سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    طُرفه العَین ...

    شعری از

    طاهره حسین زاده (کوهواره)

    از دفتر بی رمز و راز نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۰۸ شماره ثبت ۶۵۸۷۲
      بازدید : ۳۸۵۶   |    نظرات : ۴۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر طاهره حسین زاده (کوهواره)
    آخرین اشعار ناب طاهره حسین زاده (کوهواره)

    بگو جزعشق نایَد کس حریم ِ قلب و روحم را
    که دینم عشق ؛  نیّت : شوقِ این قَدقامِ کوهم را ...
     
    نَفَس از باده ی صبحِ ازل  "ریحانه بو" دارم 
    ندای حَیَّ اش برگوش ... صورِ جان   شکوهم را .....
     
    نه سُقراطم نه گالیله  ؛ نه حلّاجی ز حق واله ...
    تنورِ جوش در جوشم   "تحقق  وعده" نوحم را ...
     
    نه بر صبرم چو ایّوب  و  نه همّت پیشه چون ایلیا .....
    نه آسیّه وَشی فَردِل   ...  "جبین داغِ" ستوه م را ....
     
    شب و روزم شَهابی گشت و  نادیده رُخَت  رد شد ...
    به دل حسرت ز  نورت   طُرفه بر "نجم ِ  وجوهم"  را  .....
     
     
    **************
     
    لبخندت
    حلولِ مه  در برکه ی هستی  ست 
    زلالِ آبِ تماشا 
    میلرزاند 
    دل ِ زیباآوازش را 
    بخند شب گاهم روزدَمان گردد
     

    پی نوشت : 

    - قَدقام مخففِ (قَدقامَت الصّلاه) است .
    - حَیَّ :  حَیَّ علی ...
    - طُرفه : طُرفه العَین (یک چشم برهم زدن) 
    - وجوه و علم وجوه (وجوه کوکب) در لغت نامه ی  دهخدا موجود است .
     

    ⚘عیدفطر برشما مبارک ⚘
    ۱۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0