سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری
معرفی شاعران معاصر
پر نشاط ترین اشعار
انتشار ویژه ناب
اعضای آنلاین
تبلیغات متنی
♪♫ صدای شاعران ♪♫
تقویم روز
يکشنبه 29 مهر 1397
  • روز صادرات
12 صفر 1440
    Sunday 21 Oct 2018
      شیفتگی آن است که چشمان زنی را دوست بدارید ،بی آنکه رنگ آنرا بیاد آورید.گوته

      يکشنبه ۲۹ مهر

      زمستان لحظه ها

      شعری از

      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)

      از دفتر پاره پاره های تنهایی نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ شماره ثبت ۶۴۲۵۴
        بازدید : ۹۰۳   |    نظرات : ۱۷۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب ابوالفضل رمضانی (ا تنها)

      از موج های سرکش عصیان لحظه ها
      تاکشتی شکسته ی بی جان لحظه ها
       
      از بعد از" ظهر های سگیِ سگی "*خویش
      تا این سیاه و چرک خیابان لحظه ها
       
      با زخم های سر زده در راه یک بهار
      جا مانده ام میان زمستان لحظه ها
       
      /
      ول کن بهار را و رها کن شعار را
      باید صدا شوی که بفهمی هوار را
       
      از ساعتی که توی سرم زنگ می زند
      فهمیده ام که بشکنم این انتظار را
       
      گویا که بسته اند از آغاز شعر ها
      این دست های خسته ی بی اعتبار را
       
      /
      از این قبیل درد و کلام و مثال ها:
      زخم تبر به شانه ی سست نهال ها
       
      تنها شدی که روز و شبت را سوا کنی...↓
      از زوزه های موحش و سرد شغال ها؟
       
      باید خدا شوی که بفهمی چه رازی است
      در خودکشی دسته ی این خسته وال ها!
       
      /
      سر می کشم نگاه تمنای شعر را
      تا بشکنم صدای تماشای شعر را
       
      یک عاشق  نشسته به ویرانه های درد
      لب می زند لبان مطلای شعر را
       
      تا سامری برای جماعت خدا شود
      سر می برند بی تو خدا های شعر را
       
      /
      گاهی جناب شعر برای شکستگی است
      آیین زندگی خود در درد بستگی است
       
      گاهی کنار درد _برای خودت بمیر_
      مردن فقط نشانه ی از بند رستگی است
       
      طوفان بپا نکرد،کمی خسته بود شعر
      از اولش فقط غم این شعر خستگی است
       
      *بعد از ظهر سگیِ سگی فیلمی است از مصطفی کیایی،با بازی مجید صالحی(بدبختی خاصی را به نمایش می گذارد).
      ا.تنها//اسفند96
       
      پ.ن:
      1: این شکل و شمایل یک جورایی ترکیب است از چند تا جریان خاص، در واقع تابستان بود که برای اولین بار زد به سرم که چهارپاره که دو بیت های مجزاست چرا ما سه بیت مجزا ننویسیم(با اسلوب چارپاره،یعنی مصاریع دو چهار و شش هم قافیه باشند) کمی که گذشت شعری خواندم از سید مهدی موسوی مربوط به چند سال قبل تر،دیدم ای دل غافل؛قبل از من مثل اینکه به فکر دیگران رسیده...
      مغموم و مقهور از این دیر به دنیا آمدن رفتم سمت و سوی ترکیب کردن غزل سه بیتی با قالب چهارپاره.
      این شکل و شمایل بالا قالب مجزایی نیست،فقط سه بیتی های بهم پیوسته ای هستند که یک شعر کاملند،مثل همان مرکب هایی که پیش تر توی هم می ریختم(قاطی کردن غزل و مثنوی و چهارپاره و مسمط و...)
      2: بعضی کارها مثل نوشتن غزل با وزن رباعی است،مسخره است ولی به امتحان کردنش می ارزد.(یک عده با خودشان میگویند عجب آدم بیکاری که میخواسته با وزن رباعی غزل بنویسد)
      3: مخلص کلام این اثر بالا را نه شعر بدانید،نه قالبی برایش متصور شوید،یک دلنوشته است...شما هم دلنوشته ای بخوانید.
      4: ممنونم از حوصله تان،زنده باشید.
      ۱۹
      اشتراک گذاری این شعر
      ۵۱ شاعر این شعر را خوانده اند

      سید حاج فکری احمدی زاده(ملحق)

      ،

      حدیث ابراهیمی (سوگند)

      ،

      صحبت پارکی ( صُبی )

      ،

      ابوالحسن انصاری (الف رها)

      ،

      حمیدنوری(احمد)

      ،

      محمد حسن ایوبی

      ،

      آرزو نامداری (عتیق)

      ،

      صابرخوشبین صفت

      ،

      محمدکریمی (پویا)

      ،

      جمیله عجم(بانوی واژه ها)

      ،

      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)

      ،

      سینا دژآگه

      ،

      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)

      ،

      رضا زمانیان قوژدی خلو دخو

      ،

      هنری داودیان

      ،

      نیره ناصری نسب

      ،

      منیژه قشقایی

      ،

      عظیمه ایرانپور

      ،

      ایرج محرم پور

      ،

      سعید میرزامحمدلو

      ،

      مجید مقصودی

      ،

      حمید رفیعی راد (کوروش راد)

      ،

      احمد خدادادی دهکردی

      ،

      همایون فتاح متخلص به رند

      ،

      سمانه باقرزاده

      ،

      مونس ارجمندی

      ،

      حمیدرضا محمودی

      ،

      نادر مسلمی ( ن م قطره )

      ،

      معصومه خرم بخش

      ،

      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      غلامعلی همایونی (شمیم)

      ،

      عليرضا حكيم

      ،

      مهدی صادقی مود

      ،

      جمشید همایون

      ،

      ساسان نجفی

      ،

      عمادالدین صفائی(صاد)

      ،

      سهیل بهنود

      ،

      محمد نیک روش

      ،

      ستوده

      ،

      بابک فاضل

      ،

      محمود قائمی زاده (ربیعا)

      ،

      یاسررشیدپور

      ،

      مهتاب مهر آذر

      ،

      شادی فردوسی

      ،

      علی مزینانی عسکری

      ،

      زهرافنائی

      ،

      فاطمه ذوالفقاری

      ،

      مجتبی شفیعی (شاهرخ)

      ،

      موسی عباسی مقدم

      ،

      کامکار پیشوا

      نقدها و نظرات
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۱۴:۴۴

      شاعر بزرگوار
      استاد
      ابوالفضل رمضانی عزیز
      با سپاس از آفرینش این اثر ارزشمند...
      خواندم
      تابلو های نقاشی با تکنیک های ترکیبی برایم تداعی شد.
      متشکرم
      کسب فیض شد
      سلام
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۵
      استادگرامی جناب پارکی عزیز
      سلام و عرض ادب
      حضورتان مایه ی مسرت است.
      زنده باشید
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۸
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      گاهی کنار درد _برای خودت بمیر_
      مردن فقط نشانه ی از بند رستگی است

      طوفان بپا نکرد،کمی خسته بود شعر
      از اولش فقط غم این شعر خستگی است


      درود برشاعر توانمند وجوان کشورم
      بسیارررزیبا قلم می زنی
      ان شاالله که همیشه دراوج باشی برادرخوبم
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷

      مهربانم
      خانم عجم عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۵
      سلام خدمت بانو عجم گرامی
      متشکرم
      لطفتان بی اتدازه است
      سایه تان مستدام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۸
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵
      درود ابوالفضل خان



      ابتکار زیبایی بود اثرتان
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷

      مهربانم
      خانم حکیمی عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۶
      سلام و عرض ارادت
      ممنونم
      نظر لطف شماست
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۵۱

      شاعر گرانمهر
      جناب رمضانی عزیزم
      برای کسب لذتی مضاعف و بهرمند شدن از فحوای پنهان محتوا باز خواندم...
      حجم زیبایی از واژگان و تصاویری ناب را استادانه و ظریف به مخاطب انتقال میدهید. این امر میسر نیست مگر اینکه صاحب اثر دارای خرد و دانش و شعور باشد و ازهمه مهمتر شعر شناس باشد و خبره در این راستا...
      متشکرم
      سلام
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۲۰:۰۰
      سر می کشم نگاه تمنای شعر را
      تا بشکنم صدای تماشای شعر را...........قلمت سبز وبالنده گرامی
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۳
      درود بزرگوار
      کار بسیار زیبا و جالبی است
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
      ´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*

      ✍ رسول مهربانی...

      سلام ای آفتابِ ملکِ ایمان!
      رسولِ خوبِ دینِ پاکِ یزدان!
      🌹
      وجودت، آیه‌ی شور و سرور است،
      درونِ سوره‌های نابِ قرآن...
      🌺
      خداوندِ بزرگِ و مهربان هم،
      به نامت می‌خورد، سوگند، ای جان!
      🌹
      شکوهِ آسمان‌ها و زمینی،
      میانِ قلبِ پرآشوبِ دوران...
      🌺
      وَ قلبِ مهربانی و محبّت،
      دمادم، بسته با مِهرِ تو پیمان...
      🌹
      چه نام دلنشینی هست، وقتی،
      صدایت می‌کند، احساس انسان!
      🌺
      محمّد (ص) یا رسول‌الله، گشته،
      سرود قلب احساسات و، وجدان!
      🌹
      در این دنیا، به هرجا، جانِ خسته‌ست،
      به ذکرِ نامِ تو، از غصّه رسته‌ست...
      🌺
      شفابخشِ دلِ جان‌های خسته‌ست،
      همین نامی که بر، دل‌ها نشسته‌ست...
      🌹
      ستوده گشته‌ای، در آسمان‌ها؛
      ستوده گشته‌ای، تا بی‌کران‌ها...
      🌺
      معمّای محبّت هست، نامت...
      شکوهش، بی‌شمار است این، مقامت...
      🌹
      تو را، اوّل نموده خلق، خالق؛*
      تو‌ ای، آخر رسولِ خوبِ سبحان!
      🌺
      تویی، فرمانروای هر پیمبر؛
      وَ آئینت نمود اِکمالِ ادیان...
      🌹
      الهی، دینِ تو، پاینده بادا!
      به همواره؛ وَ تا، پایانِ دوران...
      🌺
      زهرا‌ حکیمی بافقی (الف_احساس)
      ´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*
      *سلام!*
      ۲۵ فروردین ماه ۹۷:
      🌺عید مبعث حضرت محمد (ص) مبارک باد!🌺
      🌺روز بزرگداشت عطار نیشابوری گرامی باد!🌺
      ¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۷:۴۳

      شاعر وارسته
      نبودنتان موجب شد برای احوالپرسی حضوریابم که به روز نبودی اما توفیق اجباری سبب شد تا این اثر ارزشی دوباره و با دقت باز خوانده شود .
      نتیجه ٬ کسب لذتی مضاعف شد
      گاهی فکر می کنم برای نیل به اهدافی عالیتر به سرزمین بزرگتری هم نیازمندید...
      متشکرم
      سلام
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۰۸

      به
      حضرت دوست
      وقتی بيشترين تاثير در انتقال فرهنگ بر عهده شعر است. بی شک مخاطب رکن اصلی شعر برای اشاعه آن در سطح جوامع محسوب می شود اما چگونه مخاطب را از شعر یا متن آگاه سازیم تا آثار بعداز مدتی از صحنه ی روزگار حذف نشود . شعر هنري است که نيازمند ساختارمند شدن توزيع صحيح است. مشکل بحران مخاطب به خود شاعر هم بستگی دارد ما کمتر شاعري در اين روزگار داريم که خود را شاعر ببيند و نگاهش به خودش به عنوان يک شاعر تاثيرگذار باشد. در زمينه شعر کم کاري کرده ايم از اين رو با بحران مخاطب و نشر مواجهيم.»
      ادبیات و ضرورت مخاطب شناسی
      بحث درباره مخاطب شناسی شاعر یا نویسنده؛ همان امری که به ظاهر ساده است، اما در پس این ظاهر ساده از چنان پیچش و گنگی روبه رو است که اگر خالق یک اثر ادبی خوب به زوایای آن پی ببرد، آثاری بسیار نغز و اثرگذار خلق می کند که نه تنها باعث شهرت او می شود، بلکه مخاطبان بسیاری را به خود جلب می کند.
      مخاطب شناسی، یعنی یک قدم جلوتر از مخاطب بودن است، قبل از این که اثری تولید شود، مخاطب را خوب بشناسیم و قبل از این که او حرف بزند و راجع اثر ادبی مان نظری بدهد، بدانیم او انتظاراتی از ما دارد و بعد از مطالعه شعر و یا داستان ما به دنبال چه خواهد بود. پس پرواضح است هر میزان که بدانیم او به دنبال چیست و در جست وجوی چه چیزی واژگان شعر یا داستان ما را کنکاش می کند، ما خود پیش قدم شده و با ارائه اثری خوب به نیازهایش پاسخ بدهیم. مخاطب شناسی زمان و مکان نمی شناسد و شاعری چون حافظ، نمایشنامه نویسی چون شکسپیر و رمان نویسی چون ویکتورهوگو مرز زمان و مکان را می شکند و جاودانه می شود. اما گاهی هم در حصار زمان و مکان محضور است و نویسنده یا شاعر خود را ملزم می کند براساس انتظارات مردم زمان و مکانی خاص، آثاری در خور درخواست های آنان ارائه دهد. حال اگر یک شاعر یا نویسنده مخاطب خود و انتظارات او را بشناسد، به درخواست های او احترام می گذارد و ضمن احترام گذاشتن به انتظارات او با همدیگر هم حسی و همفکری می کنند. پس درک کردن سلایق مخاطبان، خود می تواند از دلایل موفقیت یک اثر ادبی باشد. احترام گذاشتن به انتظارات مخاطبان با مقوله تحت تأثیر بودن و از دست دادن استقلال فکری نویسنده تفاوت بسیاری دارد. روشن است که می دانیم که از لوازم موفقیت شاعر و نویسنده ای، این است که بین شاعر و یا نویسنده به عنوان فرستنده و مخاطبان به عنوان گیرندگان، رابطه حسی قوی برقرار شود.
      یک شاعر یا نویسنده خوب زمانی مخاطب شناس خوبی خواهد شد که یک نقدپذیر خوبی باشد و این نکته را به خود بقبولاند که در میان نقادان مختلف، بهترین نقاد، «مخاطبان» هستند. شاید نقدشان حرفه ای نباشد و به ظاهر در آنها کمتر نشانی از یک نقد منسجم و همه جانبه باشد؛ اما همین نقد ظاهراً ساده و پیش پا افتاده، می تواند به نویسنده یا شاعر جهت فکری و احساسی مناسبی بدهد، او ضمن شناخت خوب و جامع مخاطب خویش رو به کمال پیش برود. پس بر کسی که خالق اثری ادبی است لازم است بر نظرات مخاطبان خود احترام بگذارد و بدون تفکر و تأمل از کنار آنها نگذرد. یعنی یک نویسنده و یا شاعر موفق کسی است که در برابر کوچک ترین نقد هم اندک تأملی کند. نقدها را دسته بندی نماید. آن که خوب است نگهدارد و از آن تأثیر بگیرد. نشانه های تأثیرگذاری خودش را در آثار بعدی اش نشان بدهد. در برابر نقدهای بد و حتی گزنده و مغرضانه از خود واکنش منفی نشان ندهد و بدانها با دیدی مثبت نگاه کند.
      یک نویسنده و شاعر موفق در کارش، کسی است که علاوه بر شناخت مخاطب خود و حالات وی به نظرات ایشان نیز احترام بگذارد و از آنها استقبال کند. پس چه خوب است نویسندگان و شاعران در کنار چاپ آثار خود و برگزاری نشست های گوناگون نقد ادبی، صفحه ای تحت عنوان نظرخواهی در پایان اثرشان به چاپ برسانند و این چنین از مخاطبان خودشان بخواهند تا محتویات آن اثر را به بوته نقد بکشند.ای بسا شاعرانی هم قد و اندازه ی شاعران بزرگ آمده و رفته اند بدون آنکه ما امروزه از آثار آنها اطلاعی داشته باشیم . قدیم که رسانه های جمعی و فضایی مجازی نبود برای ماندگاری شعر و در دسترس قرارگرفتن آثار شاعران در دست مخاطبان برای مطرح شدن شعر با نسخه برداری های مکرر که عموما از سوی فرهنگیان و افراد اهل فرهنگ و هنر و ادب که قریب به یقین وابسته به حکومت ها ی وقت بودند مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گرفتند و آنانکه به حکومتیان وابسته نبودند بعد از چند سالی آثارشان از بین می رفت . اگر امروزه اشعار حافظ و سعدی و مولانا بیش از هر شاعر چاب و ورد زبان هاست به خاطر این است که این شاعران مخاطبانی بسیار داشته اند به طوریکه کمتر اتفاق می افتد که یک فرد ایرانی حتی بیسوادان مطلق شعری از این شاعران را از بر نداشته باشند . البته شعر و مخاطب لازم و ملزوم اند به این معنا که اگر شعر خوب باشد و تبلیغات را هم به یاری بگیرد در نا خود آگاه جمعی جای خود را باز خواهد کرد به شرطی که سازمانی داننده و مسئول برای نشرو ارائه ی اثر وجود داشته باشد. به ضرس قاطع بایستی پذیرفت اگر شعری بدون مخاطب بماند از یاد ها خواهد رفت و این بزرگترین خسران برای فرهنگ یک جامعه محسوب می شود...
      به نظر من شعر اصلی ترین هنر ایرانی ست که مظلوم واقع شده است کافی ست به سينما و موسيقي اشاره شود و درباره نقش برخي نشريات و رسانه ها در ترويج اين دو هنر تامل کرد در زمينه سينما ده ها نشريه داريم که متناسب با متخصصان، منتشر مي شود حتي نشريات به وسيله چاپ عکس و پوستر بازيگران آنها را براي خود نگاه مي دارند، البته در حوزه موسيقي هم اين اتفاق رخ داده ولي در حوزه شعر ارتباط توده هاي مردم ما با شعر محدود به ترانه ها شده است. در موسيقي براي پاپ شدن تلاش شد اما براي مردمي شدن شعر تلاشي صورتي نگرفته است.شاید به همین خاطر است که جامعه ی انسانی ایران از شعرای قبل از انقلاب شعرهایی از حفظ دارند در صورتیکه به ندرت از شعرای دو - سه دهه ی اخیر شعری در حافظه ی جمعی دیده و یا شنیده می شود .
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۱۴
      درودها
      جناب رمضانی عزیز
      سپاس
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸

      جناب انصاری عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۶
      سلام و عرض ارادت
      متشکرم
      سپاس از شما
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      حمیدنوری(احمد)
      جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۳۴
      درودها استادرمضانی
      خواندیم و به اندازه ی کافی و وافی بهره مند شدیم
      باسپاس از شما بابت خلق این اثر زیبا
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
      جناب حمید نوری عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۶
      سلام برشما جناب نوری عزیز
      متشکرم
      چوب کاری میغرمایید
      سلامت باشید
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      محمد حسن ایوبی
      جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۲
      سلام ابولفضل عزیز
      تبریک برای خلق این اثر بسیار زیبا و ماندگار
      سروده ات را چند بار خواندم


      گاهی کنار درد _برای خودت بمیر_
      مردن فقط نشانه ی از بند رستگی است

      مرحبا گرانقدر مرحبا
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸

      مهربانم
      جناب ایوبی عزیزم
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۲۰
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۷
      سلام بر محمد حسن نازنین
      ممنونم
      لطفتان بی حد است و چشمهاتان زیبا میبیند.
      زنده باشید
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      آرزو نامداری (عتیق)
      جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ۲۲:۲۰
      سلام استاد رمضانی گرامی
      به به بسیار زیبا لذت بردم همیشه در اوج باشید
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹

      مهربانم
      خانم نامداری عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۲۰
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۷
      سلام بر بانو نامداری عزیز
      ممنونم از لطفتان
      سلامت باشید
      شاگردی میکنم
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      محمدکریمی (پویا)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۰۹:۱۰
      هزاران درود
      به ابوالفضل عزيز


      بايدخداشوي كه بفهمي چه رازي است
      درخودكشي دسته ي اين خسته وال ها!





      واقعازيباوپرمعنا وپرازتصاويربديع كه بي اغراق خبراز استعدادبالاي شمارادرزمينه شعروادبيات مي دهد


      تبريكاتم رابخاطرسال نووآمدن بهارزمين پذيراباشيد

      شادباشيد
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹

      مهربانم
      جناب محمد کریمی
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۲۰
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۳
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۸
      سلام بر جناب کریمی نازنین
      عرض ارادت
      دلتنگتان بودم
      خوشحالم که باز هستید.
      متشکرم از لطف شما
      پایدار باشید
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰
      ارسال پاسخ
      سینا دژآگه
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۱۹
      فرار جغد شب و آفتاب شعر جدید...

      سلام و عرض ادب خدمت آقا ابوالفضل رمضانی عزیز و قلم رازآلود و مبتکرش
      بدون اغراق مثل همیشه،حتی بیشتر از آن هم،لذت بردم
      زبان فاخر...ترکیبات بدیع ...انسجام واژگان و ارتباط قوی بندها
      واقعا عالی بود
      نخست این را عرض کنم که شخصا، هرگونه نو آوری و ابتکار که در چهارچوب اصولی صورت پذیرد را بسیار ارزشمند می دانم...مثل همین شکل قافیه بندی شعر زیبایتان
      زبان شعرتان به روز و پخته است و این ویژگی به خصوص در کلاسیک سرایی، نشان از تکاپوی ادبی و بینش فراخ سراینده دارد...این ساختار زبانی بدون نوسان که نه درگیر کهنه سرایی ست و نه به روز بودن افراطی ،بستر بیان معنا را به خوبی فراهم آورده است.
      جایی که مخاطب آسوده خاطر از گسست بیان ،با ذهنی متمرکز می تواند به رمز گشایی اثر بپردازد.
      این پتانسیل بالا در کنار دستگاه واژه سازی ذهنی شاعر که خالق واژگانی چون خسته وال و... است ، می تواند شاهکاری کلاسیک را بیافریند که به خوبی رگه های فلسفی و اندیشه های ضمیر ناخوداگاه سراینده را بازتاب دهد...در این میان می شود به زیبایی هرچه تمام تر گریزی شیرین و لحظه ای به گذشته زد و به جان یک واژه روح بخشید( مانند واژه ی مطلا که دچار رستاخیز شده است).مثل بیت زیبای زیر از استاد پورحسن که به زیبایی دو واژه سلب و ایجاب را در اثری پست مدرن به کارگرفته اند:
      لحظه ها مرز سلب و ایجاب اند
      ریشه ها در مسیر سیلاب اند

      از نظر زبان مستحکم و به روز سروده تان واقعا تبریکی جانانه خدمتتان عرض می کنم
      ول کن بهار را و رها کن شعار را
      باید صدا شوی که بفهمی هوار را
      به به عجب بیت زیبایی...اعتراض لحن مصرع دوم حقیقتا زیباست...یک انزجار که خواهان حقایق عریان است...بدون هیچ پیرایه ای
      از ساعتی که توی سرم زنگ می زند
      فهمیده ام که بشکنم این انتظار را
      ساعتی که زنگ می زند...!لذت بردم از این ایهام تناسب بکر و زیبا
      می شود برداشتی دو وجهی داشت...اول اینکه از آلارم ساعت عامل هوشیاریست و دوم اینکه سکون لحظه باعث افول و زنگ زدگی اوقات شده است که شاعر را به فکر شکستن انتظار انداخته. بسیار عالی
      تنها شدی که روز و شبت را سوا کنی...↓
      از زوزه های موحش و سرد شغال ها؟
      حس امیزی زیبای مصرع دوم بسیارگیراست.
      زوزه های سرد شغالها
      باید خدا شوی که بفهمی چه رازی است
      در خودکشی دسته ی این خسته وال ها!
      از این بیت بینهایت لذت بردم
      خسته وال ها در ذهنم آرزوها و رویاهای از دست رفته است که به صورت نمادین به کار برده اید.
      و راز این اتفاق همیشه سربه مهر می ماند مانند خودکشی والها
      تا سامری برای جماعت خدا شود
      سر می برند بی تو خدا های شعر را
      یکی از ابیات ماندگار در ذهنم،همین است.
      واقعا بکرست و بسیار زیبا
      تلمیح نمادین و معترضانه ایست...در نظرم کمی طنز تلخ هم داشت.
      گاهی جناب شعر برای شکستگی است
      آیین زندگی،خود در درد بستگی است
      مصرع دوم ساده است اما بسیار عمیق
      درد بستگی که خویشتن را گرفتار می کند همان حقیقت بودن است...اندیشه ی بودایی علت رنج را دلبستگی به ناپایداری جهان می داند...بستگی ها همیشه دردآورند زیرا پیوسته ،اندیشه ی از دست دادنشان ما را تعقیب می کنند...البته همین دلبستگی در اندیشه ی سارتر به معنای داشتن هدف،عامل معنادار شدن زندگی هم هست،نیل به هدف هرچند سخت باشد و نا ممکن اما معنا بخش است و انگیزه دهنده...چیزی که باعث می شود تمام تصمیماتمان جهتدار شود و خود را رها شده نپنداریم.

      این اثر فاخر واقعا زیباست و مبتکرانه
      برایتان بهترین ها را آرزو دارم.
      و مطمئنم درخشش تان بیشتر خواهد شد
      و همیشه از بهترینهای شعر معاصر هستید

      قلم مبتکرتان رقصان
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
      شاعر فرزانه
      جناب دژاگه
      کسب فیض شد
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۶
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۴۴
      سلام بر آقا سینای دژآگه نازنین
      ممنونم عزیز جان
      لطف دارید.
      /
      شعر رستاخیز کلمات است،جایی است که واژه ها به تکاپو در می آیند،تا دربرابر خدای خود آنچه دارند را به منصه ی ظهور برسانند،اینجاست که تفاوت شعر با دیگر متون به چشم می آید،با این توصیفات بنده هنوز نمیدانم،آیا اسم این ها را میشود گذاشت شعر یانه،این مسئله دیری است گریبان گیرم شده و وسواسی خاص به جانم افتاده به طوری که گاهی بعضی متون را از هستی ساقط میکنم،به گمانم این را تجربه کرده باشید.
      درمورد زبان شعر،حرفتان را شدیدن قبول دارم،به نظرم هر هنرمند مانند کوهنوردی است که به هدف قله باید در دامنه ای پر حضیض و فراز رهسپار شود،قله ی هر هنر همان نمود کامل آن است،زمانی که هنری با دغدغه ای خلق شود،با علاقه خوانده شود و با درک فهمیده شود و همه ی این ها بسته به عواملی است که زبان شعر یکی از مهمترین هاست.
      اما باید توجه داشت که زبان شعر با زبان محاوره در نیامیزد که حاصلش انحراف هنر است و ورود رضایل به آن.

      در این نوشته ها سعی شده کارکردی شبیه به چشم مرکب ارائه شود،هر موزاییک یک قسمت از دریافت نور را به عهده گیرد و در مجموع این ها کنار هم،تصویری واحد را تشکیل دهند،مانند ایپوزود های مستقل در عین حال پیوسته که درمورد اینکه چقدر موفق بوده ام،سروران گرامی شاعر قاضی خوبی هستند.
      /
      درمورد سارتر و بودائیسم هم حق باشماست،بنده چیز قابلی جهت اضافه کردن ندارم،جامع و کامل.
      مجددا ممنونم از حضورتان و تحلیل بی نقصتان.
      متشکرم
      زنده باشید
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۴۴
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      مهدی صادقی مود
      مهدی صادقی مود
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۱۲
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      هنری داودیان
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۰۵:۴۲
      مهمتر از سبک، چهارچوب، غزل، رباعی ووووو، قلقلک روح، نیشتری به فکر، نشستنی بر دل است که همیشه موفق به انجامش میگردی. کارت درسته
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱
      جناب داوودیان عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۶
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۱۹
      سلام
      بعضی لحظه ها را باید قدر دانست،مثل وقت هایی که شما هستید و میشود چیزی از شما یاد گرفت.
      سایتون کم نشه
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
      درود بر جناب رمضانی بزرگوار
      بسیار لذت بردم از شعر زیبایتان
      می شود خلاق بود و به قول سینا گرامی اثر فاخر و مبتکرانه
      حتا از رباعی هم غزل ساخت من هم از دوبیتی غزل ساختم
      سپاس از این آفرینش زیبا
      همیشه باشید و بسرایید و ما را بهره مند کنید
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱

      مهربانم
      خانم ناصری عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۶
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۴
      سلام خدمت بانو ناصری گرامی
      باعث افتخار است که مورد پسند شما و آقا سینا بوده این خط خطی.
      در مورد غزل ساختن با رباعی که بالاتر عرض کرده ام،به خاطر خاصیت مصرع آخر در دو بیت آن،این تحقق پیدا نمیکند،اگر هم بشود چیزی مضحکی میشود،چون مصرع آخر رباعی به اصلاح نقطه ی جی مخاطب است و کش دادن معنا امکان پذیر نیست،باید درهمان دوبیت تمام شود.ولی در دوبیتی حق باشماست،انشالله مهمان غزلتان هم باشیم.

      متشکرم از حضورتان
      زنده باشید🌼🌼🌼
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      عظیمه ایرانپور
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱
      درود بر شما
      سروده های شما همیشه متفاوت و محکمند
      و همیشه لذت می برم
      به نظرم مهم اینه که شعر خلاقانه و فاخر و بی نقص باشه
      حالا در هر قالبی که ریخته میشه
      نیره ناصری نسب
      نیره ناصری نسب
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۲۸
      خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۶
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۵
      سلام خدمت بانو ایرانپور
      لطفدارید به پای نگارگری های بی نقص شما نمیرسد.
      پایدار باشید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۵۱

      مهر بانوی گرامی
      خانم ایرانپور
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      حمید رفیعی راد (کوروش)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۳۱
      درود ابی جان
      نوآوری بسیار جالب و درخور و زیبایی بود.آفرین
      ناراحت از زودتر به دنیا نیامدنت نباش،که زودتر آمدن ارزش آن کار را نداشت!
      کارهات همیشه در حد بالاییست.مثل سینای عزیز.واقعا دوست دارم کارهاتونو...هردو...
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۶
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۶
      سلام خدمت حمید آقای نازنین
      خیلی ممنونم
      حق باشماست
      لطف دارین
      سایتون مستدام
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۵۰

      شاعر داننده
      جناب حمید خان راد
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۵۹
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      مجید مقصودی
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۲۰:۰۸
      قلمتان را می ستایم جناب رمضانی
      مستفیض شدیم.درود ها بر شما
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۷
      سلام خدمت جناب مقصودی گرامی
      ممنونم
      مهربانید
      زنده باشید
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      احمد خدادادی دهکردی
      يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۵۵
      درودبراستادرمضانی عزیزوبزرگوار بسیاربسیارزیبا وپُر
      معنی سروده اید لذت بردم احسنت برشما
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۰:۲۸
      سلام بر جناب خدادای عزیز
      متشکرم از شما
      لطفتان ی اندازه است
      زنذه باشید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۵۰

      شاعر بزرگوار
      جناب دهکردی
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      همایون فتاح متخلص به رند
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۰۷:۴۰
      باسلام و عرض ارادتی
      چه با شکوه رقم زدید
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۴۹

      شاعر فرزانه
      جناب همایون خان
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۰۶
      سلام برشما
      متشکرم
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      مونس ارجمندی
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
      از موج های سرکش عصیان لحظه ها
      تاکشتی شکسته ی بی جان لحظه ها

      از بعد از" ظهر های سگیِ سگی "*خویش
      تا این سیاه و چرک خیابان لحظه ها

      با زخم های سر زده در راه یک بهار
      جا مانده ام میان زمستان لحظه ها

      /
      ول کن بهار را و رها کن شعار را
      باید صدا شوی که بفهمی هوار را

      از ساعتی که توی سرم زنگ می زند
      فهمیده ام که بشکنم این انتظار را. احسنت بسیار زیبا شنیدن درد ها از زبان های مشترک زیبا ست
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۴۹

      شاعر فرهمند
      خانم ارجمندی عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۰۷
      سلام خدمت بانو ارجمندی
      سپاس از لطف شما
      پاینده باشید
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      ارسال پاسخ
      داود سیاهپوش
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۱۴:۲۳
      بسیار زیبا بود دوست عزیزم
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۰۷
      سلامبرشما
      متشکرم
      لطف دارید
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۱
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
      معصومه خرم بخش
      دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۴۱
      درود جناب رمضانی ارجمند
      به نظر این حقیر زیبایی شعر به آن است که پیشرفته تر شود و هرروز بر وسعت قالب و کلماتش افزوده شود واگر نه که حتی همان غزل و قصیده نیز خلق نمی شد!
      و چه زیبا که شما می توانید و بکار می گیرید...
      شعرتان هم زیبا بود و هم می توان قالب جدیدی در نظر گرفت که شما خالقش باشید...
      بسیار مستفیض گشتم از خوانش شعرتان..
      برقرار باشید به مهر
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۴۸

      مهربان شاعر
      خانم خرم بخش
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      معصومه خرم بخش
      معصومه خرم بخش
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۵۶
      درود و سپاسگزارم ارجمند
      زنده باشید به عشق
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۱۳
      سلام خدمت بانو خرم بخش عزیز
      حق باشماست،هنر مانند آب زلالی است که اگر راکد بماند گندآب میشود و در طول سالیان فقط تاریخچه ای بدون خواننده بر جا میگذارد.
      بالاتر عرض کردم،این یک قالب مستقل نیست،در واقع ترکیب غزل های سه بیتی است با اشعار سید مهدی موسوی.
      متشکرم از حضورتان و ابراز نظر ارزشمندتان.
      نقد باعث اعتلای هنر است امید که قلم به نقد هم بچرخانید.
      پیروز و سربلند باشید
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۰۱:۱۳
      : 2:
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۱
      ارسال پاسخ
      غلامعلی همایونی (شمیم)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷
      سلام دوست عزیز جناب رمضانی
      حس نوآوری و خلاقیت شما ستودنی‌ست
      موفق باشید
      عزت زیاد
      ⚘⚘⚘
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۰۱
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۲۳:۵۴
      سلام خدمت استاد بزرگوار
      متشکرم
      لطف دارید به این شاگرد
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ۰۳:۴۰

      استاد گرانمهر
      جناب همایونی عزیز
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
      ارسال پاسخ
      مهدی صادقی مود
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۲۱
      سلام جناب رمضانی عزیز
      آفرین
      خیلی قشنگ بود
      به نظرم نوآوری و تازگی تا زمانی که حس خوب ایجاد کند و به زیبایی لطمه نزند عالیست. من ابتدای شعر بعد از هر مکث طبق عادت شنیداری منتظر بودم غزل مثنوی اتفاق بیافتد.

      خلاصه که کار زیبایی بود
      سال خوبی داشته باشید
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۰۱
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۲۳:۵۵
      سلام بر استاد صادقی نازنین
      خیلی متشکرم
      خوشحالم که مورد پسندتان بوده
      اگر شما تایید کنید،حتما بد از آب درنیامده،امیدوار کننده بود.
      ممنونم
      همچنین
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ۰۳:۳۹
      شاعر بزرگوار
      جناب مهدی خان صادقی
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
      ارسال پاسخ
      مهدی علیکاهی
      چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۴۵
      بسیار زیبا و نوآورانه . . .
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۰۱
      ارسال پاسخ
      ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
      ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
      پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ۲۳:۵۵
      عزیز هستی جمشیدجان
      ممنونم
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ۰۳:۳۸
      مهربانم
      جناب همایون
      به ضیافت شعرترکیبی و پر بار و برکت استاد رمضانی خوش آمدی.
      مهر حضورتان مدام
      سلام
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
      ارسال پاسخ
      عليرضا حكيم
      جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ۰۹:۱۲
      درود جناب رمضانی
      زیبا سروده اید

      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
      ارسال پاسخ
      سهیل بهنود
      يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۳۰
      سلام ودرود
      جناب رمضانی
      زیبا وعالی است خصوصا که دل بدریا زده ونوآوری کرده اید

      درودتان باد


      محمد نیک روش
      سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۰۵:۵۳
      سلام عزیزم..دسب بر قضا من لحظه لحظه،واژه واژه با تو درد کشیدم و این درد چون گفتنی شد لذت بخشید.
      ممنونم ازت ابوالفضل جان...فقط همین.
      و اما دوستانه توصیه میکنم زیاد درگیر اشعار مهدی موسوی نشو.
      نه به لحاظ ساختارشکنی و ایجاد سبک..نه.به هیچ وجه..تو خود بخوان حدیث مفصل..
      برقرار باشی عزیزم.
      ســــــتوده
      چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
      زیبا نگاریستید جناب

      مانا باشید
      یاسررشیدپور
      شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۰:۴۲
      سلام و عرض ادب جناب رمضانی گرانقدر
      به به
      بسیار زیبا و دلچسب بود
      لذت فراوان بردم
      دست مریزاد
      درود فراوان نثارتان
      قلمتان همواره در اوج
      🌻🌹🌸🍀🌺🌷🌼🌺🍀🌹🌻
      🌸🌷🌼🌺🍀🌺🌺🌼🌼
      حمید رفیعی راد (کوروش)
      سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۸
      صدبار دیگه هم بخونم بازم لذت می برم...
      جدید چی داری وولک؟
      سمانه باقرزاده
      چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۵۳
      به دل چسبيد مثه اينکه با چسب 123نوشتين
      اصن ديگه از دل جدا نميشه اين غزل رباعي گونه و البته دلنوشته گونه
      برات آرزوي موفقيت دارم
      فقط يه خورده کمتر پ.ن
      بنويسيد وگرنه مام ديگه ع.ب ميکنيم يعني(عمرا بخونيم)

      هنری داودیان
      پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۱۴
      دوست من بدون اغراق این شعر یکی از بهترین ها میباشد. این همه پختگی در این فاصله سنی کوتاه. دیر بدنیا نیامدی زود رسیدی. سهمت در جاده تکامل در همین نزدیکیهاست، بزودی خواهی یافت و ردت را بر جای خواهی گذاشت. عجله نکن امکان بیراهه هست. /
      .........................
      ول کن بهار را و رها کن شعار را
      باید صدا شوی که بفهمی هوار را
      .........................
      باید خدا شوی که بفهمی چه رازی است
      در خودکشی دسته ی این خسته وال ها
      ..........................
      گاهی کنار درد _برای خودت بمیر_
      مردن فقط نشانه ی از بند رستگی است
      ............
      بکر عالی
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی
      آموزش و نقد شعر
      نظرات
      مشاعره
      گفتگوی کارگاهی
      کاربران اشتراک دار
      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      ورود به کارگاهها
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.