سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    دو غزل کوتاه اردیبهشتی

    شعری از

    امیرحسین مقدم

    از دفتر ما صابر دردهای خویشیم نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰ شماره ثبت ۵۹۱۲۴
      بازدید : ۷۵۳   |    نظرات : ۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    غزل اول 

    میان ابرو وچشم تو صد غزل خفته است 
    هزار قافیه ناب و بی بدل خفته است 
    شبیه باغ گلی ، شک ندارم از این رو ست
    که در لبت افسانه عسل خفته است 
    نگاه مست تو در جان من هیاهوکرد 
    پس نگاه تو صد زلزله ، گسل خفته است 
    اگرچه زردی پاییز را به سر داری 
    هزار ماه بهشتیت ،  در بغل خفته است 
    خدای خوب منی ، می پرستمت هرروز
    میان کعبه آغوش تو ، هُبل خفته است 
    تو عطر باِغ گلی نازنین ، در آغوشت 
    هزار شاخه گل ، لااقل خفته است 
     
     
    غزل دوم 
     رو نمایت میدهم  هر آنچه خواهی ، رو  نما 
    گوشه ای از طاق بستان کمان ابرو ، نما 
    دختر اردیبهشتی ، شب ، خم گیسوی توست 
    طالب دیدار ماهم ، پیچش گیسو ، نما 
    با نگاه مست خود ، گویا طلسمم کرده ای 
    بشکن این افسون خدارا ، دفع این جادو نما 
    عطر موهای تو همچون ، شاخه ای از مریم است 
    در میان این پلیدی ها ، گلی خوشبو نما 
    دشت یکسر پرشده از گرگ های نابکار
    بین این اهریمنان رخساره آهو نما
    دوری از من می نکن آغوش من تقدیم تو
    بوسه ای از کنج لب یا گرمی بازو نما 
     

    #امیرحسین_مقدم
    تابستان ۹۶
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ۱۹:۱۶
    درود جناب مقدم
    به شعر ناب خوش برگشتید
    سروده های زیبایی را هدیه آوردید
    شاد باشید خندانک خندانک خندانک
    سیاوش اسفندیاری
    دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ۰۸:۱۳
    درود و سلام جناب مقدم
    هر دو غزل ناب و زیبا بود ....احسنت ...حظ بردم از خوانش این اشعار زیبا خندانک خندانک خندانک
    سمانه باقرزاده
    سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ۰۶:۰۶
    :30 خندانک خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    2