شعرناب

تلگرام و خطرات گسترده آن قسمت اول

تلگرام و خطرات گسترده آن
با توجه به استفاده تعداد زیادی از کاربران ایرانی از تلگرام در این مطلب سعی شده نظرات کارشناسان و همچنین روشهای افزایش امنیت استفاده از آن برای شما خوانندگان گرامی ذکر شود مطلب را تا انتها بخوانید تا با استفاده صحیح از تلگرام اطلاعات شخصیتان به سرقت نرود
وقتی به استیکرهای تلگرام نگاه می کنیم در میان آنها استیکر های غیر اخلاقی دارد که به سرعت داخل کشور پخش شد به گونه ای که همه کاربرانی که ما بررسی کردیم این استیکر ها رو دیده اند.
چندسال گذشته و هم‌زمان با ورود تلفن‌های همراه هوشمند و به‌ویژه اندرویدی به بازار ایران، شاهد تغییر و تحولات عظیمی در سبک زندگی خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان شده‌ایم. زمینه‌سازی پذیرش این همراه هوشمند را می‌توان به شبکه‌های‌اجتماعی نسبت داد. از واتس آپ و وایبر از مد افتاده گرفته تا تلگرام و اینستاگرام که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده است.
روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی به خبرنگار گفت: تلگرام متعلق است به کسی که نتانیاهو وی را برادر خود می داند و به صراحت می گوید: شما برادر من هستید و توانسته اید به امنیت رژیم صهیونیستی کمک ویژه ای بکنید.
وی ادامه داد: یک چنین فردی نرم افزاری به نام تلگرام را طراحی می کند که به طور گسترده در سراسر جهان جایگزین وایبر و دیگر نرم افزار های می شود.
مومن نسب با اعلام اینکه به واقع این نرم فزار یک نوع بد افزار می باشد تشریح کرد: کسانی که این نرم فزار را طراحی کردند همان کسانی هستند که تا چند روز پبش ویروس طراحی می کردند.
این پژوهشگر فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز تلگرام همان ویژگی هایی دارد که ویروس های آنان داشت.
وی ابراز داشت: اگر دیروز یک ویروس بر روی هسته گوشی موبایل می نشست و اطلاعات گوشی و کامپیوتر را سرقت میکرد حالا همین کار را تلگرام دارد انجام میدهد.
مومن نسب تصریح کرد: تلگرام به دوربین گوشی دسترسی پیدا می کند و فیلم و عکس می گیرد؛ به میکروفون گوشی دسترسی پیدا می کند و مکالمات را شنود می کند؛ تمام اطلاعات روی کارت حافظه موبایل می تواند بردارد و از طریق gps و آنتن های مخابراتی و wifi می تواند در هر لحظه مکان صاحب گوشی را شناسایی کند و حتی می تواند تمام اطلاعات گوشی را حذف کند .
رییس سابق اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور با بیان اینکه فضای تلگرام فضای نامناسبی می باشد ، تشریح کرد: وقتی به استیکرهای تلگرام نگاه می کنیم در میان آنها استیکر های غیر اخلاقی دارد که به سرعت داخل کشور پخش شد به گونه ای که همه کاربرانی که ما بررسی کردیم این استیکر ها رو دیده اند.
معاون سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این استیکرهای نامناسب برای همه ی افراد اثرات مخرب دارد و در قالب استیکر روابط جنسی را اموزش می دهد و به نهاد های کشور مثل سپاه و نهاد های نظامی و امنیتی توهین می کند.
مومن نسب با اشاره به اینکه در واقع یک جور عقده گشایی رژیم صهیونیستی در استیکرها وجود دارد، ادامه داد: از طرفی اکانت هایی که خلاف منافع رژیم صهیونیستی هستند را حذف می کند که نمونه آن در روز قدس پیام های از طریق این نرم فزار یا بد افزار ارسال می شد که جلوی چند اکانت را گرفت و برای خود بنده هم رخ داد.
وی بیان داشت: تلگرام حتی از طریق پردازش اطلاعاتی دیتا ماینینگ می تواند افکار عمومی را به جهتی سوق بدهد که نمونه های فراوانی وجود دارد مثل دروغ هایی که درباره مهاباد پخش شد که مدتی شهر مهاباد را بهم ریختند و یا شایعاتی به اسم اسید پاشی در اصفهان پخش شد.
پایان قسمت اول
این بحث ادامه دارد . . .


0