سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        یک میلیون و 400هزار معتادو تنها 6هزارمرکزترک اعتیاد(دوم)
        ارسال شده توسط

        باقر رمزی ( باصر )

        در تاریخ : دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۷۵ | نظرات : ۱۱

        نتیجه تصویری برای جدیدترین تصاویر اعتیاد
        یک میلیون و 400هزار معتادو تنها 6هزارمرکزترک اعتیاد
        16هزار معتاد متجاهر
        قسمت دوم
        دراین حال سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از وجود 16 هزار معتاد متجاهر خیابانی در سطح شهر تهران، خبر داد و گفت: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما هنوز اقدام عملی برای جمع‌آوری معتادان صورت نگرفته است.
        حسین طلا در گفت وگو با خانه ملت، ادامه داد:‌ در سطح شهر تهران گاهی شاهد وجود معتادانی هستیم که علاوه بر اشاعه فرهنگ اعتیاد موجب ناامنی در حوزه اجتماعی بین خانواده‌ها شده است که بر این اساس ضرورت جمع‌آوری این افراد از سطح شهر به شدت احساس می‌شود.
        این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای ارایه شده در دو سال گذشته تنها 7 هزار معتاد در سطح شهر وجود داشت، تصریح کرد:‌ متاسفانه این آمار افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که بر اساس این آمارها امروزه 16 هزار معتاد متجاهر خیابانی در سطح شهر تهران وجود دارند که یا اضافه شده‌اند یا از دیگر استان‌ها به تهران سرازیر شده‌اند.
        وی یادآور شد:‌ بزرگترین مشکل تهران آن است که کمپ‌های نگهداری و بازپروری معتادان خیابانی متجاهر بسیار کم است؛ علی‌رغم آنکه همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنند که بر موضوع جمع‌آوری معتادان فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما هنوز اقدام مثبتی در این زمینه شاهد نبودیم.
        طلا تاکید کرد:‌ از سویی دیگر اختلافاتی نیز بین دستگاه‌ها اعم از برداشت‌های مختلف خود از قانون یا عدم هماهنگی برای اختصاص بودجه مناسب وجود دارد که از نگاه نمایندگان مجمع پذیرفته شده نبود چراکه اعضای مجمع انتظار دارند شاهد جمع‌آوری معتادان در سطح شهر باشند.
        انفعال ستاد مبارزه با مواد مخدر
        در این حال نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس گفت: علاوه بر کمبود بودجه و نیروی انسانی لازم و کافی در ستاد مبارزه با مواد مخدر٬ نبود مدیریت توانمند سبب شده تا این ستاد عملکردی جامع و مناسب نداشته باشد.
        نعمت‌الله منوچهری با هشدار درباره گسترش اعتیاد، گفت: امروزه متاسفانه مسئله اعتیاد به مواد مخدر بسیار فراگیر شده و تقریبا در هر خانواده ای یک فرد معتاد وجود دارد، این امر به تبع مرتبط با افزایش انواع مواد مخدر است و البته سهولت دستیابی به این مواد نیز از دیگر عوامل گرایش بسیار به مواد مخدر است.
        نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیکاری٬ درآمدهای پایین٬ کمبود مراکز تفریحی و ورزشی٬ گرایش به تجردگرایی و افزایش طلاق از جمله علل افزایش تعداد معتادان در جامعه است.
        وی یادآور شد: این در حالی است که اگر تعداد مراکز ورزشی موردنیاز وجود داشته باشد درصد کمتری از این افراد ممکن است به مواد مخدر گرایش پیدا کنند اما با این حال وزارت ورزش و جوانان نیز تعدادی از همین مراکز ورزشی موجود را به مزایده گذاشته است.
        وی در خصوص عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: نباید از مجموعه ای که نه تنها بودجه کافی ندارد بلکه فاقد نیروی انسانی مورد نیاز است انتظار انجام کاری بزرگ داشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر توانایی پرداختن به طیف وسیع معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر را ندارد همچنین محل مناسبی برای جمع آوری و اصلاح وضعیت زندگی معتادین وجود ندارد.
        این نماینده مردم در مجلس نهمف با تاکید بر اینکه مشکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها کمبود بودجه نیست٬ گفت: عدم مدیریت قوی و کمبود نیروی انسانی توانمند از دیگر عوامل عملکرد ضعیف این ستاد است.
        منوچهری تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند با ارایه پیشنهاد به مجلس و به دنبال آن اصلاح قانون، همکاری خود با نهادهایی غیرفعال را قطع و به دنبال آن از سازمانهای فعال در این زمینه کمک بگیرد، زیرا افزایش اعتیاد و قاچاق مواد مخدر کشور را با چالش مواجه می کند.
        عضوکمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، افزود: ضروری است تا ریاست جمهوری در این خصوص تجدیدنظر کند، وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها برخورد با قاچاقچیان نیست بلکه وظایفی گسترده‌تر در این زمینه دارد.
        وی همچنین به کوتاهی دولت ومجلس علاوه بر ستاد مبارزه با مواد مخدر در این بخش تاکید کرد وگفت: در واقع فعالیت گسترده قاچاقچیان و وضعیت نابسامان فعلی معتادان در جامعه خود نشانگر کوتاهی ارگان ها و نهادهای مربوطه است.
        نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمپ‌های موجود برای ترک اعتیاد کافی نبوده و همچنین دارای شرایط مناسب نیستند٬ گفت: همانگونه که دولت و مجلس با همکاری و همراهی توانستند طرح سلامت را تا حدودی در جامعه نهادینه سازند٬ به موضوع مبارزه با مواد مخدر که در ارتباط با سلامت روحی و جسمی مردم است نیز می توانند بپردازند.
        قانون اعمال نمیشود
        درهمین راستا یک عضو فراکسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس با تاکید بر جامع و کامل بودن قوانین مبارزه با مواد مخدر، گفت: در این قوانین وظایف همه وزارت‌خانه ها و سازمانها تعیین شده که اگر همان موارد اجرایی شود قطعا از مشکلات کاسته می شود.
        عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت در واکنش به انتقاد رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی درخصوص عملکرد مجلس در بحث قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر و دخانی، افزود: قوانین مجلس بر پایه لوایحی است که خود ستاد به مجلس پیشنهاد می دهد٬ همچنین طرح هایی که مجلس به تصویب می رساند با نظارت و پیشنهادهای کارشناسان و مسئولان مربوطه صورت می گیرد لذا اینکه قوانین مصوب مجلس مانعی ایجاد کند٬ درست نیست.
        نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبق قوانین مجلس از گذشته باید در بحث مواد مخدر در زمینه کاهش تقاضا اقداماتی صورت می گرفت که در این راستا بر اساس قانون برای سازمانهای مختلف تعیین تکلیف هم شده بود اما آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در جامعه که در این زمینه باید آموزش های لازم را به معلمان٬ دانش آموزان و البته خانواده ها ارائه بکند٬ متاسفانه هنوز جایگاه مناسبی ندارد.
        وی با اشاره به اینکه تعدادی از استان‌ها در حوزه اجرای قوانین مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفته اند٬ گفت: طبق تحقیقات انجام شده در برخی استانها تنها یک سوم موارد قانونی عملیاتی می شود و بسیاری از دانش آموزان و معلمان و خانواده ها تعلیم داده نشده اند، همچنین از آنجایی که کاهش تقاضا یکی از مهمترین اقدامات در بحث مبارزه با مواد مخدر است در حوزه دانشگاهی نیز اقداماتی باید صورت گیرد.
        رستمیان با بیان اینکه بودجه ای که به سازمانها برای تعلیم کاهش تقاضا اختصاص داده شده محدود است٬ گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی لازم است مهارت آموزی نیز در سطح جامعه انجام گیرد تا افراد نه تنها به دام اعتیاد گرفتار نشوند بلکه با این امر مبارزه هم بکنند.
        نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز علاوه بر اقدامات پیشگیرانه باید به مشاوره روان درمانی و پزشکی بپردازد، هرچند وزارت بهداشت در این مدت طرحی در خصوص توزیع متادون در داروخانه ها برای درمان اعتیاد مطرح کرده اما این فعالیت ها نیازمند نظارت است و نباید تبدیل به مباحث تجاری شوند بلکه باید زمینه ساز کاهش آسیب باشند.
        وی افزود: درست است که معتادان به دنبال آسیب‌های اجتماهی در این دام گرفتار شده‌اند ولی خودشان بالقوه در گروهی قرار گرفته‌اند که برای جامعه و خانواده ها آسیب زا هستند.
        رستمیان با تاکید بر اینکه عرضه مواد مخدر باید کاهش یابد٬ گفت: امروزه عرضه به راحتی در خیابان ها صورت می گیرد. هرچند نیروی انتظامی اقداماتی در این زمینه انجام داده ولی در حال حاضر عرضه در محیط صورت می گیرد و از این امر جلوگیری نشده است، متاسفانه بیش از پنجاه درصد جرم و جنایت و زندانی مربوط به همین مشکل است.
        عضو فراکسیون مبارزه با موارد مخدر در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه این روش قابل قبول نیست٬ گفت: امروزه حدود یک میلیون و چهارصد هزار معتاد در جامعه است که این امر بسیار ناخوشایند است.
        عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، از تدوین طرحی در کمیسیون بهداشت خبر داد و گفت: در تاریخ 25 اردیبهشت ماه سال جاری از همه کارشناسان و مسئولان مرتبط با حوزه مواد مخدر دعوت شده است تا ابتدا به شناسایی بیماران مزمن(معتادان) و چگونگی حل مشکل آنان پرداخته شود، در این طرح بنا داریم مصرف مواد از سوی معتادان در مراکز تحت کنترل را بررسی کنیم تا این افراد برای تهیه مواد به خانه و جامعه آسیب نرسانند. همچنین جلسه ای برای نظارت بر انجام وظایف سازمانها در اواخر اردیبهشت برگزار خواهد شد.
        عضو فراکسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی مسئله اعتیاد در کشور را کوتاهی مسئولان اجرایی دانست و گفت: قوانین مبارزه با مواد مخدر بسیار جامع و کامل است و ظایف برای همه وزارت خانه ها و سازمانها تعیین تکلیف شده که اگر همان موارد اجرایی شود قطعا از مشکلات شرایط موجود کاسته می شود.
        نتیجه تصویری برای جدیدترین تصاویر اعتیاد
        باقر رمزی باصر
        افتاده بپا خاسته

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۵۵۰۱ در تاریخ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0