شعرناب

تقابل

بسم الله الرحمن الرحیم
یا رب العالمین
تقابل دو نگاه عمیق به زندگی دو نوع نشاط آوری را پیش روی این دو نگاه میگذارد. یک نگاه فطرت گراست که پیوند این دنیا را کاملا با آسمان و ملکوت می یابد و درین نگاه می کوشد تا با نشاط، محل حضور قلب خود را محل شایسته ای برای حضور آسمانیان قرار دهد تا همسو با گذر زمان، قلب او نفس او را به تحرک درستی در مادیتِ این جهان قرار دهد تا در حقیقت از عملی شایسته (که از مدخلیت تربیت نفسی که محصول اطمینان قلبی درخور تردد آسمانیان این نفس رشد کرده است) بتواند قیمتی پیدا کند و قبل از قطع تعلق از دنیا و تمام شدن فرصت حیات در دنیا، کاملا مهیای سفر باشد.
و اما نگاه سکولار دیگری هست که متاسفانه در سند ۲۰۳۰ هم همین مورد سمت و سوی پیشرفت را فراگرفت که قبل از آن حقیقت انسانیت را چنان وارونه کرد و تحقیر که بشریت موارد انسانیت و حقوق بشر را بد و در خوانشی غیر واقعی پیدا کند. به همین جهت با آن خو گرفت تا بدانجا که رقصیدن را پادزهر افسردگی حیات دنیا دید. کسی نپرسید افسردگی از کجا نشأت گرفت؟! و آیا این خود جای سوال را نداشت؟!!
این دو دیدگاه خود مبین بسیاری از موضوعاتی ست که حقیقت انسانیت را فارغ از هر دو نگاه باید یکبار دوباره بازشناسی کرد و اینچنین به پیکار با حقایق نرفت.


0