سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        نوحه ای علمدار(فارسی –عربی)

        شعری از

        جاسم ثعلبی (حسّانی)

        از دفتر قهر سرنوشت نوع شعر ترکیب بند

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۲:۳۳ شماره ثبت ۴۱۵۳۱
          بازدید : ۷۹۶   |    نظرات : ۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        نوحه ای علمدار(فارسی –عربی)
        ای علمدار ، ای علمدار ، لحظه ای با ما بشین
        ای برادر جانِ مادر ، اشک خونبارم ببین
        زخمم رو گشودند ، قبرم کنده بودند
        ***
        ای برادر زینبم من ، ماه من در آسمان
        توی وحشت زنده هستم ، ساقی لب تشنگان
        خسته خسته چشمِ بسته ، بی برادر کو امان
        دردم را ندیدی ، اشکم را کشیدی
        صبرم را ربودند ، قبرم کنده بودند
        ***
        یا حماسه الدگ حملهه او یا شجاع البیهه ثار
        و الخیم ضاعت بالهلهه او شیّعت لحماها نار
        او یا رماد الیعمی عینه او یا حثاله التحمی دار
        شاعت بالابیه ، اخت حامی الحمیه
        بی رحم یهودند ، قبرم کنده بودند
        ***
        ای خدا تنهای تنهام ، در دیارِ غربتم
        کربلا میدان کشیده ، شد عزای ذلتم
        همرهم با تشنگی ها ، در کویرِ محنتم
        آبِ دلچسب فرات، علقمی شاهد به ذات
        نوشِ جان ستودند ، قبرم کنده بودند
        ***
        الزمن خل یکتب تعازی ، خل یشوف الما یشوف
        هبه من سبع المثانی ، حرگت اشباح الضیوف
        اثنین و السبعین عانی ، طردوا اسباع الطفوف
        رفرف علمها ، خیل او زلمها
        دلشورو کبودند ، قبرم کنده بودند
        ***
        مرگ با عزت شده شیدای عشقِ عاشقین
        با شهادت در نبردش لاله زد خونش زمین
        رمزِ پیروزی شده شمشیر حق بر قاصبین
        قبرش نما شد، مشکل گشا شد
        سر را ربودند ، فریاد سرودند
        ***
        خادم اهل البیت:
        جاسم ثعلبی (الحسانی) 26/07/1394
        18/10/2015
         
        ۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0