سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری
معرفی شاعران معاصر
پر نشاط ترین اشعار
انتشار ویژه ناب
اعضای آنلاین
تبلیغات متنی
♪♫ صدای شاعران ♪♫
تقویم روز
دوشنبه 28 خرداد 1397
    6 شوال 1439
      Monday 18 Jun 2018
        شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ

        دوشنبه ۲۸ خرداد

        آل سقوط (قسمت چهارم)

        شعری از

        علی احمدی (حادثه)

        از دفتر حماسی،ملّی،تاریخی و ..‌ نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ ۶ روز پیش شماره ثبت ۶۵۸۳۰
          بازدید : ۸۰   |    نظرات : ۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        ادامه درد دل با پیامبر اکرم(ص)و تجدید بیعت با او
        سرزمینی برگزیده در زمین
        میزبان رحمت...للعالمین

        آن همه خون دل و جنگ و جدال
        پارتی و پول و هوس امری محال

        کودکی طعم یتیمی خورده ای
        لذّتی از این جهان نابرده ای

        هم پدر،،هم مادر و هم دایه مرد
        دوست و دشمن حق تو یکباره خورد

        سمبل مهر و وفا و سادگی 
        روزهای تیره دلدادگی 

        آن همه کوشش برای رفع جهل 
        نُدرتا دنیا به کامت گشته سهل

        گاه خاکستر ،،گهی دشنام و تیغ
        گوش ها ،،کر،بهر این صوت بلیغ

        دخترت کشتند و بیتت نیز هم
        در دیارت سالها خوردی تو غم

        گاه در غاری و گاهی سر به دشت
        صبر از صبرت همی دیوانه گشت

        بردن نام حسینت جُرم شد
        حرمت و مهر یزیدان نُرم شد

        خسته ام آقای من نیلوفرم
        من خسی اندر سرای حیدرم

        سینه مالامال این زخمابه هاست
        آدرس شعب ابی طالب کجاست؟

        جایگاه خاتم پیغمبران
        سرور و سالار هر چه بهتران

        سرزمین وحی،،ملک عاشقان
        دادخواه قطعی مستضعفان

        حوزه شان نزول جبرئیل 
        یاس شیطان در نبردی با خلیل

        آن همه اعجاز از سوی خدا
        ثبت وحدت بین هر شاه و گدا

        گشته نازل صحبت الله پاک
        هر کرانش حرفا دارد به خاک

        جایگاهی اینچنین قدسی مآب
        با یه مشت دیوانه گردیده خراب

        حرف بسیار و دلم از درد خون
        دوست دارم زین جهان آیم برون

        تیغ ها اندر غلاف و مصلحت
        جمله دنبال فراغ و عافیت

        یا رسول الله ،،،،من ایرانی ام
        منزجر از کینه و ویرانی ام

        عفو گردان گر ادب قی میکنم
        گفتگو با لفظ مهمل میکنم

        از شما آموختم در زندگی 
        دم به دم با دوستان دلدادگی 

        مشق رحمت ،درس بخشش بی حساب
        دوری از جُرم،،،کوشش از بهر ثواب 

        بعد آن گفتی که با خصم و عدو
        کُن مدارا تا نگردی مثل او

        در نهایت گر که دیدی دشمنی
        دست یازیده به مام میهنی

        آفت ناموس و ایمانت شده
        احترام دین تو برهم زده

        بر تو تکلیف است تیغت برکشی 
        جام طاقت را سریعا سر کشی

        دست ظالم کرده کوته بهر دین
        اعتدال،،، مخلوطی از مهر است و کین

        یا محمد خود ببین و حکم ده
        نسبت حیوان به این دیوان بده؟؟؟ 
         
        پایان قسمت چهارم .........حادثه 
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        ۵ روز پیش
        سلام و عرض ادب

        دغدغه های شما قابل تامل و ارزشمند است . لیک درد پروراست و بی آوردن راهِ حل در مقطع کلامتان دردبردرد نهادن است .

        - به طور کلی بیان فرهیخته تان اگر در قالب مثنوی ست در برخی تک بیت ها قافیه ها باهم متفاوت اند و باید ویرایش نمایید .

        - در مصرع اول به جای (امری محال) ‌ میتوانید (امرِ زوال ) بنویسید تا با قرینه ی آورده شده یعنی واژه ی هوس همخوانیِ منظور داشته باشد .

        - در مصرع (بایه مشت دیوانه گردیده خراب ) زبانِ شعرتان از فارسیِ معیار و نوشتاری خارج شده و به زبان عامیانه و گفتاری است .


        ان الله یدافع عن الذین آمنوا .

        سلامت باشید و شاد ‌یاالله
        علی احمدی (حادثه)
        عرض ادب و احترام و سپاس بانوی والامهر استاد حسین زاده گران ارج در مورد تذکر به جای شما در وهله اول باید عرض نمایم ...بانوی گرامی حدود نیم قرن می شود که این اراذل بی هویت دست به هر کار پلیدی علیه ملت ایران و کشورمان می زنند و جهل هم کار خود را به موقع کرده به جای آنکه کسی چیزی بگوید همه در حال رفتن به حج می باشند ...جدای این مطلب بنده حقیر نه دبیر کل سازمان ملل هستم نه رییس شورای امنیت و نه یک ابر قدرت نظامی (گرچه تماحی این قدرت ها در براب قلم سر خم خواهند نمود)للکن همین ادعای ناچیزی که دارم و خود را در صحابه اهل قلم می گنجانم به همین ادعا جامه عمل پوشانده و ساکت نخواهم نشست ...هیچ راه حل عظیمی وجود ندارد مگر ساخته و پرداخته قدمهای کوچک نخستین باشد ...علاوه بر این موارد ...چند شاعر عربی حرف مفت زدند بنده هم جواب دادم ...قرار نیست کار خاصی انجام داد ...تهدید کردند ارتش کشورم هست و انصافا سرداران ایران خیلی زیبا و محکم فاتحه خواندند به اراجیف حضرات پله پله ان شاالله .....‌ در خصوص نقد شعر و سبک هم خداوکیلی من پیر شدم بانو در این سایت های ادبی ....تیک نقد را برداشتم لکن باز هم .........بنده به هیچ وجه من الوجوه تا زمانی که عربی حرف می زنم و عربی می نویسم و عربی شعر می سرایم قایل به قوائد عربی برای زبان پارسی نیستم ...همینقدر هم رعایت می کنم جهت مورد تمسخر قرار نگرفتن و انتشار آثارم می باشد ....من هرگز پایبند به اصولی که یک عده عرب (تازی ) برای زبان کهن پارسی تایین کرده اند نمی باشم ......و در نهایت همچون نیما یوشیج یا استاد شاملو که تبعیت نکردند و تغییری در سبک ایجاد نمودند بنده حقیر نیز همین خواهم کرد.......این اصول که امروز مرسوم شده از کجا آمده؟؟؟؟کی گفته؟؟؟؟مثلا پایه و اساس اصلی عروض از کجاست؟؟.از شخصی به نام احمد فراهیدی .....نه وحی منزل است ...نه حجّتی تمام و کمال و نه استغفرالله آیه نازل شده ..... پیدایش چکامه یا چامه در کره زمین کجاست بانو.؟؟؟؟.؟به جز آنچه به سانسکریت نسبت دادند اولین اشعار دنیا گاثاهای اوستا بوده ....یعنی زمانی که این عقب مانده های تازی اصلا نبودند که بخواهند سرگین شتر میل کنند ...خلاصه مطلب اینکه به متن خودتان و متن پاسخ من نگاه کنید می بینید کلامی فارسی وجود ندارد ...پس بنده هم قایِل به قوائد برای زبانی که اصلا نمیتوانم با آن حرف بزنم نیستم ......شاد زی و استوار پاینده ادب
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        سلام و عرض ادب مجدد ارجمند بزرگوار

        - جدال و ناارامی در هر مقوله ای مشکلات را مضاعف می دارد لذا بااجازه ی شما گرانقدر بسنده می دارم به اینکه لطفاً ایه ی ۲۴ سوره ی حج را بخوانید خودتان وقوف برمطلب خواهید داشت یقین . یاحق

        - در خصوص علم عروض هم به هرحال از هر کشوری باشد علم است و قواعد خاص خود رادارد . انگار به این ماند که شما بفرمایید چون مثلاً ادیسون ایرانی و اهل کوروش و از نژادپارس نبوده است ؛ پس من چراغ روشن نمیکنم چون فارس ها برق را اختراع نکردند ؟!

        - لطفا درصورت امکان از ادامه ی بحث ان هم به شکل پراکنده نگاری اجتناب داریم که بی نتیجه است ولی اگر بسیار اصرار دارید از خودِ قرآن که کلام الله تعالی ست شواهد خدمتتان درج خواهد شد ولی بنده را از اطاله ی کلام معذور دارید سپاسگزارم . یاالله
        علی احمدی (حادثه)
        عرض ادب
        استاد حسین زاده بنده مدت ها این بحث بی نتیجه را انجام دادم به همین دلیل نقد را برداشتم بزرگوار ....برق و اختراعات و ملزومات کاملا متفاوت است .....اما این اختراع و اکتشاف نیست ..‌ما داریم راجع به مبحثی حرف می زنم که تصمیم و زاییده فکر یک آدم عرب است و با آن می خواهیم قوانین ادبیات زبان دیگر را رعایت کنیم ...و خیلی هم وسواس به خرج می دهیم ...عرض کردم خدمت شما اول با من پارسی صد در صد سخن بگویید سپس راجع به قوائد حرف خواهیم زد و از طرفی باز عرض کردم وحی منزل نیست آنچه آقای فراهیدی وضع نموده و دیدید و دیدیم که ده ها سبک و روش جدید توسط ده ها شاعر و ادیب دیگر ابداع شد و اصول عروض را کلا بهم زد ...‌سرایش یعنی خلق نمودن بانو ..‌پیراهن نیست که قانون بر آن حکم راند ....‌حرف دلم است آنچه بیاید نگارش خواهم نمود و هیچ نیازی به منبع خاصی ندارم با سپاس فراوان از تذکر حضرتعالی
        ارسال پاسخ
        علی احمدی (حادثه)
        علی احمدی (حادثه)
        ۶ ساعت پیش
        عرض صادقانه ترین سلام های خالص از صمیم قلب محزون این بنده کمترین خدمت استاد مومن و متعهد بانو حسین زاده پاک سیرت خداوند سبحان که همانا همه چیزش زیباست آن هم قائم به ذات ....در میان انوار مقدس و جلیله زیبایش صفتی ناب دارد به نام [ عدالت]...او هرگز و هرگز از تخلفی گذشت نخواهد نمود ...دیدیم حتی از پیامبر خودش ...و حتی از حارث ..سرآمد و سرور تمامی ملائکه درگاهش که هزاران سال در عبادت و اطاعت از پروردگار متعال سر باز نزد ....لکن به اولین تمرّدی شد شیطان لعین و رجیم .....و این برخلاف تصور ابله مآبانه مثلا یه مشت روشن فکر که دال بر عدم عدالت پروردگار می دانند عین عدالت قدسی اوست عین عین عینش دقیقا لباب الالباب عدالتش را می رساند که گذشت و چشم پوشی را حتی از بهترینش دریغ می کند و البته بحث انتظار هم اصل و پایه فلسفی قضیه است .... الغرض بانوی گران ارج او که خالق و قادر مطلق و بی چون و چرای هستی می باشد...لکن ما که به مصداق ذرّاتی هستیم که از این دریای بیکران مدتی جدا گشته و به زودی به سوی بستر خود باز خواهیم گشت نیز باید قدسی مآب و خداگونه عمل نماییم ....قبلا هم عرض کردم بنده حقیر امروز توانم در حد قلمم هست شک نکنید می تازانم و قیمتش اصلا مهم نیست ...دیگران در جام جهانی باشند ....می خواهند در جام باده باشند یا جام جم .....با اجازه حضرتعالی یک پکیج تند خویانه و افشاگرانه بسیار تند و تیز را استارت زدم در یکصد و ده بیت به نیت اسم ابجد مبارک مولایم علی ابن ابی طالب (علیه السلام) در پاسخ به ورّاجی های کثیف سعودی های راز بقایی که به شان ملکوتی مولا جسارت نمودند....امید که مقبول خداوند و مولایم باشد و مرگ مجالی دهد تا پایان نگارشش ....بنده آثار زیادی علیه ایشان نوشتم و تماما در شبکه العربیه و فیس بوک مربوطه با اسم و رسم و عکس کاملم ارسال می نمایم .....و باکی ندارم چرا که به دستور پروردگارم عمل می نمایم امید که ریا در عملم نباشد که آن وقت در ریاکاری با سعودی های حیوان سرشت شریک خواهم بود وعده به ریاکارانی چون سعودی های پست فطرت که بوی گند ریاکاری هایشان با شهوتشان خیلی زننده گردیده است قران آنان را هم نشین شیطان می خواند: وَ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ رِئَـاء النَّاسِ وَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ لاَ بِالْیَوْمِ الآخِرِ وَ مَن یَکُنِ الشَّیْطَانُ لَهُ قَرِینًا فَسَاء قِرِینًا »(نساء/38) «و آنها کسانی هستند که اموال خود را برای نشان دادن به مردم انفاق می‌کنند و ایمان به خدا و روز بازپسین ندارند (چرا که شیطان رفیق و هم نشین آنهاست) و کسی که شیطان قرین او باشد بد همنشین و قرینی است.»
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        ۵ روز پیش
        درود بزرگوار
        سلامت و صلوات بر حضرت ختمي مرتبط محمد مصظفي(ص)
        علی احمدی (حادثه)
        آمین جناب استاد استکی بزرگمهر
        بسیار بسیار منور فرمودین سپاس
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی
        آموزش و نقد شعر
        نظرات
        مشاعره
        گفتگوی کارگاهی
        کاربران اشتراک دار
        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        ورود به کارگاهها
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.