سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      ای آتش نشان

      شعری از

      سعید عاصم یوسفی(سعدیار)

      از دفتر شیدایی نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۲۳ شماره ثبت ۵۳۱۴۴
        بازدید : ۵۴۹   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
      آخرین اشعار ناب سعید عاصم یوسفی(سعدیار)

       
             ای آتش نشان
       
      تو بهر  نجات  وجودی  بخویش
      کمر بسته ای  تا  نماند  به  نیش
      بدانی به آتش  روا  جسم  و  تن
      نماند کسی را به  نار  در  مَهَن ( مَهَن – سختی)
      به   آوار   افتاده   تن  می دهی
      نماند به زیرش بزرگ  یا  کِهی
      به تیمار آن  کس  شتابان  شوی
      که افتاده  از  قله   یا   بر چَهی
      به اوج بلایی که حادث  شدست
      حضورت هویدا و  بارز بُدست
      مَلک  بر سر آنکه  افتاده  است
      بیافتاده ای تا که وی مانده است
      تو سرباز جاهد  به  نزد  خدای
      توعاشق به ایثار و رَستن زپای
      چه نامی گزیدن تو را بهتر است
      مقامت  ز هرعابدی  مِهتر  است
      چو گوهربه پایت فشانند نکوست
      حمایل به زر دوردستت رِکوست ( رکو = پارچه بی ارزش )
      الها    نگاهبان    ایشان    بباش
      نسازد کسی جز تو اجر و معاش   ( معاش = مزد )
       
      سعدیار            
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      محمود  خرمی فرد
      شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۰۲:۴۱
      درود برشما خندانک خندانک
      میرعبدالله بدر
      شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
      درود ها
      زیبا سرودید بزرگوار
      خندانک خندانک خندانک
      شکیبا شهیدی(متخلص به ساغرصبوری)
      شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴
      درودتان بزرگوار خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۵۳
      درود برشما خندانک
      مهدی صادقی مود
      شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۷:۵۰
      سلام جناب عاصم
      قشنگ بود
      خندانک خندانک
      سعید فلاحی
      سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۶
      درود ارجمند
      خندانک
      زیبا سروده ی شما را خواندم
      و لذت بردم
      احسنت
      خندانک
      خندانک

      موفق و موید باشید
      خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0