سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      بە خدا بگو

      شعری از

      ژاکان باران ملکشاهی

      از دفتر نیشتمانی جوان نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ۰۰:۲۳ شماره ثبت ۶۷۴۴۵
        بازدید : ۵۲۶   |    نظرات : ۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      " بە خودا بڵێ "        
      خوا ئاگادارت مام جەڵاڵ
      تۆ لە شەقەی باڵت دا بەڵام 
      سروەی بەیانی ئازادیت
      لە کۆڵانەكانی باشۆری وڵات بینی 
      ئەگەرچی 
      لەو هەوایەدا  
      تێر هەناسەت هەڵنەمژی
      تۆ دات لە شەقەی باڵ تا هەتایە 
      بووی بە هاوڕێی
      کۆترە سپیەکانی ئاشتی 
      ئێمە ماینەوە لە گەڵ 
      شاربەدەری و جیاوازی
      تۆپ و تانک و گوللە 
      کە  لەمێژە  
      سینەی پڕ ئێشی کردووینەتە نیشانە 
      خودات لە گەڵ بێ مام جەڵاڵ
      بەڵام ؛
      گەییشتیته بەهەشت 
      سڵاوی مە بگەینە بە خوای زەوی 
      و تەسبێحەکەی بەنی ئومەییە 
      بدە بە دەستە ڕزگار کەرەکانی 
      و بە خوا بڵێ 
      بە ناوی دین و پەرتووکەکەتەوە 
      دراوسێەکانی چاو برسیمان 
      گەمارۆیان داوین و 
      ڕشتنی خوێنیان حەڵاڵ کردووین ...!!
      بە خوا بێژە 
      بێژە کە کوردستان چەن بێکەسە ...!!
      #کوردی_سۆرانی
      14 ڕەزبەری 2717کوردی

      "به خدا بگو"   
      خدا حافظ مام جلال 
      تو بال گشودی اما؛
      نسیم صبح استقلال را
      در کوچه های جنوب وطن دیدی
      هرچند 
      در هوایش 
      نفسی سیر نکشیدی
      تو بال گشودی و در ابدیت 
      هم پرواز کبوتر سفید آزادی شدی
      و ما ماندیم و 
      تبعید و تبعیض ،
      و توپ و تانک و گلوله 
      که همواره 
      نشانه گرفته سینه های پردردمان را 

      خداحافظ مام جلال
      اما؛
      به بهشت که رفتی 
      سلام ما را برسان به خدای زمین 
      و تسبیح بنی امیه را 
      به دستهای نجات بخشش بسپار
      و بگو 
      به نام دین و کتاب اوست 
      که حریص همسایه گان 
      ما را تحریم و
      ریختن خونمان را حلال کرده اند..!!
      بە خدا بگو؛
      بگو کە ما خیلی تنهاییم..!
      #ژاکان_باران_ملکشاهی
      پیشکش بە روح بزرگ مام جلال طالبانی و تمام آزادیخواهان دنیا
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0