سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      ...که تمرگید

      شعری از

      ابراهیم حاج محمدی

      از دفتر عاشقانه ها و عارفانه ها نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹ شماره ثبت ۴۱۷۰۸
        بازدید : ۶۳۱   |    نظرات : ۴۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر ابراهیم حاج محمدی

      ای وای بر آن نفــس عنیدی که تمرگید
      حیــوان فزونمـــایه! پلیـــدی که تمرگید

      آن نطفه ی ناپــاک بد اقبـال کــج اندیش
      از نفــس پلیـــدش نرهیـــدی کـه تمرگید

      آن حرمله آن شمـــر لعین آن عمر نحس
      بی ریشـــه ی سگـباز یزیـدی که تمرگید

      آورده بدســـت آنکـــه بـــر ابــواب جهنم
      هر هفـــت درش شــاه کلیدی کــه تمرگید

      ای ابـــن زیــاد از تــو زنا زاده تری کو؟
      از فیـــض خـــداونـــد بعـیدی کــه تمرگید

      ارباب تـــو ماننــد تـــو دیــدی کـــه نپائید
      ارباب تـــو مانـــند تـــو دیــدی که تمرگید

      ارباب تـــو ماننـــد تو می خواسـت نمیرد
      نامـــرد به دادش نـرســیدی که تمرگید؟!

      عبـــرتکــده دنیاســت بگو فاش کجا رفت
      ماننـــد تـو در ظلـــم فـــریــدی که تمرگید

      بنگـــر زکجـــاهـــا بـــدر آورده ســر آیـا؟
      هر کس به شماهـــا گرویـــدی کـه تمرگید

      پیش از تو و بعـــد از تــو و همراه تو آیا
      هر اهـــل ستـــم را نشنــیدی که تمـــرگید؟

      کم چون تو نبوده ست که خودباخته گردید
      با حربه ی هر وعـــد و وعیدی که تمرگید

      مانند شمـا طعــمه ی آتش شده کرد آنـْـکْ
      مـاننـــد شمـــا ظــلم شـــدیدی کـــه تمرگید

      هر کس به نویدی چو تو از راه بدر رفت
      از مـن بشــنو بکـــر نویــدی که : تمرگید
      ۸
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0