سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری
معرفی شاعران معاصر
پر نشاط ترین اشعار
انتشار ویژه ناب
اعضای آنلاین
محل تبلیغات شما
تبلیغات متنی
♪♫ صدای شاعران ♪♫
تقویم روز
سه شنبه 30 آبان 1396
    3 ربيع الأول 1439
      Tuesday 21 Nov 2017
        دوست داشتن بدون امید، باز هم یك خوشبختی است. اونوره دو بالزاك

        سه شنبه ۳۰ آبان

        روشن فکری

        شعری از

        مجتبی شفیعی (شاهرخ)

        از دفتر مانامه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ حدود ۱ ماه پیش شماره ثبت ۵۹۸۴۸
          بازدید : ۳۰۸   |    نظرات : ۶۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        آخرین اشعار ناب مجتبی شفیعی (شاهرخ)

                                                    روشن فکری
        ای بابا...
        آی ایها الناس..
        فشار بالشت بر گونه هایم
        دیگر قابل تحمل نیست.
        بس است دیگر..
        از این پس..
        مرتب نخواهم کرد
        تخت و حواسم را....
        اصلا
        جورابهایم را در جیبم خواهم گذاشت.
        حرف هایم را مسواک خواهم کشید.
         وتا اصلاح  قرارداد صلح ترکمنچای
        زیر هیچ کتریی را اتش نخواهم زد.
        فکرم را بلند بلند داد خواهم زد.
        شورتم را روی شلوارم خواهم پوشاند.
        آخ...
        که چه غافل مانده ام از قار قار کلاغ محله.
        دلم هوای غار کرده و دنبلان  سرخ شده ی ماموت.
        راستی (ابی) جان !
        تو هم بیا.
         اما فریبم نده اینبار.
        که جای هبوط قبلیم درد میکند هنوز.
        یادت باشد
         چاه نفت را روی بند خوب خشک کنیم .
         تا صبح نخوابیدم از نق نق داعش دیشب.
        کاش نوح اینبار
        فقط ادم سوار میکرد به کشتی.
         ای داد و بیداد..
        ....نادر!!!
        نخواب در چادر ..رفیق.
        خسرو!
        گفته بودم تا آخر بخوان
        نامه های ادب را.
        راستی یادم بیانداز..آبی
        پس بدهم تیله های اغا محمد خان را.
        اینبار هل بدهم از دیوار چنگیز را.
        و ته فنجان هیتلر را
        به دقت بخوانم برای  ایشان.
        نه دیگر
        تا اخر فیلم خواهم ماند در سینما رکس.
        نام پدر را بر سنگ قبری خواهم نوشت. قبل از رفتنش.
        وای وای وای..
        شاخص الودگی بالاست.
        موتور ها خاموش.
        چراغها را هم.
        تخت و پطروس فداکار و زمستان
        نوید بخش خواب خوشی هستند.
        حتی با
        فشار بالشت بر گونه ام.
        .....................................
        شاهرخ
        ۱۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        علی غلامی
        علی غلامی
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام و عرض ادب
        نقاد بودن و نقد کردن سخت است و بنده هم در آن حد نیستم....
        اما انگار نقد کردن هم دست سردی و دست گرمی دارد و بعد از چند ماه با دست سرد و دست سرد که دو گونه متفاوت است شانس خودم را امتحان می کنم و الهی به امید تو....
        خب اول طبق قاعده بگویم که می خواهم با کدام روش نقد را انجام بدهم که چهارچوبم مشخص شود و باری به هر جهت ننویسم.

        در این نوشتار قصد دارم با نگاه ساختارگرا جزئی نگر به بررسی این شعر بپردازم:
        اول شعر را بخش بندی می کنم یا همان تفکیک به اپیزودها.....بعد یک مقدمه در مورد نشانه شناسی که اولین راه ورود به نقد ساختارگرا است را بیان می کنم .رویکرد نشانه‌شناسی در نگاه و نقد ساختارگرا از ابزارهای کارآمد هست چرا که با تأویل نشانه‌ها و بررسی روابط آن‌ها باهم، ساختار شعر نمایان می‌شود و می‌توان بررسی کرد که شاعر از عهده ساختار برآمده است یا خیر.در تلقی متعارف اصولن، مفهومی که از نشانه به ذهن متبادر می شود، \" یا \"چیزی که به جای چیزی دیگر می نشینداست.
        درحالیکه این تنها یکی از دامنه های معنایی نشانه و لایه نخستین آن به حساب می‌آید .
        ما در تبیین نشانه با دو سطح دیگر نیز مواجهیم که در ترابطی جدی با سطح اول هستند و عبارتند از:
        رابطه میان یک چیز و چیز دیگر ؛ درک صادق یا کاذب \"رابطه\" میان یک چیز و چیز دیگر.
        1-در سطح اول نشانه بجای چیزی می نشیند که غایب یا در گذشته یا در حال ظهور است؛ مثل علایم یک طوفان یا یک بیماری.

        2-در سطح دوم نشانه و آنچه نشانه بر آن دلالت میکند از یک نظر رابطه ای دوگانه (همچون جهدهایی برای اعطای نامگذاری متفاوت و متمایز به چیزهای مشخص در طبیعت) یا از طرفی دیگر و مطابق با دیدگاه فردینان دو سوسور ، یک رابطه کاملن اختیاری را شکل می دهند.

        3-اما سطح سوم که در اندیشه های پسامدرن بسیار حائز اهمیت است و ریشه در صورت‌بندی مشهور اگوستین در رساله مشهورش \"اصول مسیحیت\" دارد، متضمن سه گانه نشانه،مدلول و گیرنده می باشد.

        همین نکته و تعریف، از یاکوبسون فرمالیست و ساختارگرا تا سندرز پیرس آمریکایی، بسط یافته چنانکه سندرز پیرس تمام اندیشه ها را در نهایت یک نشانه فرض می کند.

        با نگاهی ساختارگرا و با تکیه به نشانه‌شناسی به بررسی و ادامه نقد این شعر می‌پردازم.

        ای بابا...
        آی ایها الناس..
        فشار بالشت بر گونه هایم
        دیگر قابل تحمل نیست.
        بس است دیگر..
        از این پس..
        مرتب نخواهم کرد
        تخت و حواسم را....

        در اپیزود اول و در واقع کلید ورود به شعر می خواهیم نشانه ها را استخراج کنیم تا بدانیم که موضوع اصلی شعر یا همان موتیف مقید شعر چه می تواند باشد.
        فشار بالش-گونه-تحمل نیست-مرتب نخواهم کرد-تخت -حواس
        با همین چند کلمه می توان حدس زد که شاعر از خواب آلودگی افکار می خواهد صحبت کند و اینکه بر گونه ها می توان فشار بالش را مشاهده کرد و اعتراض دارد به این عدم تفکر.
        پس موتیف مقید شعر---خواب آلودگی افکار و نمایان شدن آن بر چهره ها و اعتراض افراد مقید به تفکر و اینکه آنان هم دیگر رعایت نخواهند کرد.
        نام شعر هم البته خودش سرنخ جالبی است و کلیدی مهم و اینکه روشن فکری را جدا نوشته است یعنی فکری را روشن کردن یا شاید کنایه ای باشد به اینکه فکرت روشن است!؟زیرا روشنفکری را سرهم می نویسند و فعلا این موضوع بماند!
        اما عبارات ای بابا و آی ایهاالناس لزومی برای کاربرد آنان دیده نمی شود و اصولا در شعر امروز استفاده از آنان نهی می شود.همچنین کلمه بالشت نیز صحیح نمی باشد و همان بالش باید نوشته شود.

        پیشنهاد اصلاحی برای اپیزود اول

        بر گونه هایم
        فشار بالش
        نیست قابل تحمل
        بس است دیگر..
        نخواهم کرد مرتب
        از این پس..
        تخت و حواسم را....

        اپیزود دوم:
        اصلا
        جورابهایم را در جیبم خواهم گذاشت.
        حرف هایم را مسواک خواهم کشید.
        وتا اصلاح قرارداد صلح ترکمنچای
        زیر هیچ کتریی را اتش نخواهم زد.
        فکرم را بلند بلند داد خواهم زد.
        شورتم را روی شلوارم خواهم پوشاند.

        از آنجایی که استاد شفیعی استاد بنده هستند سعی در پارتی بازی خواهم کرد و اصل ماجرا را بیشتر نشان خواهم داد

        جوراب وسیله پوشش پا است و در حین راه رفتن نامحسوس و در هنگام خواب بسیار محسوس است.پس وقتی شاعر حرف از در جیب گذاشتن می کند یعنی ارتباط طولی با اثر و همان اعتراض طبقه ای که می داند چه بکند و گلیم خودش را وقتی دیگران نمی خواهند از آب بیرون بکشند او می گوید به من چه بس است دیگر وقتی دیگرا رعایت نمی کنند من دیگر غم آنان را نخواهم خورد و جیب اما اینجا رهیافت جدیدی است که نشان از گرفتن تم آشفتگی اقتصادی در اثر خواب آلودگی ملت و رعایت نکردن تفکر در همه شئون اقتصادی می دهد و الباقی ماجرا و اینکه جیب خودم یعنی رعایت موضوع حلال و حرام را هم کرده است با استفاده از کلمه خودم
        مسواک کشیدن حرف هم دوباره مرتبت است زیرا مسواک کلمه دندان را به یاد می اندازد و حرف هم یعنی کلام نشانه ای از تفکر است و اینکه رک و راست حرفش را می گوید با مسواک کشیدن
        وتا اصلاح قرارداد صلح ترکمنچای
        زیر هیچ کتریی را اتش نخواهم زد.
        فکرم را بلند بلند داد خواهم زد.
        شورتم را روی شلوارم خواهم پوشاند.
        این چهار عبارت همچنان مرتبط است زیرا تا اصلاح یعنی همین حالا که کسی به فکر نیست ---زیر هیچ کتری باز همان به من چه--- و بلند بلند داد زدن یعنی بحث از همان آشفتگی ها و شورت روی شلوار هم مرتبط با از خواب بیدار شدن و نامرتب بودن افکار از این آشفتگی های فکری

        پیشنهاد اصلاحی برای اپیزود دوم:

        اصلا جورابهایم را
        خواهم گذاشت در جیبم جا
        خواهم کشید مسواک بر حرف هایم
        تا اصلاح قرارداد صلح ترکمانچای
        آتش نخواهم زد زیر هیچ کتری دیگری
        بلند بلند داد خواهم زد برای فکرهایم
        روی شلوارم خواهم پوشاند شورتم را

        ادامه دارد....
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش


        ممنون استادغلامی عزیز
        آموختم درکلاس درستون
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام
        نمیدانم باور دارید یا خیر
        زیارت هر بار شما به من نوید بخش روزی خوب است
        دست به قلم شدید و بر سرم منت گذاشتید
        یک دنیا ممنون
        منتظر میشوم تا نقد ارزشمندتان تمام شود
        ارسال پاسخ
        علی غلامی
        علی غلامی
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام مجدد
        جناب شفیعی ممنون از لطف شما
        ادامه نقد:نقد در بخش قبلی نقد جامع و کاملی نیست و راستش به حساب کمبود زمان و ناتوانی بنده بگذارید.

        آخ
        که چه غافل مانده ام از قار قار کلاغ محله.
        دلم هوای غار کرده و دنبلان سرخ شده ی ماموت.
        راستی (ابی) جان !
        تو هم بیا.
        اما فریبم نده اینبار.
        که جای هبوط قبلیم درد میکند هنوز.
        یادت باشد
        چاه نفت را روی بند خوب خشک کنیم .
        تا صبح نخوابیدم از نق نق داعش دیشب.
        کاش نوح اینبار
        فقط ادم سوار میکرد به کشتی.

        قسمت فوق را به عنوان اپیزود سوم جدا می کنم....
        باید ببینیم قسمت سوم آیا حول و حوش موضوع قبل و همان موضوع اصلی می گردد یا خیر؟
        در شعر ما مطلبی داریم به عنوان تعلیق و شکست روایت.اما شکست روایت باید موضوعی باشد همچنان حول و حوش موضوع اصلی اما
        تعليق در لغت به معني درآويختن، آويزان كردن يا ترك چيزي بدون لغو كامل آمده است. ترتيب كلام در شعر نيازمند درك است. هنگامي كه تعليق روي می‌دهد، این درک به طور قطعی اتفاق نمی‌افتد يا اگر هم بيفتد دشوار است. شاعر در روايت شعر، شكست ايجاد مي‌کند و با فضاسازی‌های متفاوت و تغییر زمان افعال، فاصله و مکثی ایجاد می‌کند که از آن به تعلیق یاد می‌شود. بنابراين تعليق در شعر، آن را از حالت خطي خارج و تصاوير چندلايه در زمان‌های متفاوت خلق می‌کند. البته این به آن معنا نیست که چون تعلیق در شعری وجود دارد، آن داستان فاقد روایت مشخص و منطقی است، بلکه وجود تعليق باعث خلق فضايي از حس و معنا می‌شود که خواننده را با کنجکاوی و اشتیاق، ترغیب به پیگیری ماجرا می‌کند. بنابراین هدف تعلیق، زیباتر کردن شعر با استفاده از شکست روایت‌هاست که خواننده را غافل‌گیر و کنجکاو کنند نه صرفن ایجاد ابهام‌های غیرضروری که باعث سردرگمی شوند.و در اپیزود بالا این مطلب را خواهیم دید.پس در این اپیزود این قضیه به نظرم صورت گرفته است علی الخصوص در زمان ها و افعال و همین مسئله در اپیزودهای بعدی هم روایت شده است.

        ای داد و بیداد..
        ....نادر!!!
        نخواب در چادر ..رفیق.
        خسرو!
        گفته بودم تا آخر بخوان
        نامه های ادب را.
        راستی یادم بیانداز..آبی
        پس بدهم تیله های اغا محمد خان را.
        اینبار هل بدهم از دیوار چنگیز را.
        و ته فنجان هیتلر را
        به دقت بخوانم برای ایشان.
        نه دیگر
        تا اخر فیلم خواهم ماند در سینما رکس.
        نام پدر را بر سنگ قبری خواهم نوشت. قبل از رفتنش.
        وای وای وای..
        شاخص الودگی بالاست.
        موتور ها خاموش.
        چراغها را هم.
        تخت و پطروس فداکار و زمستان
        نوید بخش خواب خوشی هستند.
        حتی با
        فشار بالشت بر گونه ام.

        جناب شفیعی تبریک می گویم و بابت خلق این سروده که دارای ساختار منجسمی است هر چند به مانند همیشه از ضعف نگارشی که احتمالا بخاطر داشتن سیستم پیشرفته که با فونت فارسی مچ نمی شوند و یا گاها بی حوصلگی شما یا کمبود وقت می باشند در شعر نمایان شده اند و البته من نقد را اگر کمی ناکامل تمام کردم فقط بابت فرصت دادن به علاقه مندی است که شاید بخواهد بخواند و بداند و تفکر کند که البته در ادامه تقریبا تمامی کلیدها را در اختیار این عزیزان قرار داده ام و زحمت باز کردن در با خودشان....و ممنونم که با صبوری تمام اشتباهات بنده را هم می پذیرید و بسیار متفکرانه و با فرهیختگی تمام با آنان برخورد می کنید و در کلاس درس تان ما هنوز شاگردیم.....
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام استادبزرگوارم
        بسیارزیباست
        احسنت
        :

        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام بانو عجم
        ممنونم از بازدیدتان
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        عباسعلی استکی(چشمه)
        حدود ۱ ماه پیش
        درود گرامی
        متفاوت و زیباست
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        ابوالفضل رمضانی  (ا تنها)
        ابوالفضل رمضانی (ا تنها)
        حدود ۱ ماه پیش
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام جناب رمضانی
        بسیار ممنون از حضور سبزتان
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        محمد ترکمان(پژواره)
        محمد ترکمان(پژواره)
        حدود ۱ ماه پیش
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام
        استاد عزیز
        بسیار بسیار ممنون بابت وقت عزیزتان در صفحه ی ناقابل بنده
        و مطوئن باشید که خیلی جاها از نوع گویش شما الهام میگیرم
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        مهتاب ایزدسرشت(مه)
        مهتاب ایزدسرشت(مه)
        حدود ۱ ماه پیش
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام
        و ممنون بابت وقتتان
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        حدود ۱ ماه پیش
        درودبرشما عزیزارجمند
        بهره مند شدم
        پاینده باشید
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        استاد عزیز
        بسیار ممنونم بابت اینکه به بنده سر میزنید و باعث دلگرمی من میشوید
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        علی رفیعی  ( امید )
        علی رفیعی ( امید )
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام و عرض ادب استاد شاهرخ گرانقدر
        بسیار عالی
        موفق و پیروز باشید
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام دوست خوبم
        بسیار ممنون از شما و نظر لطفتان
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        حسام الدین مهرابی
        حسام الدین مهرابی
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام استاد عزیز و مهربانم
        بسیار زیبا و ناب و خواندنی سرودید
        که اینگونه سرودن هنر شماست
        احسنت بر شما
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        دوست خوبم
        ممنون از شما و اینکه شما میفرمایید لطف شماست
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        فاطمه باقری (سایه)
        فاطمه باقری (سایه)
        حدود ۱ ماه پیش
        درود بر استاد شاهرخ گرامی
        چقدر عالی وچه اندیشه هایی پشت کلامتان نهفته است هزاران احسنت. افکارتان را بلند داد نزنید استاد به زنجیر می کشند اینجا اندیشه ها را و حتی شاید سنگسارشان کنند.
        قلمتان نویسا به مهر و آزادی تا همیشه
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        بعضی ها نباشند جای خالی شان عجیب حس میشود
        شما یکی از ان دوستان هستید
        افرین بر حضور همیشه سبزتان
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        پرستو پورقربان (آنه)
        پرستو پورقربان (آنه)
        حدود ۱ ماه پیش
        چقدر زیبا ...
        ممنونم استاد
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام
        خیلی خوشحال میشوم هر بار که شما را میبینم
        با عکس پروفیل جدیدتان نشناختمتان
        خیلی لطف کردید به حقیر سر زدید
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        مهدی صادقی مود
        مهدی صادقی مود
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام دوست عزیز جناب رفیعی
        متفاوت و مختص قلم شما

        دنبلان ماموت را هستم...
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        عمادالدین صفائی(صاد)
        عمادالدین صفائی(صاد)
        حدود ۱ ماه پیش
        استاد شاهرخ عزیز
        سلام درود
        عجب گیرایی داشت این اثر
        درود بر شما
        آموختم
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        یونسی یونس
        یونسی یونس
        حدود ۱ ماه پیش
        عرض ارادت ....
        هنرمندانه بود بازی با کلمات و درگیرکردن
        ذهن خواننده و تناقص و تضاد و حس امیزی زیبا
        امیختن چند حس در کلام که بگونه ایی سبب ایجاد موسیقی معنوی و تاثیر سخن شد احسنت
        هنراینست
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش آمدید :2
        2 :
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        خوش امدید
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        دوست خوبم
        سلام
        کم کار شدید و جایتان خالی بود
        خیلی ممنون از حضورتان
        ارسال پاسخ
        بهارک (دختر پاییز)
        بهارک (دختر پاییز)
        حدود ۱ ماه پیش
        سلام و عرض ادب

        مهربان استادم.....

        خوشحالم ک خواننده ی دلنوشتها های زیبایتان هستم..
        قربان همانند همیشه .....خاص و پر معنی....
        استاد توانمندی هستید....
        میاموزم در محضرت..............
        شاعر بمانید..................................


        ............................
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        حدود ۱ ماه پیش
        بسیار ممنون دختر پاییز
        به منم لطف دارید و ممنونم
        اختیار دارید...بودن در کنار چون شما ها است که به من جسارت بودن میدهد
        ارسال پاسخ
        حسين زرتاب
        حسين زرتاب
        حدود ۱ ماه پیش

        سلام شاهرخ عزیز

        بسیار زیبا و درخور توجه بود این منظومه اصیل شما

        نقد غلامی عزیز را هم خواند

        جالب بود

        دست مریزاد می گویم به شما هردو بزرگوار



        100-مرگ شاعر -1396/7/14

        سکوتِ شعر
        اگر جبر است
        سکوتِ شاعر
        همه
        اختیارِ او
        با شعرِ سکوت
        من مرده ام عزیز
        تا انتهای ایهامِ شاعرانگی

        #حسین_زرتاب
        بهاءالدین داودپور تخلص بامداد
        بهاءالدین داودپور تخلص بامداد
        حدود ۱ ماه پیش
        درودهابرشما دوست وبرادرارزشمندم جناب شاهرخ خان گل خوشحالم از دیدار مجددتان دلم برایتان تنگ شده بود همیشه به یادتان بودم وخواهم بودپاینده باشید
         موسی عباسی مقدم
        موسی عباسی مقدم
        ۲ هفته پیش
        درود بر استادشفیعی عزیز زیبا بود بزرگوار
        علی کارگر پیرو
        علی کارگر پیرو
        ۲ هفته پیش
        و چه زیبا میگوید شاهرخ

        حتی با
        فشار بالشت بر گونه ام.
        درود بر شما استاد شفیعی عزیز تحسین مرا برانگیخت
        واو  بافرانی
        واو بافرانی
        ۲ هفته پیش
        عرض ادب
        پرمفهوم و عمیق بود
        احسنت
        موفق تر باشید
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی
        آموزش و نقد شعر
        نظرات
        مشاعره
        کاربران اشتراک دار
        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.