شعرناب

نهمین مواد مخدر : دی ام تی

نهمین مواد مخدر
دی ام تی
اگر چه دی ام تی (DMT ) نسبت به دیگر مواد مخدر حاضر در این فهرست کم خطرتر خواهد بود اما در هنگام مصرف آن باید بسیار محتاط بود زیرا توهم زاترین ماده مخدر در تمام دنیا شناخته می شود. دی ام تی یا ان ان دی متیل تریپتامین ترکیبی طبیعی است اما برای اولین بار در سال 1920 توسط یک شیمیدان بریتانیایی به نام ریچارد مانسک به صورت مصنوعی ساخته شد. تاثیرات این ماده مخدر تا سال 1956 کاملاً شناسایی نشده بود تا این که یک شیمیدان مجارستانی به نا استفن ژارا، دی ام تی را از عصاره گیاه حساسه (mimosa ) استخراج کرده و به بدن خود تزریق کرد.
اثر ال اس دی 8 تا 12 ساعت طول خواهد کشید اما اثرات دی ام تی تنها 5 تا 15 دقیقه دوام خواهد داشت. اگر چه تاثیر این ماده مخدر بسیار کوتاه مدت است اما این تاثیر کوتاه مدت، قدرت قابل توجه آن را تحت الشعاع قرار نمی دهد و نشئگی آن طوری است که شخص فکر می کند برای ساعت ها، روزها، ماه ها و یا حتی سال ها ادامه داشته است. در خالص ترین شکل، دی ام تی به شکل کریستال بوده و معمولاً به شکل دود کردن مصرف می شود. شیوه ی دود کردن دی ام تی بسیار سخت است و اگر به درستی دود نشود تاثیر زیادی نخواهد داشت. بعد از استنشاق دود و نگه داشتن آن در ریه برای بیشترین زمانی که می توانید، رفته رفته صدایی شبیه زمزمه را خواهید شنید.
این صدا با لرزش هایی شدید همراه شده و قبل از آن که متوجه شوید از هوش خواهید رفت. سپس وارد تونلی از رنگ ها و اشیاء هندسی خواهید شد که پایانی ندارد. اگر این دارو به درستی مصرف شود، شخص از این تونل خارج شده و وارد دنیایی از تصاویر باورنکردنی، رنگ هایی غیرقابل توصیف و تجربیات خارق العاده ای خواهد شد. در این دنیاست که مصرف کنندگان ادعا می کنند با خدا یا ماهیت هایی شبیه خداوند صحبت می کنند. نکته جالب در مورد این ماده مخدر این است که همه کسانی که آن را مصرف کرده اند تجربیات کاملاً مشابهی داشته اند و ادعا می کنند که وارد بُعدی دیگر از دنیا شده اند.
باقر رمزی باصر
افتاده بپاخاسته


0