سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400
  • تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، 1358 هـ ش
  • سالروز اعلام انقلاب فرهنگي، 1359 هـ ش
  • روز زمين پاك
11 رمضان 1442
    Thursday 22 Apr 2021

      پر نشاط ترین اشعار

      کانال رسمی شعرناب

      بار پروردگارا، دلهاي ما را به باطل ميل مده پس از آنکه به حق هدايت فرمودي و به ما از لطف خود رحمتي عطا فرما، که تويي بسيار بخشنده (بي‌منّت). آل عمران آیه ۸

      پنجشنبه ۲ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      گام دوم برای ترانه نویسی
      ارسال شده توسط

      وحید کاظمی

      در تاریخ : جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۵۹
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۷۹۴ | نظرات : ۲۳

      درود بر دوستان و اساتید شعر ناب هدف آموزش دادن به اساتید نیست چرا که من به شخصه در این سایت استادان زیادی دارم و فقط هدفتبادل اطلاعات برای پیشرف بیشتر و بیشتر و بازم بیشتره ... پیشنهاد میکنم از گام اول به گام دوم برسید و ابتدا در صورتی که گام اول را مطالعه نکردید گام اول را بخوانید. این یک جزوی آموزشی برای ترانه نویسی به صورت گام به گامه و طبیعتا باید قدم ها برای یاد گیری و پیشرفت پشت سر هم وبه ترتیب برداشته بشه .... ممنونم که قابل دونستید و سر زدید به این پست و برای خودتون و این حقیر ارزش قائل شدید ...................................................................................................... ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺁﻥ: ۱ ‏) ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﯾﻦ ﻓﻦ ﺩﺭ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻭﻝ ، ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻭﺳﯿﻊ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﺎ ﺍﺻﻮﻝ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﻨﺪﯼ ، ﺗﺮﮐﯿﺒﺎﺕ ﻭ ﻧﻮ ﺁﻭﺭﯼ ﻫﺎ، ﺍﺷﺎﺭﺍﺕ ﻭ ﮐﻨﺎﯾﺎﺕ ﺷﻌﺮﯼ ﻭ ﺗﻤﺜﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮﮐﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﺎﻧﯿﺪﻥ ﭘﯿﺎﻡ ﺷﺎﻋﺮﺍﻧﻪ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﺎﻥ ﺁﻫﻨﮓ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻃﺒﻌﯽ ﭘﺮﺑﺎﺭ، ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻇﺮﯾﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻼﻗﻪ ﺷﻌﺮ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﻪ ﮐﺞ ﺭﺍﻫﯽ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻧﺸﻮﺩ . ۲‏) ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺁﻫﻨﮕﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎ ﻫﻮﺵ ﺷﺎﻋﺮﺍﻧﻪ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺣﺎﻟﺘﯽ ﺍﺯ ﺁﻫﻨﮓ ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﺪ . ۳ ‏) ﺗﺪﺍﻭﻡ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺁﻫﻨﮓ ﺗﺎ ﺍﻧﺘﻬﺎ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﺪ ، ﺗﺎ ﮔﻮﺵ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ ﺩﺭ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﻓﺮﺍﺯﻫﺎ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ . ۴ ‏) ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﻗﯿﻖ ﺣﺎﻻﺕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺁﻫﻨﮕﻬﺎ ﺑﺎ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻻﺕ ﮐﻼﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ : ﺳﻮﺍﻝ ، ﮔﺮﯾﺰ ، ﺣﺎﺷﺎ ، ﭘﺮﺧﺎﺵ ، ﮔﻼﯾﻪ ، ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ، ﺗﻤﻨﺎ ، ﺷﯿﻔﺘﮕﯽ ﻭﺍﻣﺜﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﺍﺣﻮﺍﻝ ، ﺩﺭ ﺟﻮﻫﺮ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺣﺘﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺑﺎ ﺳﯿﻼﺏ ، ﻫﺮ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻫﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﺁﻫﻨﮓ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻋﺒﺚ ﻭ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ۵ ‏) ﺩﻭﭘﺎﺭﻩ ﻧﺸﺪﻥ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﯿﻼﺏ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ، ﺍﺯ ﺍﻫﻢ ﻓﻦ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ . ۶ ‏) ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻁ ﺭﯾﺸﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ ، ﺁﻫﻨﮓ ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻢ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺧﺎﺹ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﻢ ﺭﯾﺰﺩ ﻭ ﺑﺎ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﺟﻤﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﻣﺘﺠﺎﻧﺲ ، ﺧﻂ ﻓﮑﺮﯼ ﺁﻫﻨﮓ ﺭﺍ ﻣﺸﻮﺵ ﮐﻨﺪ ، ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻫﺮ ﺍﺛﺮ ، ﺑﺎ ﮐﯿﻔﺖ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﯼ ﺁﻫﻨﮓ ﺷﺮﯾﮏ ﺍﺳﺖ . ‏( ﺁﻫﻨﮓ - ﺗﺮﺍﻧﻪ ‏) ﺍﺛﺮﯼ ﺷﺨﺼﯽ ﻭ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﺛﺮﯼ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺍﺳﺖ . ﺩﻟﯿﻞ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﯾﮏ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻣﺘﻤﺎﺩﯼ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺎﺕ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﻫﺮ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍ ﻟﺰﻭﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺎﻋﺮ ﺑﺎﺷﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺁﻫﻨﮓ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺁﻫﻨﮓ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺷﺎﻋﺮ ﻣﮑﻠﻒ ﺑﻪ ﺳﺮﻭﺩﻥ ﺷﻌﺮ ﺍﺳﺖ . ﺁﻫﻨﮕﺴﺎﺯﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﻠﻮﺩﯼ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺫﻭﻕ ﺧﻮﯾﺶ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﺎﯾﻪ ، ﮔﺎﻡ ﻭ ﯾﺎ ﮔﻮﺷﻪ ﯼ ﺩﻟﺨﻮﺍﻫﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﺪﻫﺪ ، ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺁﻫﻨﮕﺴﺎﺯﯼ ﺭﻭﯼ ﺷﻌﺮ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺁﻫﻨﮓ ﻧﯿﺰ ﺑﺪﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺼﻮﺻﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻗﺎﻟﺒﺎ ﺍﺯ ﻭﺯﻥ ﻭ ﺁﻫﻨﮓ ﮐﻼﻡ ﺷﻌﺮ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺘﯽ ﺁﻫﻨﮓ ﺭﺍ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯿﺰﻧﺪ . ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﻪ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﺁﺛﺎﺭﯼ ﺁﻫﻨﮕﺴﺎﺯﯼ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ، ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺷﺎﻋﺮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻫﻨﮓ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻧﯿﺴﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻦ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺴﯿﺮ ﺁﺯﺍﺩ ﺳﺨﻨﻮﺭﯼ ﺩﺭ ﻃﺒﻊ ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﻫﻤﯿﭻ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺣﺎﺿﺮﻧﺒﺎﺷﺪ ﺍﺛﺮﺵ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﻧﺎﻣﯽ ، ﺑﻠﻨﺪﮔﻮﻫﺎ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺻﻮﺗﯽ ﻭ ﺗﺼﻮﯾﺮﯼ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺳﺪ . ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻼﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍﯾﺶ ﯾﮏ ﺍﺛﺮ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺫﻭﻕ ﻭ ﻗﺮﯾﺤﻪ ﺧﻮﯾﺶ ‏( ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺫﺍﺗﺎ ﺷﺎﻋﺮﺑﺎﺷﻨﺪ ‏) ﺁﺯﺍﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻥ ، ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺘﯽ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺣﮑﻤﻔﺮﻣﺎﺳﺖ ، ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺁﻫﻨﮓ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ، ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺩﺭ ﺑﮑﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺮﺣﺎﻻﺕ ﺳﮑﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ ﮐﺸﺶ ﺁﻫﻨﮓ ، ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺍﺩﺍﯼ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩ ﻣﺸﮑﻠﺘﺮﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺷﻌﺮ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ ، ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻫﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﭼﯿﺮﻩ ﺩﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﺍ ﻣﻠﺤﻮﻅ ﻧﻈﺮ ﻧﺴﺎﺯﺩ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺳﺮﻭﺩﻥ ﯾﮏ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﯽ . ﻣﻦ ﺷﺎﻋﺮ ﺭﺍ ﻣﯿﺸﻨﺎﺳﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﺷﻌﺮ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﺩﻥ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﻓﯿﻘﯽ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﮐﺎﺭﺷﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ... ﺩﺳﺖ ﮐﻢ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻫﻨﺮ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﻧﺎﺑﺨﺮﺩﺍﻧﻪ ﯼ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﻭ ﺩﻟﺒﺎﺧﺘﻪ ﯼ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻫﮕﺬﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﯿﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﻮﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺻﻞ ﻣﯿﻮﻩ ﺭﺍ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﻣﯿﺸﻤﺎﺭﻧﺪ ... گام های بعدی صد در صد در ادامه...
       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۷۰۵۷ در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ۰۰:۵۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۷
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      درودبرادرخوبم
      خسته نباشی خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
      يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۶:۴۳
      خندانک خندانک خندانک
      سيده فاطمه سيدپور (سپيده)
      جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۳۲
      سلام بزرگوار
      سپاسگزارم از توضيحات شما مهربان
      ان شاالله حتما سر فرصت مناسب بر ميگردم و ميخوانم
      بسيار ممنونم
      آرمین اسدزاد (الف)
      شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۴۱
      سلام وحید عزیز خندانک
      ممنون از توضیحات شیوا و کاملت خندانک خندانک خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۴۵
      سلام .متشکرم دوست عزیزوبزرگوار . خندانک خندانک خندانک
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۵
      بسیار عالی استاد ترانه سرای ناب خندانک خندانک خندانک
      مهدی حریفی
      دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۹:۱۱
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      درود بر تو وحید عزیز....خیلی عالی بود
      یک نکته اضافه کنم .شخصا دوستانی رو میشناسم که به موسیقی کاملا مسلط هستند،شعر را هم میشناسند و هم میسرایند.اما ترانه چیز دیگریست...خیلی کوتاه باید تصویر به شنونده منتقل شود..نتیجه اینکه پیچیدگی های زیادی هست در راه ترانه سرایی
      مؤید باشی وحید جان خندانک خندانک
      یدالله عوضپور    آصف
      سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰
      وحید گرانقدر سلام
      عزیزم خسته نباشید
      باب بسیار جالبی را مفتوح فرموده اید
      بجاست که از پشتکار والای شما تشکرکنم
      اما دوست من
      کاش می شد مثالهایی هم برای یک ترانۀ خوب ذکر میکردید
      که بندۀ نوعی بدانم برکدامین معیار باید سازترانه راکوک نمایم
      باسپاس ازشما خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      محمد علی سلیمانی مقدم
      پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۴۹
      درود بر شما
      ما شاگرد هستیم و شما استاد
      امید که بتونم از مطالب بسیار خوب شما بهره ببرم و شاید یک روز ترانه ای نوشتم
      باز هم سپاس

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      علی   صادقی
      جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۳۳
      خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقدو تحلیل شعر شاعران سایت

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

      حمایت از شعرناب

      شعرناب

      با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0