سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        نردبان عشق

        شعری از

        محی الدین ذهابی(شبرو)

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۱۵ شماره ثبت ۶۰۷۷۸
          بازدید : ۵۵۳   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محی الدین ذهابی(شبرو)
        آخرین اشعار ناب محی الدین ذهابی(شبرو)

        عشق
        نردبانیست
        در اولین پله اش
        عشق به مادر است 
        امنیت میان دستان پدر است
        پله دیگر عشق به دنیای خویش
        دوس داشتن و رسیدن به بهترین خویش
        دیگر پله عشق به مردم است
        عشق به ضعیف زاغه نشین است
        گر نباشی عاشق مردمت
        تو همان حیوانی میان مردمت
        دیگر پله اش عشق به دیگریست
        عشق همسری به شوهریست
        آن عشق است که با ان سر کار میرود
        که آن هنگام که باز گشت به سوی همسرش مینگرد
        جز عشق درمیان نگاهش هیچ نیست 
        که با ان بیرون میکند خستگیش را
        پله دیگر کودکیست در میان دستانی بزرگ
        پدر فرد ، دیگر شده پدر بزرگ
        ان هنگام عشق مادری حلول کند
        عشق پدری به فرزند طلوع کند
        بعد از انسان میشناسد آن معبود
        تا که کند حلول عشق به معبود
        تا نری بالا پله اولی 
        نرسی به عشقی عزلی
        آنجاست که میگوید
        هر آن کسی که در این حلقه
        نیست زنده به عشق
        بر او نمرده به فتوای من نماز کنید...!
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۹:۳۳
        درود گرامی
        دلنوشته زیبایی است
        شعر دارای خیال و آهنگ نیست؟ خندانک خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۱۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        عباس وطن دوست
        چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
        . خندانک
        سلام و عرض ادب
        بسیار عالی بود
        درودتان همشعر بزرگوارم
        . خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0