شعرناب

من اشتباهي بودم


به نام حضرت دوست
و به نام او كه ميكشد از خمير مو
من شراب و آب را گويي ز هم نشناختم
ولي به محض اينكه اين مصرع را گفتم يعني شناختم
با سلام و درود به تمام عزيزان سايت شعر ناب و اساتيد بزرگواري كه ما را ياري ميدهند.
من نميدانم از كجا شروع كنم كه منظورم را بتوانم درست بيان كنم . آخه من سوادي به اون صورت ندارم و اين در پروفايل من منعكس است . ولي اشعاري را ميسرايم كه ديگران ميگويند اين غزل است و اين مثنويست . ولي خودم نميدانم كه چيست .
نقد من از عزيزان اين سايت اين است كه اگر اشعارم ايرادي دارد چرا بايد گل و بلبل به من هديه بدهيد ؟ مثلا ( نوعي تشويق است ؟) يا ( سروده ام خوب است ) و اگر ايرادي ندارد باز هم همان گل بلبل را بايد بيذيرم ؟ چرا ؟ چرا ؟
من اگر قرار بود اشعارم را به نمايش بگذارم و به دنبال به به و چه چه باشم جاهاي ديگري دارم كه برام كف بزنن ولي من در جمع شما حضرات دل خوشم و دوست دارم بدون رودر بايستي عيوب اشعارم را بگيريد و ( نگوئيد بگذار دلش خوش باشه يك شعري گفته توذقش نزنيم ) نگذاريد كه در يك بيت موردي اضافه يا كم باشد . من مقر اين هستم كه از شعر هيچ نميدانم و از دوران اعتيادم كه از سال 1364 شروع شده بود گه گاهي گويي چيزي به حقير ميفهماند كه بايد بنويسم . و نوشتن تا كنون ادامه دارد و اصلا وارد بحث عروض و قافيه و رديف و غيره و ذالك نشده ام به قول استاد سايه اگر به محيط صنايع عروضي وارد شوم ديگر برايم شعر سرودن آسان نيست .
لذا از تمامي افرادي كه در امر تصحيح و رفع ايرادات دستي بر آتش دارند تكليف ما را مشخص كنند كه اشعار من ايراد دارد ياخير يا بعضي هايش بي عيب نيست . كدام يك ؟
البته اين مطلب من فقط در مورد اشعار خودم است و به عزيزان و سروران ديگر كاري ندارم .
اگر از اشعارم ايرادي نگيريد ، اينگونه مييندارم كه به قول زنده ياد شاعر خشتمال نيشابوري ( يغما )
مرا اكابر دوران سواد ياد نداد گمانم فراتر زمن كس نداشت سواد
به هر حال از همه شما ممنون دارم و دستان جوهرافشانتان را از راه دور ميبوسم اگر به حقير عاصي كمك كنيد .
البته اين مطلب دليل بر اين نيست كه من قصد وارد شدن به صنعت شعري را داشته باشم ولي خيلي دوست دارم بدانم كه كجاي واژه يا مصرع ايراد دارد .
لازم به ذكر است كه تمام اشعارم را كه تا سال 90 سروده بودم را در كتابي با عنوان ( به جهنم سرد خوش آمديد ) جمع آوري كردم و به چاب رساندم و در زير نام الله درج است كه ( اشعار بدون ويرايش ) است.
منظورم اين است كه اشعار مرا به غير از خودم ، كسي در آن دستي نبرده و بكر بكرهستند .
اگر ايرادي در سروده هايم است به ديده اغماز ببخشيد و تمنا دارم كه راهنمائي ام كنيد
درود بر قلوب لطيف اعضاء سايت شعر ناب
مخصوصا استاد و سيد سايت ، سرور گرامي ام جناب ملحق عزيز و گرامي
باقر رمزي باصر


0