیت دارد چون از ابتدا برای ارضای نیاز عاطفی خودم می نوشتم و به کسی ارائه نمی کردم مشوق نداشتم . حتی امروز هم فقط اعضای درجه یک خانواده مطلع هستند و اکثر آشنایان و فامیل و دوستان از فعالیت های ادبی من بی خبرند .
        سوال چهار : در چه قالبهای شعری قلم می زنید و بیشتر در چه زمینه های می نویسید؟ در واقع مضامین شعریتان از چه حسی لبریز شده است؟ و منابع الهامتان چیست؟ و اینکه اشعارتان بیشتر کوششی است یا جوششی؟
        من حرف و نیاز امروز را به زبان نو با قالب های کهن شعر فارسی مانند غزل ، قطعه ،مسمط ، چهارپاره و ...تلفین میکنم. در سن نوجوانی و آغاز جوانی بیشتر سروده هایم عاشقانه بود ولی در مقطع سنی کنونی بطور غریزی اکثر سروده هایم را اشعار اجتماعی ، انتقادی و طنز تشکیل می دهد.
        از اتفاقات جامعه و عقایدم الهام می گیرم و تمامی اشعارم جوششی بوده . به یاد نمی آورم روزی قلم و کاغذ به دست گرفته و به فکر فرو رفته باشم که چه بنویسم.
        سوال پنج : نظرتان درباره ی عشق چیست؟ و چه تاثیری بر شعر و شاعر دارد؟
        لازمه هر کار موفقی عشق است. تا عاشقِ تلطیفِ کنش های اجتماعی نباشی نمی توانی شعر اجتماعی بنویسی ، تا عاشق بهبود و اصلاح نباشی نطفه ی شعر انتقادی شکل نمی گیرد و باید عشق و نیاز به محبت و عاطفه را تجربه کرده باشی تا بتوانی بیتی عاشقانه خلق کنی (منظورم شعر خوب ،موفق و در خور تحسین است نه هر قلم به دست گرفتنِ بدون مخاطبی)
        سوال شش : آیا تاکنون کتابی هم چاپ کرده اید ؟ لطفن کمی ازتحصیلات سوابق وفعالیت های ادبی وهنریتان برایمان بگویید ؟ وآیا غیرازشعر به کارهای هنری دیگری هم می پردازید؟
        تا به امروز که زانوی شاگردی به زمین زده و کماکان می آموزیم.
        فکر می کنم زمانی باید به فکرکتابت افتاد که از نظر فنی و مخاطب پذیری به سطح قابل قبولی رسیده باشیم . در بازار نشر امروز با هزینه خیلی کم و اشعار خیلی سطحی میشه مجوز گرفت و شاعرِ صاحب دیوان شد اما ...
        البته با همگانی شدن رسانه های اجتماعی و برکتِ اینترنت شاعران مجازی بسیاری داریم که از شعرای صاحب کتاب معروف ترند و به دلیل نبود قوانین دست و پا گیرِ ممیزی ، الحق و الانصاف اشعار به مراتب زیبا تری خلق نموده اند . امروزه نیازِ به خوانده شدن از طریق کتاب، نیازِ ملموسی نیست.
        در گذشته عضو انجمن ادبی استان بودم و سروده هایم در کنار اشعار سایر دوستان در بولتن ادبی به چاپ می رسید. چند شعر چاپ شده در روزنامه هایی نظیر جام جم و خراسان دارم .دستی هم در موسیقی و نواختن کیبرد داشته ام.
        سوال هفت : نظرتان درباره ی شعرنو ، پست مدرن و کلاسیک ایران چیست وکدام سبک رابیشتر می پسندید ؟
        قالب و روش در تمامی هنرها سلیقه ای است و پیرو قوانین عرضه و تقاضا. من از اشعار پست مدرن که در قالب کلاسیک سروده شده اند خیلی لذت می برم و این سبک را از جمله دلایل ماندگاری شعر فارسی در گذر زمان می دانم.
        سوال هشت : نظرتان درباره ی نقد ادبی چیست؟ و تاثیر آن بر ادبیات؟
        معتقدم هنر و هنرمند (در تمامی هنرها) با انتقاد سیقل پیدا می کند و به تعالی می رسد، البته نقد واقعی و از زبان منتقد واقعی.
        سوال نه : مشکلات شاعران درعرصه ی شعروادب چیست؟ و چه پیشنهاداتی دارید برای بهبود اوضاع شعر و شاعری و نشر؟ و درواقع اگریکی ازدست اندرکان حوزه ی شعر و ادبیات بودید چه راهکارهایی برای بهبود اوضاع کنونی شعر درایران داشتید؟
        اکثر هنرها درآمدزایی دارند و شعر و شاعری جزو هنرهائی ست که از این قاعده مستثنی هستند. ممیزی های سخت گیرانه را هم جزو آفات هنر می دانم و یکی دیگر از مشکلات حوزه نشر ، آثار سفارشی و فرمایشی است.
        سوال ده : به نظر شما دنیای یک شاعر چه تفاوتی بابقیه ی مردم دارد؟و یکی از خاطرات خوب و بد زندگیتان را در صورت تمایل برایمان بگویید تا کمی بحثمان جذاب تر شود؟
        شاعر به گونه ای متمایز پیرامون خود را می بیند و چون کمال گراست زودتر می رنجد. در دوران تحصیل مسابقه ادبی برگزار شد و من هم نوشته ای انتقادی در مورد سیستم آموزشی حاکم ارسال کردم و با وجود اینکه تحسین می کردند نپذیرفتند که زائیده قلم یک دانش آموز باشد و من هم بدون هیچ اصراری نوشته ام را گرفتم و پاره کردم.
        سوال یازده : به نظر شما کدام اشعار مخاطبان بیشتری دارند و بیشتر بر دل مخاطبان می نشیند؟ اشعارسیاسی عاشقانه عارفانه یا اجتماعی و یا غیره ..........؟
        حدس می زنم به دلیل سلیقه ی شاعرانِ کهن یا فشار و سانسورِ حکومتها ، بیشتر اشعار عاشقانه و عرفانی به ارث برده ایم و به نوعی شعر عاشقانه جزئی از فرهنگمان شده است.اشعارِ خم ابروی یار و سلسله ی موی دوست مخاطب بیشتری دارد ولی در سنین مختلف ذائقه ادبی متفاوت خواهد بود.
        سوال دوازده : چگونه وازکی عضو سایت ادبی ناب شدید؟ و سایت شعرناب راچگونه می بینید؟
        اینگونه بود که تصمیم گرفتم اشعارم رو در فضای نت ثبت کنم تا حداقل برای خودم به صورت آرشیو و قابل دسترس یادگار بماند. (اکثر اشعاری که در گذشته سروده ام رو در اختیار ندارم) عضویتم مربوط به سال نود و چهار می باشد . در سایت های مختلف ادبی عضو هستم ولی صمیمیت و بازخورد اشعارم رو در سایت شعر ناب بهتر دیده ام .
        جا داره همین جا از شما مدیر عزیز و جناب احمدی زاده موسس این محفل ادبی سپاسگزاری صمیمانه ای داشته باشم.
        سوال سیزده : نمی دانم چقدر با افراغ اندیشه آشنایی دارید اما می خواهم بدانم نظرتان درباره ی استاد احمدی زاده ی عزیز وسبک شعریشون چیست؟
        در صفحه ی استاد فکری عزیز با این سبک آشنا شدم. می خوانم و بسیار لذت می برم اما افسوس که به دلیل عدم آشنایی با اصول و قواعد نمی توانم در این سبک اثری مشق کنم.شخصیت و صمیمیت استاد و نوع مدیریت شون رو خیلی عالی دیده ام .افراغ اندیشه ابداعی شون هم زیباست و جای کار داره.
        سوال چهارده : اگر از شما بخواهیم همین الان یک شعر تقدیم کنین به اهالی سایت ناب چه می گویید؟خوشحال میشیم اگه شعری برایمان بنویسید تا حال و هوایمان عوض شود.
        قسمتی از شعری که انواع فعل "شد" را ردیف گرفته ام ، با افتخار تقدیم می کنم و شعر کامل را هم در آینده پیشکش نگاه زیبابین دوستان خواهم کرد:
        باز در خاطرم نشسته شدی
        ناجیِ بختِ نیمه بسته شدی
        بس که با یاد تو غزل گفتم
        از غزل گفتنام خسته شدی
        با غمت قطره قطره آب شدن
        خالقِ شعرهای ناب شدن
        زُل زدن توی قابِ عکسِ تو و
        سوختن ، دِق شدن ، عذاب شدن ...
        بغض دارم دلم کبود شده
        واردِ دوره رکود شده
        یادِ تو میهمانِ زندگیِ
        مهدیِ صادقیِ مود شده
        سوال پانزده : در پایان از شما تقاضا دارم اگر اشکالی نداره یکی از اشعارتان در اینجا قرار دهید تا دوستان به نقد وبررسی آن بپردازند.
        با جذبه ی چشمِ سیهِ حضرتعالی
        افتاده ام از خطِ افق رو به تعالی
        کارم شده از خاطره ات بوسه گرفتن
        شب تا به سحر ، هفته به هفته ، متوالی
        مانندِ فقیری که به یکباره رسیده
        از ارثِ عمو زاده به او مال و منالی
        آرامشِ دستانِ تو را لمس نمودن
        شرم و نگهِ ناز تو بر گوشه قالی
        یادآوریِ اسمِ تو را زمزمه کردن
        "جان" گفتنِ زیبای تو با لحنِ سوالی
        من خشکی و بی تابی مردان کویری
        تو سرخی و شادابی زنهای شمالی
        در مقطعِ غمگین و حقیرانه شعرم
        در بزمِ من و یادِ "شما" جای "تو" خالی
        پانوشت:
        درپایان بازهم تشکرمی کنم ازاین برادرعزیزو بزرگوارم
        که دعوتم راقبول کردند وبا صبرو حوصله وزیبا پاسخگوی سوالاتم بودند
        وبا آرزوی موفقیت هرچه بیشتر برای ایشان
        سالم وشاد باشید ان شااللهخندانکخندانک
         
         
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۷۱۷۷ در تاریخ چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ۰۴:۰۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        احمدی زاده(ملحق)
        جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ ۱۴:۳۶
        حضرت استادم بانوی واژه های ناب اغاز به کار این بخش از سایت ادبی شعرنابرا به مدیریت خوبتان و همه اعضای خوب و نجیب ان تبریک و تهنیت عرض می نمایم خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        از اشنایی بیشتر با سرور خوبم استاد مهدی صادقی گرانقدر بسیار مسرورم بزرگوار مخلصم خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عليرضا حكيم
        جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ ۰۱:۳۷
        درود بسیار بر بانوی واژه ها خانم عجم و سلام گرم خدمت جناب آقای صادقی خوشحالم که بیشتر با شما آشنا شدم از شعر خوب شما بهره مند شدم برایتان آرزوی سربلندی و موفقیت می کنم
        با مهر بسیار
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۴۹
        درود دوست عزیز
        جناب صادقی
        از آشنایی بیشتر به شما و اندیشه های نابتان مسرور شدم
        با تشکر ویژه از بانو عجم گرامی خندانک خندانک خندانک
        مهدی صادقی مود
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۱۵:۱۷
        مدیریت ، مهربانی ، مهمان نوازی و قبول زحمتِ بی منتِ سرکار خانم عجم عزیز را قدردان و سپاسگزارم خندانک خندانک
        لیلا باباخانی (سما الغزل )
        چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ۲۰:۱۶
        سلام و عرض ادب و احترام
        خدمت بانوی گرانقدر خانم عجم و جناب آقای صادقی مود
        مصاحبه زیبایی بود با تشکر از شما بانو
        برای دوست همشعری آرزوی موفقیت دارم
        زنده باشید به عشق خندانک
        خندانک
        خندانک
        خندانک
        منصور شاهنگیان
        پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ۰۴:۰۸

        چشم مان روشن به جمال مردانه و آکتور مآبانه دوست و یار ارجمند و خوش سخن مان حضرت صادقی مود ...

        و باز سپاسگزار از حسن ِ انتخاب بانوی پر تلاش و خوش سلیقه مان خانم
        عجم گرامی ...

        قبل از هر چیز باید از شعر بسیار زیبای جناب صادقی تشکر کنم ،
        به ویژه آنجا که میگویند :

        آرامشِ دستانِ تو را لمس نمودن
        شرم و نگهِ ناز ِ تو بر گوشه قالی
        یادآوریِ اسمِ تو را زمزمه کردن
        \"جان\" گفتنِ زیبای تو با لحنِ سوالی
        من خشکی و بی تابی مردان کویری
        تو سرخی و شادابی زنهای شمالی

        واقعا جالب و خواندنیست ...

        و از سرکار خانم عجم به خاطر زحماتشان تشکر میکنیم و برای ایشان و جناب صادقی موفقیت و سربلندی آرزو می نماییم ...

        یا علی ...

        آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
        پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ۰۶:۵۵
        سلامی گرم خدمت استاد صادقی مود گرامی خندانک ...خوش حال شدم از آشنایی بیشتر باشما .ان شاالله سرزنده وسرفراز بمانید وسایه مهرتان بر سر خانواده عزیزتان خندانک

        استاد عجم عزیزم تشکر برای زحمات قابل احترام وارزشمندت ...محفوظ باشی خندانک خندانک خندانک
        هوشنگ زاهدی
        پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲
        درود بر بانوی عجم عزیز و گرامی
        با سپاس و عرض خسته نباشید بجهت تقبل زحمات و امید بر سلامتی و شادکامی آن بانوی بزرگوار و همچنین مؤفقیت جناب صادقی مود در مراحل زندگی
        پیروز و سرفراز باشید
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        یونسی یونس
        پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴
        عرض ادب و ارادت
        درود بر هر دو عزیز ان بزرگوار (بانوی واژه ها و جناب صادقی مود)
        مصاحبه ی زیبا و خالصانه ایی بود
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷
        باسلام و عرض ادب وارادت

        از سرکار خانم عجم عزیز و ارجمند به خاطر زحمات بی دریغشان تشکر می کنم و برای ایشان و جناب صادقی گرامی سلامتی ، موفقیت ، شادی و سرفرازی آرزو می نمایم .


        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک


        منوچهر مجاهدنیا
        جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ ۰۴:۵۴
        درودها بر بانو عجم گرانقدر
        و
        درود بر جناب صادقی گرامی
        از این که بیشتر با شما آشنا شدم خوشحالم
        سلامت و برقرار و شاد باشید
        خندانک خندانک
        حسين زرتاب
        جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ ۲۰:۲۱

        سلام

        سپاس از بنوی واژه ها جمیله عجم

        و خوشحال از اینکه با شخصیت جناب صادقی مود بیشتر آشنا شدم

        بمانید و بدرخشید با شعر و زیبایی

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        وحید کاظمی
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۰۴:۰۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        درود بر استاد مهربان و زحمت کش شعرناب بانو عجم بزرگوار ممنونم از زحمات شما برای آشنایی بیشتر با دوستان و هم قلمان شعر ناب
        پایدار و موفق باشید در این راه
        ..... خندانک خندانک
        درود فراوان بر استاد مهربانم جناب صادقی مود بزرگ مرد شیرین قلم و ناب نویس شعر ناب
        خوشحالم از آشنایی بیشتر با شما و براتون بهترینها رو آرزو میکنم
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ریحانه منصوربخت
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۰۶:۰۵
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        فریبا غضنفری  (آرام)
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۱۴:۴۳
        بسیااار عالی، دست شما نازنین بانو درد نکنه.
        جناب صادقی از آشنایی بیشتر شما بسیار بسیار خرسند شدم.

        برقرار باشید.
        و از استاد ملحق عزیز هم قدردانی می کنم که باعث جمع شدن صمیمانه عزیران و بزرگوارانی ارزشمند شدند خندانک خندانک خندانک
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۱۸
        سلام

        بچه مردم عزیز
        خیلی خوشحالم از اینکه مصاحبه شما را خواندم
        و ممنون از اینکه می‌نویسید و من همیشه خواننده شعر های زیبایتتانم
        و انرژی مثبت شما را دوست دارم
        نیره ناصری نسب
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۱۷:۲۱
        درود بر بانوی عزیزم
        سپاس از این همه تلاشی که برای دوستان و آشنا شدن دوستان نسبت به همدیگر می کشید خندانک
        درود بر جناب صادقی بزرگوار
        ترانه های ایشان را همه دوست دارند برایشان آرزوی سربلندی داریم
        پرسش داشتم:
        بهترین ترانه ای که تا حالا سرودید کدام بوده ؟ و آیا ترانه ای از شما به آهنگ و موسیقی تبدیل شده و اگر شده کدام بوده ؟

        بسیار سپاسگزارم خندانک خندانک خندانک
        آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
        شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ۱۸:۴۹
        یک سوال...استادواقعا در زندگی عادی هم این اندازه شاد و پرنشاط هستید؟
        البته که در کوزه ...اما دوست دارم خودتان هم اعتراف بفرمایید خندانک
        دوستی می گفت این دوره بزرگترین نعمت شادبودن وشادماندنه چون واقعا سخته!
        احمد رشیدی مقدم (گمنام)
        يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ۰۵:۲۵
        درود فراوان ؛ نخست به جناب اخمدی بزرگوار
        سپس به استاد خانم عجم ؛ آنگاه به راد مردعزیز ؛ جناب
        آقای صادقی ضمن ارادت بسیار از خداوند سلامتی
        جنابعالی را آرزو مینمایم ؛ و اینکه عرض کردم درود
        نخست به جناب آقای احمدی وسپس خانم عجم
        زیرا اگر چنین سایتی نبود وخانم عجم قبول زحمت
        نمی فرمود هرگز چنین سعادتی نصیب نمی شد
        دست حق نگهدار خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ولی الله شیخی مهرآبادی(دیوانه)
        يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۵۳
        جناب آقای صادقی مودِ عزیز، سلام علیکم.
        ................................................................
        شاعرِ خوش سخن وزیبا،.....و،زیبا سرای ناب......خوشحالم ازآشنایی بیشترباشما.......برایتان...بهروزی آرزو می کنم......و
        همچنین تشکراز سرکارخانم عجم........که موجباتِ این آشنایی هارافراهم می نمایند....پیروزباشید انشاءا............
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        علیرضا کاشی پور محمدی
        دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ۰۶:۱۶
        سلام و درود به جناب صادقی عزیز
        کیفور شدم از آشنایی با شما
        برایتان آرزوی موفقیت دارم در همه حال
        خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0