سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    ☆ شب ِ جشن ِ زمستانی !! ☆

    شعری از

    سُهیل هدایت

    از دفتر یکی به نعل ، یکی به میخ نوع شعر افراغ اندیشه

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ۲۰:۴۳ شماره ثبت ۲۳۲۸۰
      بازدید : ۵۷۴   |    نظرات : ۱۸

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    در شب ِ سرد ِ زمستانی‌‌ْ ؛
    چراغ ِ کوچک ِ اندیشه‌ای‌‌ْ خاموش‌‌ْ
    سوزانید ‌‌ْ
    جنگل‌های ِ خودجوش ِ نهالانی‌‌ْ ...
    وَ رویانید ‌‌ْ
    پاییز ِ هزاران رنگ ِ بورانی‌‌ْ ... ؛

    بهاری‌‌ْ سرد وُ طوفانی‌‌ْ
    شکوفیده‌ست‌‌ْ ؛
    از پیوند ِ سُرخ وُ تیرگی‌‌ْ
    با ریشه‌های ِ جهل‌‌ْ ؛
    ــ ...ویرانی‌‌ْ !! ــ

    زان‌‌ْ بهاران‌‌ْ ،
    لاله‌ها در خون‌‌ْ ؛
    وَ زان‌‌ْ سرما ‌‌ْ ،
    همیشه باژگون‌‌ْ
    لب‌خند ‌‌ْ ؛

    زان‌‌ْ پیدا ‌‌ْ،
    سکوت ِ تلخ‌‌ْ
    بر ‌‌ْ
    فریادها سنگین ‌‌ْ
    وَ ناپیدا ‌‌ْ... ؛

    وَ نتوفیده‌ست ‌‌ْ
    ابری ‌‌ْ
    از میان ِ یوغ ِ عفریت ِ سیاه ِ آسمان ‌‌ْ
    رگبار ‌‌ْ... ؛

    بهاری‌‌ْ سرد وُ طوفانی ‌‌ْ ،
    زمستانی‌‌ْ سیاه وُ سوز وُ بورانی ‌‌ْ
    شب ِ ”‌ مرگ‌ ِ‌“ زمستانی‌‌ْ !... ؛

    ⊹ ⊹ ⊹ ࢮ ⊹ ⊹ ⊹

    ☆ پی‌نوشت:
    شب ِ جشن ِ بهاری‌‌ْ
    همان‌‌ْ پنهان‌‌ْ طلای ِ بی‌عیاری‌‌ْ
    که‌‌ْ در تاریکی ِ شب‌های ِ منحوس ِ زمستان‌‌ْ
    نمایان‌‌ْ گشت‌‌ْ دست‌اش‌‌ْ پوچ وُ خالی‌‌ْ
    بشُد ‌‌ْ زردک‌‌ْ نهالی‌‌ْ

    ☆ ☆ ☆

    ☆ پ.ن:
    از همان دیروز ‌‌ْ
    پیدا بود‌‌ْ ؛
    خزان‌رنگ ِ بهارانی‌‌ْ زمستانی‌‌ْ !... ؛
    به دنبال‌اش‌‌ْ :
    فقط ‌‌ْ سوداگران ِ پَست وُ حیوانی‌‌ْ !!


    ▄▀▄ سُهیل‌‌ْ ▄▀▄
     

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0