سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      سه قطره خون

      شعری از

      جعفر حبیبی

      از دفتر مردی که همیشه ی خدا عاشق بود نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰ شماره ثبت ۶۷۷۶۴
        بازدید : ۵۰۱   |    نظرات : ۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر جعفر حبیبی

      از تو ‏«سه قطره خون» به کجا می‌ریخت؟
      وقتی که جیغ بودی و دنیا، کَر !
      وقتی که تن به شهوتِ تن دادی
      از ترس یک تجاوزِ خونی‌تر
      می‌گاااا/و آهنی تن لختت را...
      می‌گاااا/و آهنی که تظاهر به...
      [در شب، صدای ممتنعِ سگ‌ها
      در باغ، مرنو مرنویِ یک گربه]
      تو آن پرنده‌ای که نمی‌میری
      من آن پرنده‌ام که نمی‌خوابم
      او آن پرنده است که می‌خواند
      [چسناله هاش ریده به اعصابم]
      با هر تِز و گرایش و احساسی
      رویِ تو حسّ ِ مالکیت دارد
      دنیاش مثل قافیه‌ی این بیت
      با اینکه زشت نیست، "غلط" دارد
      می‌شد سکوت کرد میانِ شعر...
      [لابُد نبودِ قافیه باعث شد]
      در واژه‌های لُختِ تماماً زرد
      تیترِ یکِ ستونِ حوادث شد!!
      می‌شد میان سوختن و پرواز
      یک فحش آبدار به آتش داد
      با بالِ سیخ کرده! پس از ارگاسم
      بیخود شد از خود و به قفس افتاد
      با چند ناشناس که در کوچه...
      با ردّ‌ِ چند بوسه که بر گردن...
      شب‌های سکس با شبحِ صادق
      سر، از خدای نیچه درآوردن
      من فارغ از تب و تن و جنسیّت
      در روشنیِ چشم تو می‌میرم
      مثلِ تو که برای خودت هستی
      دیوانه‌وار عاشقِ تغییرم...
      هیچم! مگر مبارزه‌ای در تو
      هیچم! مگر مکاشفه‌ای در من
      هیچم! مگر تصوّرِ زیبایی
      تعبیرِ عاشقانه‌ی گاوآهن
      هیچی! مگر پرنده‌ی بی‌آواز !
      هیچی! مگر عروسکِ دستِ غول
      هیچی! مگر صدای خداحافظ
      پشت خطوطِ تا به ابد مشغول

      جعفر حبیبی
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۹:۵۵
      [چسناله هاش ریده به اعصابم]
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0