سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    فال شعرناب۱۱ فروردین
    ارسال شده توسط

    احمدی زاده(ملحق)

    در تاریخ : سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۰۳
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۴۱۰ | نظرات : ۰

    فروردین

    ممکن است نیاز داشته باشید که امروز از ارزش خود دفاع کنید چرا که باعث می‌شود دیگران بفهمند شما چه نقشی در پیشبرد اوضاع دارید . معمولا شما دوست دارید که عقایدتان را برای خودتان نگاه دارید با این وجود سکوت شما اکنون می‌تواند به غلط نشان دهنده رضایت تان باشد. زمانیکه شروع کنید تا خودتان را تفسیر کنید ممکن است گفتگو در مسیر دیگری بیفتد. آرامش خود را از دست ندهید؛ فقط به بحث و موضوع اصلی پرداخته تا دیدگاه های خود را بیان کنید.
    حافظ:
    مزن ز چون و چرا دم که بنده مقبل قبول کرد به جان هر سخن که جانان گفت
    که گفت حافظ از اندیشه تو آمد باز من این نگفته‌ام آن کس که گفت بهتان گفت
    تعبیر:عزیزی را از دست داده ای. هدف و آرزوی خود را گم کرده ای. بیهوده غمگین نباش و واقعیت ها را بپذیر و به آنچه داری رضایت بده و قانع باش. اسیر احساسات خود نباش که نتیجه ای ندارد
     
    اردیبهشت

    سخت است که بفهمید به اندازه کافی برای یادگرفتن آنچه که مورد نیاز است جستجو کرده اید یا نه؛ تا به عمق حقیقت دست یابید. به هر حال، بعضی اوقات، بهتر است تا دست از بررسی های خود بکشید و آنچه را که تا حالا یاد گرفته اید را به عمل درآورید و از آن استفاده کنید. یک باره شما می پذیرید که رسیدگی ها و تحقیقات شما یک چاله نامحدود است، و می خواهید چرخ های فکری خود را از چرخیدن بازدارید و به کار برگردید، و ارزش اطلاعات و آگاهی را در حل مشکل درک می کنید.
    حافظ:
    باد بهار می‌وزد از گلستان شا ه و از ژاله باده در قدح لاله می‌رود
    حافظ ز شوق مجلس سلطان غیاث دین غافل مشو که کار تو از ناله می‌رود
    تعبیر:بخت و اقبال مساعد به تو روی آورده است. از موقعیت ها به بهترین نحو استفاده کن. مغرور نباش زیرا ممکن است عقل و اندیشه ی تو را از بین ببرد و گمراه شوی. غفلت نکن.
     
    خرداد

    شما شاید قادر نباشد از مواجه با رویدادهایی که در حاشیه قرار گرفته بودند اجتناب کنید، اما اگر زودتر از موعد و باعجله بهشان رسیدگی کنید هیچ فایده ای ندارد. بهتر است که به جای اینکه اجازه دهید فشار و سختی روی هم تلبار شده و زیاد شود، با آن کنار بیایید. امروز خیلی به دنبال راه حل نباشید وگرنه مثل کسی که به لانه زنبور سیخونک زده اوضاعتان خراب تر خواهد شد!! و عجیب تر اینکه اجتناب کردن از مسائل مشکل ساز به طور عمدی می تواند خطرناک باشد. پس بدون اینکه در مورد مثبت و منفی بودن احساساتتان قضاوت کنید، آنها را ابراز کنید.
    حافظ:
    به ناامیدی از این در مرو بزن فالی بود که قرعه دولت به نام ما افتد
    ز خاک کوی تو هر گه که دم زند حافظ نسیم گلشن جان در مشام ما افتد
    تعبیر:مشکلی را که داری زیاد بزرگ و دشوار ندان. سعادت و نیکبختی در انتظار تو است و به مراد و آرزوی خود می رسی.
     
    تیر

    ممکن است فکر کنید که دوباره به مسیر درست خود بازگشته اید مخصوصا اگر با موفقیت مشکلی را که دیروز بوجود آمده بود حل کرده اید. اما متاسفانه ممکن است هنوز این مشکل کاملا حل نشده باشد حتی اگر همه چیز درست و خوب به نظر می‌رسد. خوشبختانه این یک ایده روان شناسی نیست؛‌ شما مجبور به تکرار گذشته نیستید. با این حال هنوز جزییاتی مانده که باید مشخص شوند و شما قادرید که بلاخره این مرحله را نیز با موفقیت به اتمام برسانید و به مرحله بعد بروید.
    حافظ:
    خدا را رحمی ای منعم که درویش سر کویت دری دیگر نمی‌داند رهی دیگر نمی‌گیرد
    بدین شعر تر شیرین ز شاهنشه عجب دارم که سر تا پای حافظ را چرا در زر نمی‌گیرد
    تعبیر:ریا و دروغ را رها کن تا اعتماد مردم را جلب کنی. صداقت و درستی را پیشه ی خود ساز تا بهتر به هدف خود دست یابی. دوستان و ناصحان خیراندیش را از خود نرنجان زیرا در هر کار به کمک فکری دیگران احتیاج پیدا می کنی
     
    مرداد

    در یک تسلسل ماندن می تواند امروز برای شما ایجاد دردسر و مشکل کند، به خاطر اینکه ذهن تان سرگردان شده و برای تان تمرکز روی یک کار بسیار سخت خواهد بود. اما شما فشاری که دیگران روی شما وارد می کنند را حس می کنید و تمام تلاش تان را می کنید تا این مشکل را حل کرده و این فشار را از روی دوش خود بردارید. با وجوداین، کوتاه ترین راه می تواند شما را کاملا از مسیرتان منحرف کند. اگر تمرکزتان کم شده زیاد به خودتان سخت نگیرید و زمان را تلف نکنید، فقط سعی کنید تا تمرکز خود را روی کارتان برگردانید و به جلو حرکت کنید تا ببیند چه پیش می آید.
    حافظ:
    در پیش شاه عرض کدامین جفا کنم شرح نیازمندی خود یا ملال تو
    حافظ در این کمند سر سرکشان بسیست سودای کج مپز که نباشد مجال تو
    تعبیر:گردش روزگار به کام تو است و اگر دچار مختصر رنج و غمی شدی، نگران نباش. خونسرد باش و حوصله کن. با همه ی مردم مدارا کن و مغرور نباش. خداوند را شکرگزار باش و قدر نعمات او را بدان و به دیگران محبت کن
     
    شهریور

    حتی اگر شما اخیرا با مسئولیت تازه ای دست و پنجه نرم می کنید، می خواهید قل از اینکه کنترل اوضاع از دست شما خارج شود آن را کاملا به پایان برسانید. مشکل این است که ممکن است فردی در مقابل کاری که الان دارید انجام می دهید قضاوت نادرست و غیر منصفانه ای داشته باشد. به جای اینکه تلاش کنید تا دیگران را تغییر دهید، کاری بکنید تا خودتان را سرگرم و خشنودکند. اگر درباره کوشش های اخیرتان احساس خوبی دارید، به خاطر این است که اخیرا برای کاری که خوب انجام داده اید مورد تایید قرار گرفته اید.
    حافظ:
    بادت به دست باشد اگر دل نهی به هیچ در معرضی که تخت سلیمان رود به باد
    حافظ گرت ز پند حکیمان ملالت است کوته کنیم قصه که عمرت دراز باد
    تعبیر:از کاری که در پیش گرفته ای نادم و پشیمان نباش و دو دلی و تردید به خود راه نده. نتیجه هرچه باشد به خیر و صلاح تو است

    مهر

    شناختن چیزهایی که می خواهید خیلی خوب است؛ اما بیش از اندازه وابسته شدن به آرزوهایتان ناراحتی به همراه دارد. اکنون فرصتی نصیبتان شده که بر ناراحتی های عاطفی خود چیره شوید، اما اول لازم است در محیطی تنها باشید تا احساساتتان را تجربه کنید. شما خودتان به تنهایی توانایی تغییر دادن احساساتتان و مدیریت کردن آنها را دارا هستید.
    حافظ:
    جز این قدر نتوان گفت در جمال تو عیب که وضع مهر و وفا نیست روی زیبا را
    در آسمان نه عجب گر به گفته حافظ سرود زهره به رقص آورد مسیحا را
    تعبیر:غرور و تکبر را در زندگی از خود بران و با دوستان و آشنایان مهربان باش و در هنگام بی نیازی و آسایش به فکر سختی و مشقت زندگی دیگران هم باش. با مهربانی و دوستی و با یاری دیگران می توانی زندگی راحتی داشته باشی. با مردم متکبر و خودپسند همنشینی نکن.
     
    آبان

    سیاره حاکم شما عطارد امروز از ژوپیتر شادمان انرژی دریافت می‌کند و هر فکر کوچکی را به یک مقاله و داستان فلسفی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید تقریبا هر چیزی را توجیه عقلانی کنید و این کار از شما یک مذاکره کننده عاقل و دانا می‌سازد. متاسفانه برای تان سخت است که جنبه منفی قضیه یک موقعیت را ببینید تا زمانیکه دیگر زمان آن می‌گذرد. به یک روش اکتفا نکنید چرا که ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد. اگر این کار را بکنید زمان و انرژی با ارزش و گرانبهایی را از دست می‌دهید.
    حافظ:
    وفا مجوی ز کس ور سخن نمی‌شنوی به هرزه طالب سیمرغ و کیمیا می‌باش
    مرید طاعت بیگانگان مشو حافظ ولی معاشر رندان پارسا می‌باش
    تعبیر:در زندگی، مشکلات فراوان است. سعی کن با صداقت به دوستان خود کمک کنی تا در هنگام سختی به کمک تو بشتابند. ریا و کینه را از خود دور کن و بیهوده در طلب خواسته های محال و دست نیافتنی خود را به زحمت نینداز. به خدا و کمک او اطمینان داشته باش.
     
    آذر

    یافتن قدمی مطمئن باعث می شود شما در مسابقه امروز برنده شوید، اما باید از افتادن در دامی که شما را به این فکر می اندازد که دیگران در مورد شما قضاوت می کنند اجتناب کنید. آن کیفیت کار شما نیست که شما نگرانش باشید؛ ممکن است احساس کنید که دیگران از شما می خواهند که سریع تر کار کنید. اما الان باید شجاعت و جرات این را پیدا کنید که برای خودتان بایستید و اجازه دهید همه بدانند که شما هر چه در توان داشته اید انجام داده اید و بهترین کار ممکن را انتخاب کرده اید. خوشبختانه، آنها در نهایت زمانیکه به اهداف تان برسید متوجه می شوند که شما چقدر مفید و فعال هستید.
    حافظ:
    این تقواام تمام که با شاهدان شهر ناز و کرشمه بر سر منبر نمی‌کنم
    حافظ جناب پیر مغان جای دولت است من ترک خاک بوسی این در نمی‌کنم
    تعبیر:ثابت قدم و استوار هستی و در راه عشق و محبت می توان به تو اعتماد کرد. اهل حیله و مکر نیستی و همین تو را محبوب اطرافیان می سازد. مراقب حسودان باش تا با توکل به خداوند و خلق و خوی نیکوی خود موفق و پیروز شوی.
     
    دی

    ممکن است امروز احساس کنید که به اندازه کافی موثر و فعال نبوده‌اید یااینکه کاری را اشتباهی انجام داده‌اید. اما مایل نیستید که همیشه در راه اشتباهی قرار داشته باشید؛ این تنها راهی است که باعث می‌شود شما احساسی ناخوشایند داشته باشید به خاطر اینکه شما معمولا می‌خواهید که راه خود را از میان یک موقعیت انتخاب کنید و به جای اینکه عقلانی آن را برگزینید احساسی انتخاب می‌کنید. زیاد در رابطه با آن فکر نکنید؛‌ فقط با همین شیوه‌ای که الان در پیش گرفته‌اید راه را ادامه دهید
    حافظ:
    دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر کای نور چشم من بجز از کشته ندروی
    ساقی مگر وظیفه حافظ زیاده داد کشفته گشت طره دستار مولوی
    تعبیر:دنیا مزرعه ای است که هرچه در آن بکاری همان را درو می کنی. پیروزی و شکست انسان نتیجه ی اعمال و رفتار اوست. در صورت شکست باید به اعمال و رفتار خود نگاه کنی تا اشتباهات و خطاهای خود را بشناسی و از آن تجربه کسب کنی و چراغ راه آینده سازی.
     
    بهمن

    برای تان سخت است که امروز واقع بین باشید چرا که اعتماد به نفس زیادی دارید. شما مطمئن هستید که می‌توانید تقریبا هر کاری که اراده کنید را انجام دهید. متاسفانه اگر پای خود را بیشتر از گلیم تان دراز کنید در مخمصه بدی گیر می‌کنید. اما به جای به تعویق انداختن قول و قرارهایتان می‌توانید برای انجام دادن وظایف مختلف قدرت یک سوپرمن را داشته باشید. بهتر است که از پذیرفتن کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید خودداری کنید.
    حافظ:
    آن چه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم اگر از خمر بهشت است وگر باده مست
    خنده جام می و زلف گره گیر نگار ای بسا توبه که چون توبه حافظ بشکست
    تعبیر:از آرزوهای دور و درازی که می تواند تو را اسیر خود کنند دوری کن و بدان که هرچه برای تو پیش می آید خیر است. به لطف و کرم خداوند امیدوار باش . شکر خدا را بجای آور.
     
    اسفند

    اگر شما به این نیاز دارید که امروز به فرضیه ای بچسبید، آن را زیاد طولانی نکنید. سعی کنید فقط تا حدی باشد که بدانید آگاهی و اطلاعات مورد نیاز برای کار را فراهم آورده اید. اگر قبل از اینکه به همه حقایق دست یابید افکار خود را با دیگران درمیان بگذارید، غیر حرفه ای به نظر می رسید یا حتی بدتر؛ ممکن است احمق جلوه کنید. اگر فرصت لازم برای پیدا کردن حقیقت را نداشتید، آن وقت می توانید موضوع را با رییس تان یا همکاران تان در میان بگذارید.
    حافظ:
    من این مراد ببینم به خود که نیم شبی به جای اشک روان در کنار من باشی
    من ار چه حافظ شهرم جوی نمی‌ارزم مگر تو از کرم خویش یار من باشی
    تعبیر:با همه ی سعی و تلاش به نتیجه ی دلخواه و مطلوب نرسیده ای. نا امید نباش. بهتر است دوباره به اعمال و رفتار خود با تعمق بیشتری نظر بیندازی تا نواقص و معایب کار را بشناسی و آنها را برطرف سازی. کارها را نیمه تمام رها نکن. تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه، دست از تلاش برندار.

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۵۲۸۹ در تاریخ سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۰۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0