سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      آیا اپل را از روابط جنسی خود با خبر می‌کنید؟
      ارسال شده توسط

      احمدی زاده(ملحق)

      در تاریخ : جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۹:۲۸
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۹۳۳ | نظرات : ۰

      آیا به همه عالم و آدم خواهید گفت که با شخص دیگری رابطه جنسی داشته‌اید؟
      زمانی که شرکت اپل، سیستم عامل جدید خود iOS9 را به بازار فرستاد، قابلیت جدیدی در آن تعبیه کرده بود - ابزاری که به زن‌ها اجازه می‌داد فعالیت‌ جنسی‌ و همچنین جزئیات قاعدگی خود را ثبت کنند.
      نسخه قبلی‌ نرم‌افزار "هلث‌کیت"، که قادر بود بسیاری از اطلاعات بیولوژیک از فعالیت‌ الکتریکی پوست گرفته تا مقدار جذب کروم را در بدن رصد و ثبت کند، فاقد این امکان بود.
      پیش از این، اپلیکیشن‌هایی با قابلیتی کم و بیش مشابه وجود داشت، اما همواره این ادعا مطرح بود که اپل و دیگر شرکت‌های سازنده تلفن آن‌طور که باید به سلامتی زنان نپرداخته‌اند.
      اپپلیکیشن‌های "گوگل فیت" و "اس هلث" سامسونگ هنوز چنین قابلیتی ندارند، هرچند به نظر می‌رسد آن‌ها هم در آینده نزدیک به این امکان مجهز شوند.
      زنانی که قصد باردار شدن دارند، غالبا تغییرات بیولوژیک مشخصی را در خود نظاره می‌کنند و قاعدگی خود را زیر نظر می‌گیرند تا زمان‌هایی را که احتمال باروری حداکثر است، پیدا کنند - مانند دونده‌های ماراتن که تغییرات شاخص‌های آمادگی جسمانی خود را رصد می‌کنند.
      به گفته شرکت اپل، کاربرها خود تصمیم می‌گیرند که چه اطلاتی‌ را وارد "هلث کیت" بکنند و چه اپلیکیشن‌های دیگری به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
      نسخه جدید سیستم‌عامل اپل قابلیتی دارد که آن را برای خانم‌ها کاربردی‌تر از نسخه‌های قبل می‌کند
      این اپلیکیشن‌های ثانویه باید سیاست مدونی برای حفظ حریم خصوصی کاربرها داشته باشند.
      این داده‌های بیولوژیک، با قفل شدن گوشی همراه، رمزگذاری می‌شوند. همچنین، ثبت این اطلاعات بر روی iCloud نیز منوط به وارد کردن رمز مربوطه است.
      دکتر ریکی بلومفیلد استاد دانشگاه دوک، که این روزها کارایی "هلث‌کیت" را بر روی بیماران خود آزمایش می‌کند، می‌گوید: "بسیاری از افراد شاخص‌هایی را زیر نظر می‌گیرند که برای تشکیل خانواده به آنها امکان برنامه‌ریزی می‌دهد."
      "اهمیت این اپلیکیشن در این است که امکانات لازم را برای نظارت دقیق‌تر در اختیار کاربر می‌گذارد."
      شاخص‌هایی که کاربر می‌تواند به کمک این ابزار زیر نظر بگیرد شامل فعالیت‌ جنسی‌، از جمله استفاده از روش‌های پیشگیری، دمای بدن، کیفیت مخاط دهانه رحم، قاعدگی، نتایج تست تخمک‌گذاری و اطلاعات مربوط به خونریزی‌های غیرمعمول است.
      دکتر ناتانیل دِنیکلا، متخصص بیماری‌های زنان از دانشگاه پنیسلوانیا، معتقد است که "تکنولوژی ثبت و رصد اطلاعات مربوط به فعالیت‌ جنسی‌" به افراد کمک می‌کند تا بر مسائل مربوط به سلامت خود مسلط شوند و اطلاعات دقیق‌تری به پزشک خود بدهند.
      از امکانات جدید در کنفرانس برنامه‌نویسان اپل که در ماه ژوئن برگزار شد رونمایی شد
      به گفته دکتر دِنیکلا، متخصان زنان و زایمان آخرین قاعدگی بیمار را به عنوان نشانه‌ای تعیین‌کننده در نظر می‌گیرند، و وقتی‌ بیمار خود بتواند اطلاعات مربوط به آن را ثبت کند، تاریخ‌های دقیق‌تری را هم در اختیار پزشکان قرار خواهند داد.
      به گفته او "امروزه استفاده خانم‌ها از چنین اپلیکیشن‌هایی برای نظارت بر بارداری خود تقریبا فراگیر است."
      البته آقای دِنیکلا همیشه از بیماران خود نمی‌خواهد که اطلاعات مربوطه را با "هیلث کیت" ثبت کنند، اما با آن‌ها در این باره صحبت می‌کند و از فواید این ابزار برای آن‌ها می‌گوید.
      او می‌گوید هنوز تحقیقی صورت نگرفته که نشان دهد استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی احتمال باردار شدن یا درمان بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، اما ثبت دیجیتالی داده‌ها به حافظه بیمار کمک می‌کند.
      خیلی وقت‌ها پرسش‌هایی که بین پزشک زنان و بیمار در مطب مطرح می‌شود به بازی حدس و گمان تبدیل می‌شود.
      پیش از این، بیماران وقت و انرژی بیشتری را صرف رصد اطلاعات مربوط به حاملگی خود می‌کردند، چون مجبور بودند از قلم و کاغذ استفاده کنند اما امروزه این فرایند دیجیتالی شده است.
      دکتر دِنیکلا می‌گوید: "کاملا واضح است که اگر بیمار از این نرم‌افزار استفاده کند، هم مشاهدات خود را بهتر به خاطر می‌سپارد و هم به ما در ثبت دقیق‌تر مراحل بارداری کمک می‌کند".
      کاربران می‌توانند فشار خون و جذب کالری خود را در "هلث‌کیت" ثبت کنند
      آقای دِنیکلا خاطر نشان کرد که این نوع اپلیکیشن‌ها کماکان محدودیت‌های زیادی دارند:
      "فکر می‌‌کنم که تکنولوژی از نظر ما همیشه با خطراتی همراه است اما از آنجایی که این سیر تکاملی قرار نیست متوقف شود، بهتر است بر جنبه‌های مثبت آن تمرکز کنیم."
      تارا کالپ‌رسلر، روزنامه نگار ساکن واشینگتون دی‌سی، که مسائل مربوط به سلامت تولید مثل را از نزدیک دنبال می‌کند، معتقد است که رونمایی از این اپلیکیشن توسط یکی‌ از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی، یک تغییر مثبت در نگاه‌ها به موضوع سلامت زنان در سال ۲۰۱۵ است:
      "فارغ از این‌که زنان این اپلیکیشن را نسبت به دیگر نرم‌افزارهای مشابه مفید بدانند یا نه، این امر پیشرفت بزرگی‌ به شمار می‌آید. یکی‌ از بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی جهان، که در گذشته مورد انتقادات بسیاری هم قرار گرفته بود، با این کار گامی‌ به جلو برداشته و نشان داده که موضوع سلامت و بهداشت زنان جایگاه مهمی‌ در مبحث‌ بهداشت عمومی دارد."
      به گفته او فرقی میان نظارت بر اندام‌های تولید مثل با نظارت بر ضربان قلب یا وضعیت خواب وجود ندارد و فرد شاید بخواهد آن‌ها را هم مد نظر قرار دهد. برای همین این کار شرکت اپل حاوی پیام مهمی است.
      به گفته پزشکان، زنان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن‌ها وضعیت باروری خود را دقیق‌تر از قبل ثبت و رصد کنند
      مگان کینگ، ساکن نیویورک، پیش از ورود iOS9 به بازار، به مدت یک سال از اپلیکیشن "کلو" - از دیگر اپلیکیشن‌های سلامت تولید مثل - استفاده کرده بود.
      او می‌گوید: "استفاده از این اپلیکیشن‌ها روش خوبی‌ برای رصد باروری و قاعدگی است."
      "امسال سالی‌ست که زن‌ها بالاخره کنترل سلامت خود را در دست می‌گیرند."
      "اقدام شرکت اپل در ادغام این ابزار پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. اپل به این ترتیب نشان داد که می‌خواهد به خانم‌ها کمک کند تا از اتفاقاتی که در بدنشان می‌افتد آگاه شوند و می‌خواهد این مساله برای همه مهم باشد."
      اشلی گولد

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۶۲۴۲ در تاریخ جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۹:۲۸ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0