سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری
معرفی شاعران معاصر
پر نشاط ترین اشعار
انتشار ویژه ناب
اعضای آنلاین
تبلیغات متنی
♪♫ صدای شاعران ♪♫
تقویم روز
چهارشنبه 27 دی 1396
  • شهادت نواب صفوي، طهماسبي، برادران واحدي و ذوالقدر از فداييان اسلام، 1334 هـ ش
2 جمادى الأولى 1439
    Wednesday 17 Jan 2018
      كشتی در ساحل بسیار امن تر است، اما برای این ساخته نشده است. پائولو كوئیلو

      چهارشنبه ۲۷ دی

      سقط جنون

      شعری از

      محمد نیک روش(مهراد)

      از دفتر مثنوي هاي محمدنیڪ روش نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ ۷ روز پیش شماره ثبت ۶۲۰۴۴
        بازدید : ۳۴۳   |    نظرات : ۶۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب محمد نیک روش(مهراد)

      شهر شب و ولوله های سکوت
      خیرگی ماه و هراس از هبوت
      ساعتِ صِفرست"شب عریان شده
      بند به بندم " تبِ عصیان شده

      نیمهٔ شب، واژه کم آورده ام
      شــرم و حیای قلم آورده ام

      قافیه در قافیه بی وزنی ام
      فارغ از آیین هجابندی ام

      در عطش و هُرمِ غزل ساختن؛
      رخشِ خیال ازسرِ شب تاختن؛

      تا به سحـر قافیه پرداختن؛
      آخرِ سر قافیــه را باختـن!!!

      خوبِ من:ای کُهنه قلم:گوش کن!
      تیــغ زن! از سرخرگم نـوش کن!

      خون و جنونم بهم آمیخته
      فلســفه بر دارِ دل آویخته

      زخمیِ ساتـــور نقابم خدا
      تشنه در آغوش سرابم خدا

      مضربی از نفرت و بیزاری ام
      اُسوه و تندیس خود آزاری ام

      وای ... اگــر رام کنم بخت را
      خم کنم این توسنِ سرسخت را

      وای اگــر قرعه به نامم شود
      باقیِ این جرعه به کامم شود

      کشته مرا این تبِ آشفتگی
      ناله ی شبـگیر و برآشفتگی

      دوش به سر شوقِ رسیدن کجا؟
      پنجه به دیوار کشیدن کجا؟

      باید از این شهر سفر کرد... نه ؟!
      بهرِ خطر سینه سپر کرد... نه ؟!

      راه بیفتم، بروم ، گم شوم
      آینه ی عبـــرت مردم شوم
      #محمد_نیک روش(مهراد)
      ۱۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش
      درود جناب نیک روش گرامی


      زیباست


      بسیار گوش نواز و موزون و بامفهوم

      واقعا لذت بردم از خوانش این شعر!

      یک لحظه حس کردم دارم مخزن الاسرار می خوانم از نظر وزن و آهنگ.
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      ۶ روز پیش
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۴ روز پیش
      درودتان به احترام و امتنان استاد حکیمی بافقی..
      سپاسمندم اشراف حضور حضرتعالی را...
      مهرتان مانا باد مهربانو
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۴ روز پیش
      درودهااااا به ادب استاد عجم.سلطان واژگان.مهرتان افزون مهربانو..برقرارباشید
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      ۶ روز پیش
      سلام
      بسیارعالیییی بود
      زیباومحکم
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      عباسعلی استکی(چشمه)
      ۶ روز پیش
      درود بزرگوار
      بسیار زیبا و دلنشین بود
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودتان به احترام و امتنان جناب چشمه.
      مهرتان مانا
      ارسال پاسخ
      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
      ۶ روز پیش
      زیبا بود درودشاعر ارجمند
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودتان به احترام و ادب استاد گران ارج.
      مهرتان افزون
      ارسال پاسخ
      جمشید همایون
      جمشید همایون
      ۶ روز پیش
      بسیار عالی
      لذت بردم
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      سلام و سپاس از حضور حضرتعالی..
      برقرارباشید بزرگمهر
      ارسال پاسخ
      غلامعلی همایونی (شمیم)
      غلامعلی همایونی (شمیم)
      ۶ روز پیش
      سلام جناب نیک روس
      در خور تحسین و شایسته تقدیر
      پاینده باشید
      عزت زیاد
      ⚘⚘⚘
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودهاااا جناب شمیم..
      سپاس از حضور حضرتعالی...
      برقرارباشید به مهر
      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      میرعبدالله بدر
      میرعبدالله بدر
      ۶ روز پیش


      سلام و درود بر شما

      بسیار زیبا ...
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۶ روز پیش
      سلام و عرض ادب

      زیبایی در نگاه شماست مهربان
      ارسال پاسخ
      سینا دژآگه
      سینا دژآگه
      ۶ روز پیش
      سلام و عرض ادب جناب نیک روش بزرگوار
      به محفل ناب خوش آمدید
      اشعار زیبایتان را خواندم و لذت بردم از طبع روانتان
      موزون و دارای تصاویری ساخته و پرداخته شده
      .................
      مثنوی زیبایی سروده اید.انتخاب وزن هم عالیست.
      مفتعلن مفتعلن فاعلن.....دارای سه رکن افاعیلی و ضرباهنگی گوشنواز که بسیار مناسب قالب های بلندی چون مثنوی ،غزل مثنوی و... است.

      شهر شب و ولوله های سکوت
      خیرگی ماه و هراس از هبوط
      شهر شب...اضافه تشبیهی زیباییست.ولوله های سکوت هم یک پارادوکس زیبا...فقط املای صحیح هبوط،به معنای فرود آمدن و نازل شدن(متضاد صعود)،با\\"ط\\"است.
      قافیه در قافیه بی وزنی ام
      فارغ از آیین هجابندی ام
      در این بیت قافیه ها اشکال دارند...\\"وزنی و بندی\\" مقفا نیستند.چون علاوه بر واج مصوت آخر واژه،باید صامت قبلشان نیز مانند هم باشد.
      در عطش و هُرمِ غزل ساختن؛
      رخشِ خیال ازسرِ شب تاختن؛
      بیت بسیار زیباییست.....اضافات تشبیهی شعرتان را غنی کرده است.
      اما با توجه به اینکه زبان این زبان متمایل به معیارست و ساختار جمله بندی و افعال به شیوه ی امروزیست،کاش \\"را\\"ی مفعولی مصرع دوم حذف نمی شد.(هرچند در زبان قرون پیشین این امر رواج داشته است)
      زخمیِ ساطور نقابم خدا
      ساطور هم به معنی ابزار بریدن،با\\"ط\\" نوشته می شود.

      مضربی از نفرت و بیزاری ام
      اُسوه و تندیس خود آزاری ام
      راه بیفتم، بروم ، گم شوم
      آینه ی عبـــرت مردم شوم

      دو بیت بسیار زیبا
      *************
      در کل شعری زیبایی سروده اید و به رقص قلمتان تبریک عرض می کنم.
      پوزش می طلبم از پرگویی ام
      امیدوارم که همین طور پرتوان بسرایید
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۶ روز پیش
      درودهااااا جناب دژآگه

      سپاسمندم لطف و مرحمت حضرتعالی را

      همینکه چرک نویس های حقیر قابل نقد بوده و نظر حضرتعالی را به خود جلب نموده کفایت میکند حقیرانگی ام را...
      فقط در خصوص املای ساتور به عرض برسانم که این واژه متعلق به ادبیات پارسی بوده و بعدها معرب شده.اما در خصوص وزنی و بندی و هبوط حرفی ندارم و حق باشماست.انشاءالله در ویرایش بعدی تصحیح خواهد شد.
      بنده نوازی فرمودید.مهرتان افزون بزرگـــمهر.
      پاینده باشید
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ۶ روز پیش
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۶ روز پیش
      درودتان به ادب استاد انصاری عزیز

      سپاسمندم حضور حضرتعالی را

      برقرارباشید
      ارسال پاسخ
      مونس ارجمندی
      مونس ارجمندی
      ۶ روز پیش
      قافیه در قافیه بی وزنی ام
      فارغ از آیین هجابندی ام

      در عطش و هُرمِ غزل ساختن؛
      رخشِ خیال ازسرِ شب تاختن؛

      تا به سحـر قافیه پرداختن؛
      آخرِ سر قافیــه را باختـن!!!

      خوبِ من:ای کُهنه قلم:گوش کن!
      تیــغ زن! از سرخرگم نـوش کن!
      بسیار زیبا
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      ۶ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۶ روز پیش
      درودتان به امتنان مهربانو

      مزین فرمودید

      سپاس حسن تعبیرتان را
      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      رعنا بهارلویی  تخلص باغبان
      رعنا بهارلویی تخلص باغبان
      ۶ روز پیش
      درود بر استاد گرامی جناب نیک روش
      احسنت بر این سروده بسیار عالی و با محتوایی غنی
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۶ روز پیش
      درودهاااا استاد باغبان

      سپاس از حسن تمجیدتان

      به چوب تواضع می زنید

      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      یونسی یونس
      یونسی یونس
      ۶ روز پیش
      عرض ادب و ارادت ...
      روان بود با محذوف کردن هجای اخر از مطلع اول.
      در مصرع دوم ابهام در واژه دارد. هبوت ادم: فرود امدن حضرت ادم
      هبوط :فرود امدن . و ضعف تالیف شدید
      خیرگی :بیشرمی،لجبازی،گستاخی ماه و ترس از فرود امدن ؟ چی؟
      و/ دوش به سر..... شوق رسیدن کجا؟ ضعف تالیف
      و اوردن واژه های عامیانه. در زبان شعر کلاسیک بدورست.
      مثلا .. اخرسر
      ..................................................
      در مصرع سوم یک هجا اضافیست در تقطیع.
      ..................................................
      درونمایه ی مثنوی شما شعر و غزل و سکوت شب بود
      در اخر کار رشته ی کلام شعر هیچ تناسبی باهم ندارند.
      موضوع و درون مايه مثنوي حماسي ، تاريخي ، اخلاقي ، تعليمي ، عاشقانه ، بزمي و عارفانه ست ..
      ...................................................
      در کل عفم کنید بزرگوار..منباب همفکری و از نظر خواننده گفتم نه منتقد.
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      سلام و عرض ادب و امتنان به جهت وقت گرانبهایی که هزینه کردید.قطعاً ازنظرات شما و دیگر دوستان استفاده خواهم کرد و توان جبران این همه لطف را در خود نمی بینم.اما درخصوص خیرگی و هبوط؛ ابتدای داستان را با یک تصویر سازی و شرح مختصری از وضعیت مکانی وزمانی خود حین سرودن مثنوی آغازکردم بدین شرح:
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      ساعت صفر(ساعت۱۲ تمام،ساعتی که عقربه ها همگی بر هم منطبق میشوند و این لحظه به ساعت عاشقی و دلتنگی معروف شده است) است و تمام شهر در تاریکی و ظلمت شب فرو رفته و ماهتابی که گویی بصورتم خیره شده و تنها مرا می نگرد.هبوط تنها به معنای سقوط انسان بکار نمیرود و اینجا به ماه نسبت داده شده و غرض،هراس شاعر است از فرود آمدن،سقوط،هلاک،انحطاط،خاموشی و مرگ ماه...تا این ظلمت ، قطعیتِ صددرصد پیدا کند.انگار که شاعر منتظر است این تنها منبع نور نیز در تاریکی حل شود.
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درخصوص درون مایه ی شعر،بنده هم با شما هم عقیده ام.متاسفانه این روزها زیاد برخورد میکنیم با مضامین اعتراضی در قالب غزل و امثالهم.اما این مثنوی درون مایه ای عاشقانه دارد.
      زخمی ساتور نقابم خدا
      و یا
      دوش به سر شوق رسیدن کجا؟
      پنجه به دیوارکشیدن کجا؟
      حکایت از عشقی بدفرجام که به وصال ختم نشده است.
      اما واژه های عامیانه را متوجه نشدم.
      ممنون خواهم شد اگد مستقیماً به واژه ها اشاره کنید.
      بهر صورت از اصل موضوع غافل نشویم و آن همین نکته است که گفتنش ضرورت دارد.
      این سبک کار من است.تلفیق قالب کلاسیک و زبان امروزی و قابل فهم تر.
      تصور کنید شما یک مثنوی با سوژه ای نوستالوژی را خلق می کنید.اصولاً یک اثر نوستالوژی اگر به زبان کهن سروده شود از نظر زیبایی شناختی ، یک اثر ضعیف خواهد بود.اگرچه به نوعی هنجارشکنی بشمار می رود اما پیدایش سبک اصولاً با ساختارشکنی همراه است.
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      و نکته ای که ازقلم افتاد؛ دوش به سر...شوق رسیدن کجا؟ فرمودید ضعف تالیف دارد و گنگ است.اتفاقاٍ خیلی ساده است.تا دیروز در سرم هوای وصل یار بود.آن شوق رسیدن به معشوق کجا و این پنجه به دیوارکشیدن از سر ناکامی کجا؟
      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      و درنهایت استاد عزیزم جناب یونسی بزرگـــمهر : از اینکه این اثر را قابل دانستید و به زحمت افتادید و بر سرم منت گزارده ونقد نمودید بینهایت سپاسگزارم.باشدکه ازعهده ی قدردانی از حضرتعالی نه فقط به زبان برآیم...قلمتان استوار...مانا باشید به مهر
      ارسال پاسخ
      یونسی یونس
      یونسی یونس
      ۴ روز پیش
      عرض ادب و ارادت
      جناب استاد فرهیخته..
      بی نهایت سپاسگزارم از قبول ناگفته ها و انتقاد
      پذیری شما..(منتقد صاحب قلم را بر سر علم اورد.
      .......................
      در مورد ادغادم کلاسیک و زبان معاصر عالیست و قابل تحسین . تفسیر شما را میپسندم. و قابل تحسین
      ولی .اما (ضعف در بیت و مصرع انست که .
      انچه در صُوَر خیال شمـــــــــــــــــــــــــــا بود را نتوانسته اید
      با وزن و اهنگ مطلع بیت در جای خودش
      بگنجــــــــــــــــــــــــــــــاند. یعنی خوانند شما را از کجا پیدا کند.
      دوما اینکه فن ادبیات و ارایه های دست شاعر را ازاد گذاشته تا با زبان شعری بخوانند انچه در ذهن شماست تبادر ذهن کنید.
      در مورد واژه ی هبوت. هبوط
      ادبا تفسیر و توجیح کردند
      مثالی میزنم .... مگر میشود
      نام شما محمد نیک روش است من بگویم
      یونس نیک روش. ؟؟؟؟؟ تو خود بخوان ازین مجملو
      .....................................................
      دوش به سر ، شوق رسیدن کجا؟
      اولا فاعل مشخص نشده و در مصرع بعدش دوما
      علامت سوال گذاشتید. جواب را در مصرع بعد می اوردید و ارایه ی لف و نشر میشد.
      دوش به سرِ شوقِ رسیدن کجا؟ شاعر باید به تمام هجاها و مصوت و صامت ها توجه کنه وگرنه وزن بهم می خورد.
      ..........................................
      در کل حقیقتا زیبا و هنرمندانه بود .
      در نوشتاری مشکلست برای توجیح کردن هم ..
      با تمام بزرگواریتان
      عفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم کنید.
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۴ روز پیش
      عرض ادب.
      راستش رابخواهید در خوانش جملات شما دچار مشکل شدم.ولی به قدر بضاعت جاهایی را که متوجه شدم پاسخ خواهم داد.درمورد ضعف در انتقال صور خیالی در مطلع حرفی ندارم.در اینکه انتساب هبوط به ماه مشخص نشده حق باشماست.این بیت حذف خواهدشد.اما : دوش به سر شوقِ رسیدن کجا!!! جمله فاعلی نیست که نیاز به مشخص شدن فاعل داشته باشد.ضمناً بنظرمی آید از نحوهٔ نگارش خودتان،اینگونه خوانده اید: دوش به سرِ شوقِ رسیدن .....که البته ناموزون است و من اینطور ننوشتم.دقت کنید: دوش به سر ، شوقِ رسیدن کجا ! املاء صحیح است.ایرادوزنی ندارد.نیاز به فاعل هم ندارد.البته جمله استفهامی نیست و علامت سوال به اشتباه گذاشته شده و سه علامت تعجب می بایست لحاظ میشد و دراین موردحق باشماست.آیین سجاوندی و ثبت علامات نه تنها دراین بیت که در کل شعر لحاظ نشده که قطعاً در بحث ویرایش اصلاح خواهدشد.بسیاربسیارممنون و متشکرم ازراهنمایی های مفید و سازنده ی حضرتعالی...درودهاااا عزیز همه مهر
      ارسال پاسخ
      علی   صادقی
      علی صادقی
      ۶ روز پیش
      درود بر شما


      فوق العاده بود



      راه بیفتم، بروم ، گم شوم
      آینه ی عبـــرت مردم شوم


      دست مریزاد ...کیفور شدم
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      سلامهااا به احترام جناب صادقی عزیـــز..

      خرسندم ڪه پسند شد و موجبات مسرت حضرتعالی را فراهم آورد...

      به شخصه از غزلیات شما بسیار لذت می برم.

      قلمت استوار
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      ۶ روز پیش

      شاعر گرانمهر
      جناب نیک روش
      کسب فیض شد با لذتی وصف ناشدنی عزیزان در مور این سروده آنچه را باید گفته اند اگر چه معنای متن بی غایت است...
      تنها معنای هبوت را ندانستم شاید مد نظر شاعر هبوط بوده که اشتباها هبوت تحریر شده است
      متشکرم
      سلام
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودهاااا استاد گران مهر...(صحیص و مدنظر) همان هبوط و (کوتاهی و اهمال )از حقیر بوده است.سپاس از حضور پرمهرتان
      ارسال پاسخ
      عبدالحمید بنی اسدی( شوریده کرمانی)
      عبدالحمید بنی اسدی( شوریده کرمانی)
      ۵ روز پیش
      درود بر شما

      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودهاااا جناب شوریده...
      محبت فرمودید بزرگوار...
      برقرار باشید به مهر
      ارسال پاسخ
      حمیدنوری(احمد)
      حمیدنوری(احمد)
      ۵ روز پیش
      درود دوست شاعرم جناب نیک روش
      مثنوی بسیار زیبا ودر خور تحسین
      رقم زدید آفرین برشما
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      درودهاااا دوست ادیب و فرهیخته ام
      جناب نوری عزیـــز...
      برقرار باشید مهربان دوست
      ارسال پاسخ
      مریم باغ شیرین(فاطمه)
      مریم باغ شیرین(فاطمه)
      ۵ روز پیش
      سلام عالی بود
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش


      ارسال پاسخ
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      سلام دوست فرهیخته...
      سپاس از حضور سرکار...
      پاینده باشید
      ارسال پاسخ
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      لیلا باباخانی (سما الغزل )
      ۵ روز پیش
      سلام استاد بزرگوارم
      بسیاااااااااار زیباااااا
      احسنت


      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۵ روز پیش
      سلام هااااا به ادب بانوی اهل قلم

      استاد باباخانی گران مهـــر

      پاینده باشید
      ارسال پاسخ
      سیدابراهیم میری ((سید))
      سیدابراهیم میری ((سید))
      ۴ روز پیش
      درود
      رقص قلمتان جاوید
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۴ روز پیش
      درودهااا جناب میری

      محبت دارید شما...
      ارسال پاسخ
      عليرضا حكيم
      عليرضا حكيم
      ۴ روز پیش
      درودها گرامی
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۴ روز پیش
      درودتان بزرگ مهر

      مزین فرمودید
      ارسال پاسخ
      صحبت  پارکی ( صُبی )
      صحبت پارکی ( صُبی )
      ۳ روز پیش

      باز خوانی شد
      با لذتی بیشتر
      سلام
      محمد نیک روش(مهراد)
      محمد نیک روش(مهراد)
      ۳ روز پیش
      سلام عزیـــز...
      خوشحالم ڪه نظرتان را جلب کرده...
      این اثر و قطعهٔ(چه بگویم؟) را ویرایش ڪرده ام و در روزهای آتی برای ثبت نهایی منتشر خواهم ڪرد...زیباتر و محکم تر...با لحاظ کردن انتقادات دوستان
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی
      آموزش و نقد شعر
      نظرات
      مشاعره
      گفتگوی کارگاهی
      کاربران اشتراک دار
      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      ورود به کارگاهها
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.