سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    نامکرر
    ارسال شده توسط

    خسرو تاج بخش

    در تاریخ : دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۴:۰۳
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۰۰۱ | نظرات : ۷

     
    naa-mokarar
    سلامی چو بوی خوش آشنائی
    سلام بر  خوانندگان پارسی زبان ؛ من اخیرا مجموعه اشعار خود را به نام ” نامکرر” به چاپ رسانده ام . برای معرفی بیشتر آن به خوانندگان پارسی زبان بر آن شدم تادر این سایت را ارائه کنم . لذا در روزهای  آینده از طریق پستها و مطالب جدید مربوطه شما را بیشتر با اشعارم آشنا می سازم
    چرا نا مکرر؟
    یک قصه نیست غم عشق و و ین عجب
    کز هر زبان که می شنوم نا مکرر است
     : بخشی از مقدمه کتاب …..
    و اما چرا نام این مجموعه را ” نا مکرر ” گذاشتم . اولین دلیل که به آن اشاره می کنم و ملهم از بیت استاد غزل حافظ شیرازی است که در روی جلد هم اصرار به درج آن داشتم سخن از عشقی است که هر انسان در وجودش به خالق خود ؛ به انسانهای پاک و معلمان و مربیان تاریخ تمدن بشری و  به طور عموم و کلی به  همنوعان خود و اصولا ٌ به زندگی و کائنات و فرهنگ و دین و آئین و سرزمین و …..خود داشته است که همه نشانه ای از عشقند ولی با زبانها و شکلها مختلف بیان شده اند . این عشق گاهی به صورت ترنم سازی از طریق گوش به ما منتقل می شود  ؛ گاه در دستان هنرمند نقاشی به صورت تصویر و طرح ورنگی در می آید و گاه در غزلی ؛ بیتی متجلی می شود . ولی به هر حال همانی است که باز در غزلی دیگر آن رند خراباتی می گوید :
    از صدای سخن عشق ندیدم  خوش تر
    یادگاری که در این گنبد  دوّار  بماند
    در تاریخ کهن ادب این سرزمین چه بسا شعرا و هنرمندان گونه گونی آمدند و رفتند و رسالت همه آنان رساندن پیام عشق و دوستی ومحبت به یکدیگر از نسل خود تا آیندگان نسلهای بعدی بوده است . این اقیانوس عظیم فکری که آن را پایان و انتهائی نیست با گذشت تاریخ هر روز و لحظه بر ابعاد آن اضافه می شود و هم اکنون که در حال خواندن این مطالب هستید اگر سری فقط به سایتهای اینترنی و وبلاگهای شعری فارسی بزنید خواهید دید که چه فعالیتی در این زمینه وجود دارد و البته مثل هر تولید ومحصولی خوب و بد هم دارد و طبعا ٌ تشخیص خوبی و بدی آن کالا ؛ بخوانید شعر!  به عهده و قضاوت مصرف کنندگان و خوانندگان آن کالا دارد که کدام را بپسندند و کدام را به فراموشی بسپرند . حال که صحبت به اینجا رسید توجه شما خوانندگان نکته سنج را به خواندن یکی از شعرهای این مجموعه به نام ” شعر و سنگ ”  می نمایم که در آن سعی کرده ام مقایسه ای بین شعر خوب و مانا به سنگ سخت که در طبیعت و گردش ایام و روزگار زمان بیشتری در مقابل تغیرات محیطی مقاومت خواهد کرد .
    شاید به همین دلیل است که مثلاٌ شعر شاعری چون حقیر با یک بار خواندن به بوته فراموشی سپرده می شود ؛ ولی شعر سعدی وحافظ ومولوی و ….چنان با زندگی وجان و فرهنگ ما اخت می شود که به گاهی روزمره به آنها اشاره می کنیم و دیگر جزئی از زبان محاوره ای و به صورت تمثیل و ضرب المثل در می آیند !
    به هر تقدیر مدتها به فکر تهیه یک مجموعه از اشعارم بودم که هر چند قطره ای در اقیانوس شعر و ادب ایران  است ولی بیشتر به خاطر گذاشتن یادگاری و اثری در این دنیای بی انتها ؛ به این اقدام دست زدم . باشد که گاهی خواننده همزبانی در اوقات فراغت آنان را بخواند وبین این اشعار و افکار و اندیشه ها خود و آنان شباهتی ببیند و انشاالله در جهتی مثبت وسازنده فکر او را مشغول نماید و اگر هم عیب و ایرادی در آن می بیند بر من ببخشاید ….
    به پایان آمد این دفتر ؛ حکایت همچنان باقی است
    به صد دفتر نشاید گفت   حسب الحال    مشتاقان
    خسرو تاج بخش – شهریور 1391 – لندن
     
     

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۶۲۸۰ در تاریخ دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۴:۰۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0