سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    شمارش معکوس تا جشنواره کن؛ اسامی فیلم‌های جشنواره کن اعلام شد
    ارسال شده توسط

    احمدی زاده(ملحق)

    در تاریخ : جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۰۴
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۳۸ | نظرات : ۱

    روز پنج شنبه، شانزدهم آوریل، در نشست خبری جشنواره بین المللی کن که در پاریس برگزار شد، پی یر لسکور، رئیس جدید این جشنواره، به همراه تیری فرمو، مدیر اجرایی آن که سال هاست نقش مهمی در انتخاب فیلم ها و چند و چون جشنواره دارد، فیلم های برگزیده بخش های مختلف این جشنواره را که ماه آینده در شهر ساحلی کن برگزار می شود، اعلام کردند.
    فیلمسازان شناخته شده ای چون نانی مورتی، گاس ون سنت، ژاک اودیار و پائولو سورنتینو امسال برای دریافت نخل طلا با هم رقابت خواهند کرد.
    چهل و چهار فیلم بلند برای بخش های مسابقه، نوعی نگاه و خارج از مسابقه و بخش ویژه انتخاب شده که در نهایت، با اعلام چند فیلم دیگر تا پایان این ماه تعداد فیلم های این جشنواره به پنجاه تا پنجاه و پنج فیلم خواهد رسید.
    هر ساله رقابت فشرده ای برای ورود فیلم ها به جشنواره فیلم کن که مهمترین جشنواره سینمایی جهان محسوب می شود وجود دارد و نحوه انتخاب فیلم ها گاه سوال های زیادی را برانگیخته و مورد انتقاد قرار گرفته است.
    تیری فرمو در این جلسه در اشاره به سیاست های جشنواره گفت که توجه آنها به مولفان بزرگ سینماست و در عین حال فیلمسازان جوان و تازه را نادیده نمی گیرند اما یافتن و انتخاب فیلم جوان ها کار ساده ای نیست.
    فرمو در پاسخ به انتقادها گفت: "همه می گویند همیشه همان نام های همیشگی تکرار می شود و شما چطور هجده هزار فیلم ها را می بینید و انتخاب می کنید. باید بگویم این طور نیست که نام ها همیشه تکرار شوند."
    از پائولو سورنتینو تا گاس ون سنت
    شانزده فیلم بخش مسابقه اعلام شده و چهار فیلم دیگر به زودی اعلام خواهد شد تا داوران جشنواره به ریاست برادران کوئن به قضاوت آنها بنشینند.
    پائولو سورنتینو که با فیلم زیبایی بزرگ در جشنواره کن تحسین شد و اسکار بهترین فیلم خارجی را هم به دست آرود با فیلم تازه ای به زبان انگلیسی در کن حضور خواهد داشت: "جوانی" با بازی مایکل کین در نقش یک موسیقیدان.
    گاس ون سنت با فیلم "دریای درختان" به جشنواره کن بازگشته است؛ فیلمی با حضور متیو مک کاناهی که فصد خودکشی دارد و در جنگل های ژاپن به شناخت تازه ای از زندگی می رسد.
    ژیا ژانگ که با فیلم "طبیعت بی جان" در جشنواره کن تحسین شده بود، با فیلم تازه ای به نام "کوهستان ها ممکن است جابه جا شوند" در این جشنواره حضور دارد و نانی مورتی که با غالب فیلم هایش در کن حضور داشته این بار با تازه ترین ساخته اش "مادر من" در بخش مسابقه خواهد بود. فرومو در اعلام این فیلم اشاره کرد که کن و مورتی رابطه تنگاتگی با هم دارند.
    جاستین کورزل فیلمساز استرالیایی با نسخه تازه ای از "مکبث" ویلیام شکسپیر در بخش مسابقه حضور دارد؛ فیلمی با بازی مایکل فاسبندر در نقش مکبث در برابر ماریون کوتیار که از همین حالا سر و صدای زیادی به پا کرده است.
    "کارول" ساخته تاد هینز بر اساس داستانی از پاتریشیا های اسمیت ماجرای عشقی میان دو زن را در دهه پنجاه نیویورک روایت می کند با بازی کیت بلانشت.
    "خرچنگ دریایی" ساخته یورگس لانتیموس فیلمساز جوان یونانی با بازی کالین فارل و راشل وایز داستان غریبی را در زمان آینده درباره "جانور شدن افراد مجرد" روایت می کند.
    وودی آلن بار دیگر در بخش خارج از مسابقه حضور دارد: "مرد نامعقول".
    فرمو گفت از آلن خواسته است تا این فیلم در بخش مسابقه نمایش داده شود اما موفق به راضی کردن او نشده و آلن در جواب به او گفته است: "شوخی می کنی؟!"
    سایر فیلم های بخش مسابقه
    دیپان [نام موقت] - ژاک اودیار
    مرد ساده- استفان بریز
    مارگارت و جولین- والری دونزلی
    داستان داستان ها- متیو گارون
    آدمکش- هو سیائو سین
    خواهر کوچولوی ما- کورئدا هیروکازو
    شاه من- می ون
    پسر روح- لازلو نمس
    بلندتر از بمب- ژواکیم تریر
    سیکاریو- دنیس ویلنوو
    سینمای ایران
    نمایی از فیلم کوتاه کشتارگاه ساخته بهزاد آزادی
    امسال از سینمای ایران یک فیلم بلند و یک فیلم کوتاه در جشنواره کن پذیرفته شده است.
    فیلم بلند "ناهید" ساخته آیدا پناهنده فیلمی است که در بخش نوعی نگاه به نمایش درخواهد آمد. نوعی نگاه به فیلم هایی اختصاص دارد که به بخش مسابقه راه پیدا نکرده اند اما به دلیل نوع نگاه ویژه شان به سینما و پی جویی راه های تازه، در جشنواره پذیرفته شده اند. در این بخش طی سال ها فیلم های مختلفی از سینماگران ایرانی نظیر بهمن قبادی و محمد رسول اف به نمایش در آمده است.
    در این فیلم ساره بیات و پژمان بازغی بازی دارند. آیدا پناهنده پیشتر فیلم مستندی به نام "خانه قمر خانم" و فیلم های نیمه بلندی چون "گلدان های زمستانی" را کارگردانی کرده است. تیری فرمو در معرفی فیلم "ناهید" از نگاه ویژه فیلمساز به جامعه ایران تقدیر کرد.
    فیلم "کشتارگاه" ساخته بهزاد آزادی هم در بخش سینه فونداسیون پذیرفته شده است. این فیلم ۲۴ دقیقه ای در بخش سینه فونداسیون که به فیلم های دانشجویان سینما اختصاص دارد با سایر فیلم های این بخش رقابت خواهد کرد.
    در یک محله کوچک کردنشین به نام کشتارگاه چهار نوجوان برای وارد شدن به گروه بزرگ مواد مخدر باید مقداری هروئین خریداری و امتحان کنند، اما یکی از آنها با مصرف آن می میرد و باقی آنها باید فرار کنند.
    ادای دین به اینگرید برگمن
    امسال جشنواره کن به اینگرید برگمن بازیگر سوئدی الاصل که یکی از زیباترین و بهترین بازیگران سینما در دهه چهل محسوب می شود، ادای دین می کند.
    تصویر او بر پوستر جشنواره نقش بسته و دختر او ایزابلا روسلینی- حاصل عشق برگمان به روبرتو روسلینی فیلمساز برجسته ایتالیایی- در جشنواره حضور خواهد داشت. پی یر لسکور اعلام کرد که فیلم مستندی هم درباره برگمن به نمایش درخواهد آمد.
    جشنواره فیلم کن از سیزدهم تا بیست و چهارم ماه مه برگزار می شود.

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۵۳۷۸ در تاریخ جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۰۴ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0