سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        روباه و زاغ_ شعری خاطره انگیز

        شعری از

        عیسی نصراللهی ( سپیدار )

        از دفتر ونداد نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۰۱:۵۰ شماره ثبت ۶۱۱۰۲
          بازدید : ۳۹۹   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عیسی نصراللهی ( سپیدار )

         
        صبحگاهی یک کلاغِ ساده دِل
        رفت بالایِ درختِ پا به گِل
         
        ساده دِل با خود پنیری داشتی
        پیشِ خود،لبخندِ شوری داشتی
         
        لیک پایِ آن درختِ پیرِ سَرد
        روبَهِ مکّار،فکری، چاره کرد
         
        گفت: زاغا،ای کلاغا،ای زرنگ
        نیست مثلِ تو هُمایِ پُر زِ رنگ
         
        حیف بادا کز دهانِ سبزِ تو:
        نَشنَوَم آوای گرم و نَغزِ تو
         
        این کلاغِ روزگارِ دشتِ ما
        خورد فریبِ روبَهِ " آدم نما "
         
        او بخواندی یک نوایی از هَوَس
        با تمامِ رِغبَت از عمقِ نَفَس
         
        با نوایَش، آن طعامِ دِلربا
        رفت در آغوشِ گرمِ ناقلا
         
        فَحش داد آن زاغکِ کم هوشِ ما
        بر زمانِ زیرکِ رِندِ جفا
         
        پشتِ دست که نه،پَرِ زیبایِ خود:
        چون بکندیدی،شَبیهِ "تاسِه " شُد
         
        روبهِ پیروز،میدانَد کجا :
        گُسترانَد تورِ مَکرِ حیله را
         
         
         
         
        شعر: عیسی نصراللهی/ چهارمین ترجمه یِ شعریِ " روباه و زاغ "
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۱۹:۳۵
        درود استاد عزیز
        جالب و زیباست خندانک خندانک
        رعنا بهارلویی  تخلص باغبان
        سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹
        درود برشما جناب ونداد عیسا بزرگوار
        بسیار عالی احسنت برشما
        حمید رفیعی راد (کوروش)
        شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۸:۰۰
        درود خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0