سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        آرزوي جان

        شعری از

        طارق خراسانی

        از دفتر مخمس نوع شعر مسمط

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۴۴ شماره ثبت ۳۲۸۱۰
          بازدید : ۹۹۱   |    نظرات : ۲۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر طارق خراسانی

        گرچه غافل در پي انكار توست
        قلبِ من آن نقطه ي پرگار توست
        همچو منصوران سرم بر دارِ توست
        تا دلِ مسكين من در كارِ توست
        آرزوي جانِ من ديدارِ توست
        عاشقي گفتي كنم، كردم، بيا
        گفته بودي جان، نهادم زيرِ پا
        دل گرفتم زآنچه تو گفتي، دلا
        جان و دل در كارِ تو كردم  فدا
        كارِ من اين بود، ديگر كارِ توست
        بي تو عمرم مي شود آخر هدر
        رفتي و از ما نمي گيري خبر!!
        خوب دانستم نگارِ من ، دگر
        با تو نتوان كرد دست اندر كمر
        هرچه خواهي كن، كه دولت يارِ توست
        دل به پايت داده ام كان شايدت
        جان بخواهي لشگري مي آيدت
        گو چه خواهي تا گره بگشايدت؟!
        دل تو را دادم و گر جان بايدت
        هم فداي لعلِ شكر بارِ تو
        مرغ جان آخر قفس بشكست، رفت
        دل ز كف ديدم پي بٓد مست، رفت
        هر چه بودم عاقبت خود هست، رفت
        شايدم گر جان و دل از دست رفت
        ايمنم دادي كه در زنهار توست
        مخمس با تضمين از غزلِ حضرت انوري
        پ .ن 
        شايد . گويا . ممكن است . محتملاً . احتمالاً. . توان بودن 
        سوم شخص مفرد مضارع از شايستن يا شاييدن
        در اين شعر معني شايد ، شايسته است
        زنهار. امان . پناه . مهلت . عهد و پيمان، پرهيز
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0