سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      فال شعرناب 14فروردین
      ارسال شده توسط

      احمدی زاده(ملحق)

      در تاریخ : جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۴۲۸ | نظرات : ۲

      فروردین

      ادراک و احساس شما ممکن است اکنون بسیار دقیق باشد، اما این به معنی این نیست که شما می توانید بر پایه استنتاج و نتیجه گیری های خود عمل کنید، مشکل اینجاست که شما می توانید عیب و ایرادها را ببینید، هم در خودتان و هم در دیگران، بهتر از این که بتوانید ببینید چه چیزی درست است. اما امروز مشاهدات شما ممکن است آن طور که فکر می کنید متعادل نباشند. یک سیاست زیرکانه می تواند ادامه گر یک مشاهده باشد، اما قبل از اینکه هر نوع تصمیمی بگیرید چند روزی صبر کنید و بگذارید امور بهتر به نظر برسند.
      حافظ:
      هر که ترسد ز ملال انده عشقش نه حلال سر ما و قدمش یا لب ما و دهنش
      شعر حافظ همه بیت الغزل معرفت است آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنش
      تعبیر:شرم و کمرویی را کنار بگذار و احساس خود را با دوست در میان بگذار تا سوء تفاهم بر طرف شود. عشق و محبت را با سود و زیان مال و منال برابر ندان. عشق و محبت، پایدار و همیشگی است اما ثروت دنیا، ناپایدار است.
       
       اردیبهشت

      استراحت و آرامش به نظر می رسد امروز بهترین کار برای شما باشد، اما بخش فعال زندگی شما ممکن است کمی بیشتر سرکشی کند و خودش را نشان دهد. شما دوست دارید که موقعیت کنونی را از دست ندهید. اطلاعات ارزشمند می تواند معنی متفاوتی از شکست و موفقیت بدهد. به چیزی که فکر می کنید در حال یاد گرفتن آن هستید اعتماد نکنید بلکه به چیزی که تاکنون داشته اید تکیه کنید و به اینکه به چه چیزی باور دارید.

      حافظ:
      ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم با پادشه بگوی که روزی مقدر است
      حافظ چه طرفه شاخ نباتیست کلک تو کش میوه دلپذیرتر از شهد و شکر است
      تعبیر:مشکل تو چاره خواهد شد. فقط از درگاه خداوند حاجت خود را بخواه تا به تو کمک کند. به خود متکی باش و نا امید نشو.
       
       خرداد

      امروز ممکن است لازم باشد که به کارهایی بپردازید که خودتان عقیده دارید زیاد مهم نیستند با این حال از شما خواسته شده تا آنها را انجام داده و مسائل جزیی زیادی را نیز حل کنید. اگر تنها به این فکر کنید که باید چکار کنید پریشان و آشفته خواهید شد. به ذهن تان اجازه دهید کمی‌خیال پردازی کند و این باعث می‌شود از این فشار و استرسی که هم اکنون دارید تا حد زیادی رها شوید.
      حافظ:
      من غلام نظر آصف عهدم کو را صورت خواجگی و سیرت درویشان است
      حافظ ار آب حیات ازلی می‌خواهی منبعش خاک در خلوت درویشان است
      تعبیر:فریب مال و منال دنیا را نخور و در پی آرزوهای دور و دراز نباش. با قناعت و سادگی زندگی کردن بهتر از زندگی ای است که هر روزش پر از سختی و غم است. تکبر و غرور را رها کن و با ایمان باش.
       
       تیر

      شما از کوتاهی های خود بیش از دیگران آگاه هستید اما این به این معنی نیست که می‌خواهید از همکاران و اعضای خانواده تان چیزی در این مورد بشنوید. لازم نیست که همیشه عیوب و نقص‌های خود را به خودتان متذکر شوید مخصوصا زمانیکه در حال کار هستید سخت است که در فکر جبران آن باشید. اگر کسی قصد نصیحت و پند شما راداشت فقط لبخند بزنید و تشکر کنید؛ به خاطر اینکه یک بحث و جدل می‌تواند بسرعت تبدیل به یک جنجال بزرگ شود.
      حافظ:
      ای عاشق گدا چو لب روح بخش یار می‌داندت وظیفه تقاضا چه حاجت است
      حافظ تو ختم کن که هنر خود عیان شود با مدعی نزاع و محاکا چه حاجت است
      تعبیر:تا زمانی که دست نیاز به سوی متکبران دراز می کنی به مقصود نخواهی رسید. به خود متکی باش و به خداوند توکل کن تا نیاز و خواسته ی تو برآورده شود. نیازمندان را از خود نران و مغرور و بی اعتنا نباش.
       
       مرداد

      ممکن است امروز احساس چندان مثبت و خوبی نداشته باشید حتی اگر بتوانید اهداف و چشم انداز بسیار خوبی برای خود تصور کنید. این به خاطر این است که شما امروز بیش از همیشه واقع بین هستید و همچنین می‌توانید مشکلات و موانع را ببینید. ممکن است به خاطر تردیدهای درونی با خودتان درگیری داشته باشید. خوشبختانه این حس بدبینی تان زیاد دوام نخواهد آورد؛ مخصوصا اگر قبل از اینکه در زندگی تان با موانع و مسائل جدی مواجه شوید آنها را تصور کرده و برایشان راه حلی بیابید.
      حافظ:
      خدا را چون دل ریشم قراری بست با زلفت بفرما لعل نوشین را که زودش باقرار آرد
      در این باغ از خدا خواهد دگر پیرانه سر حافظ نشیند بر لب جویی و سروی در کنار آرد
      تعبیر:زندگی را سهل و آسان بگیر. دوستان خود را فراموش نکن و تکبر و خودپسندی را رها کن. با دوستان با مروت و مهربانی رفتار کن. از طعنه و سرزنش دوستان بپرهیز.
       
      شهریور

      با وجود اینکه شما این توانایی را دارید که کاری را به دقت بررسی کرده و آن را به معانی تشکیل دهنده اش تقسیم کنید، اما سعی کنید تا آن را به کاری زیادی تبدیل نکنید و به خود نگویید که باید آن را حتما همین الان انجام دهید. به پایان رساندن کاری که اخیرا قول آن را داده بودید بسیار مهم است، اما لازم نیست که شما نیروی تان را به این خاطر هدر بدهید که به هر کس که می رسید درباره کارتان به او توضیح دهید. زیاد مهم نیست که امروز جلب توجه کنید، فقط کارتان را انجام دهید و ببینید کار بعدی تان چیست.
      حافظ:
      با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان
      گفت حافظ من و تو محرم این راز نه‌ایم از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان
      تعبیر:بهتر است به آنچه داری قناعت کنی و عزت نفس خود را فدای آرزوهای خام نکنی. دوستان و اطرافیان خود را بهتر بشناس تا دچار دردسر نشوی. دنیا را به شادی و سرور بگذران و غم بیهوده را رها کن.
       
      مهر

      شما می توانید بدون اینکه تلاش زیادی برای پنهان کردن احساسات تان کنید این کار را براحتی انجام دهید و احساسات خود را در دل تان نگه دارید. شما حتی نیازی ندارید که لباس مبدل یا ماسک بر چهره بگذارید. هر طور که شما خودتان را ببینید، دیگران نیز همانطور شما را خواهند دید. شما مشغولتر و گرفتارتر از همیشه به نظر می رسید و این به شما کمک می کند تا کار اضافی انجام ندهید. به جای اینکه هاله ای از خیالات واهی در اطراف خود ایجاد کنید، حد و مرزی برای خود ایجاد کنید و آن را به دیگران منتقل کنید؛ برایشان توضیح دهید که چه کاری را می توانید انجام دهید و چه کاری را نمی توانید!
      حافظ:
      آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد خوش بودی اگر بودی بوییش ز خوش خویی
      هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی
      تعبیر:از زندگی خود بهره ی لازم را بگیر. بیهوده خود را به خاطر مال و ثروت دنیا و افکار پوچ، دچار رنج و زحمت نکن. فرصتها را غنیمت بدان و آنها را بیهوده از دست نده. زندگی دارای نشیب و فراز بسیار است. اگر امروز به کام تو است فردا ممکن است با ندانم کاری ها دچار رنج و مصیبت شوی.
       
      آبان

      امروز باید به دقت مواظب حرفی که می زنید باشید به خاطر اینکه شما به سرعت صحبت می کنید و ممکن است کلمات متفاوت با آنچه که در ذهن تان می شنوید از ذهن تان بیرون بیاید. وقتی در مورد حرفهای شما برداشت نادرستی می شود بسایر برای تان سخت خواهد بود که بخواهید شفاف سازی کنید و این کار هم زمان و هم انرژی شما را هدر می دهد، پس بهترین راه این است که آرام بگیرید و با آرامش صحبت کنید تا در همان بار اول منظورتان را بدرستی به دیگران برسانید
      حافظ:
      آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد خوش بودی اگر بودی بوییش ز خوش خویی
      هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی
      تعبیر:از زندگی خود بهره ی لازم را بگیر. بیهوده خود را به خاطر مال و ثروت دنیا و افکار پوچ، دچار رنج و زحمت نکن. فرصتها را غنیمت بدان و آنها را بیهوده از دست نده. زندگی دارای نشیب و فراز بسیار است. اگر امروز به کام تو است فردا ممکن است با ندانم کاری ها دچار رنج و مصیبت شوی.
       
      آذر

      به نظر می رسد که شما هیچ فرصتی را برای پیشرفت و ترقی از دست نمی دهید، اما این تا زمانی امکان پذیر است که شما تمرکز خود را بر کارتان از دست ندهید. خوشبختانه، اکنون شما قادر هستید که از زمانتان لذت کافی را ببرید، حتی زمانیکه شما به سختی کار می کنید فرصت تفریح و شادی را از خودتان دریغ نمی کنید.
      حافظ:
      رقص بر شعر تر و ناله نی خوش باشد خاصه رقصی که در آن دست نگاری گیرند
      حافظ ابنای زمان را غم مسکینان نیست زین میان گر بتوان به که کناری گیرند
      تعبیر:غرور و تعصب را رها کن و آینده نگر باش. اوضاع همیشه بر وفق مراد نیست. در روزگار توانمندی به یاد تنگدستان باش تا خداوند همیشه به تو یاری رساند.
       
      دی

      سخت است که امروز گام استواری در محل کار بردارید و سپس آن راه را ادامه دهید. در عوض ممکن است اول کارهای زیادی انجام دهیدولی در آن زمان بدون اینکه پیشرفتی حاصل کنید درجا می‌زنید. اگر این چرخه متناوب در تمام روز ادامه داشت ریتم خودش را بدست خواهد آورد. به جای تلاش برای تغییر این روند فقط زمانی را که دارید برای تفکر درباره تلاش های پی در پی هدر می‌دهید کاهش دهید.
      حافظ:
      ما را که درد عشق و بلای خمار کشت یا وصل دوست یا می صافی دوا کند
      جان رفت در سر می و حافظ به عشق سوخت عیسی دمی کجاست که احیای ما کند
      تعبیر:زندگی گاهی با شکست و گاهی با پیروزی همراه است. نباید نا امید شد، بلکه به لطف خداوند امید داشته باش. همه چیز را از خدا بدان تا زندگی بر تو آسان گردد. به زودی رنج ها به پایان می رسد.
       
       بهمن

      امروز اوقات کاملا خوبی در پیش رو دارید حتی زمانیکه در حال کار کردن هستید. ممکن است رییس تان شما را با دقت زیر نظر بگیرد و همین باعث می‌شود تمرکز شما بالاتر برود و با وجود اینکه کارهای بسیاری دارید که باید انجام دهید این حالت برای تان خوب است چرا که شما همیشه دوست داشتید به نوعی استعدادها و شایستگی خود را ثابت کنید. از این نترسید که شما باید این بحران را اداره کرده و طبق انتظارات دیگران عمل کنید. این کار باعث می‌شود اعتماد به نفس شما به دیگران نیز منتقل شود.
      حافظ:
      ننگرد دیگر به سرو اندر چمن هر که دید آن سرو سیم اندام را
      صبر کن حافظ به سختی روز و شب عاقبت روزی بیابی کام را
      تعبیر:زندگی را با خوشی و خرمی بگذران و غم و اندوه روزگار را نخور. دیگران را محرم اسرار خود نکن زیرا دچار دردسر و گرفتاری می شوی. خوشبین و امیدوار باش زیرا سرانجام به آرزوی خود خواهی رسید.
       
       اسفند

      اینکه از خودتان مطمئن باشید یک چیز است، اما امروز این اعتماد به نفس کاذبتان می تواند شما را با مشکل بزرگی مواجه کند، چرا که ناگهان درمی یابید که نمی دانید چه کاری درست است و چه کاری غلط! شما دوست دارید به دیگری به طور نمایشی نشان دهید که کاری که او اکنون دارد انجام می دهد غلط است، اما نیازی به این نیست که دیگری را وارد مسئله ای کنید که خودتان نمی توانید در آن پیروز شوید. درنهایت، مهم نیست که چه کسی برنده می شود؛ مهم حفظ عزت نفس است که به نظر می رسد زیاد برای شما سخت نباشد.
      حافظ:
      جایی که یار ما به شکرخنده دم زند ای پسته کیستی تو خدا را به خود مخند
      حافظ چو ترک غمزه ترکان نمی‌کنی دانی کجاست جای تو خوارزم یا خجند
      تعبیر:غرور و تکبر دیگران را به هیچ بگیر و به دوستان ظاهر الصلاح دل مبند. برای رسیدن به مقصود باید به خود متکی باشی. عاقبت اندیش و هوشیار باش تا دچار رنج و زحمت نشوی.

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۵۳۰۶ در تاریخ جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0