سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      زندگی شیرین پس از ظهور
      ارسال شده توسط

      اسماعیل علیخانی

      در تاریخ : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۰۵:۲۹
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۰۲ | نظرات : ۰

      زندگی شیرین پس از ظهور
      الف؛ از نظر مادی
      از نظر مادی پس از ظهور به خاطر اجرای واقعی عدالت از یک طرف و بارش برکات الهی از طرف دیگر و نیز قانع شدن مردم به حق خود رفاه اجتماعی حاصل می شود و اجتماعی به وجود می آید که در آن فقر و به تبع آن گرفتاری ها و جرائم ریشه کن می شود ثروت اندوزی های نامشروع یا بی اندازه از بین می رود چون بشر اولا دیگر کمال را در تکاثر مال و ثروت نمی بیند و ثانیا دیگر نگران آینده خود نیست زیرا می بیند همه به فکر هم هستند و اگر کسی جایی کم بیاورد دیگران برای جبرانش سر و دست می شکنند و بر هم پیشی می گیرند تا مشکلش را حل کنند زیرا که شدت ایمان افراد آن زمان را نیکو کار و خیر می کند. امنیتی فراگیر سراسر جهان را در بر می گیرد به طوری که حتی حیوانات هم خوی درندگی خود از دست داده و گوسفند و گرگ و آهو و پلنگ در کنار هم در مراتع زندگی می کنند بچه ها اسباب بازیشان مار و عقرب می شود و جامعه ی انسانی هم به اوج امنیت می رسد به طوری که طبق روایت زنی تنها از شام بدون ترس و نگرانی پیاده به مکه می رود و بر می گردد.
      همه ی زمین به خاطر باران های با برکت و به موقع سبز می شود به طوری که آن زن پیاده از شام تا عربستان پایش به خاک نمی رسد و در تمام مسیر پایش روی گیاه و علف سبز قرار می گیرد. محصولات با برکت و فراوان می شوند و از طرفی زمین گنج ها و گنجینه های خود را تحویل حضرت می دهد. در چنین جامعه ای کسی دغدغه ی مالی ندارد چون که دیگران برای قرض دادن و صدقه و پرداخت حقوق الهی مانند خمس و زکات به افتادگان دریغی ندارند و جالب اینجاست که برای دادن صدقه و خمس و زکات محتاجی پیدا نمی کنند.ربا و دزدی و کم فروشی و غش در معامله دربین این جامعه و افرادش جایی ندارد.
      ب؛ زندگی معنوی
      در آن زمان به خاطر شناخت ایجاد شده و تکمیل عقل ها در زیر سایه ی ولی خدا مردمان شبانه روز در حال کسب توشه برای سفر آخرت هستند. کسب توشه ای که با عشق و علاقه و شوق و شورست.عبادات عاشقانه و پرشورست چون که آن دین واقعی که دین محبت و عشق به پرودگارست توسط ولی حق به مردم نشان داده شده و جا می افتد. اگر در حال حاضر افراد معدودی چون آیات عظام بهجت و طباطبایی و نخودکی و دیگر افراد اهل دل پیدا می شود در آن زمان جهان پر از این گونه افراد می شود.طبق روایت ملائکه هم صحبت انسان ها می شوند و این در صورتی ممکنست که چشم باطن و ملکوتی انسان ها با ایمان و عمل صالح باز شده باشد.
      مردم عموما اهل عبادت و خودسازی می شوند.کارهای عمومی و دسته جمعی روی زمین نمی ماند چون برای هرکاری افراد داوطلب زیادی وارد عمل می شوند. سنت های پسندیده همچون هدیه دادن طعام دادن همسایه نوازی صله ارحام احترام والدین مهمان پذیری و دوستی های ایمانی فراگیر می شود. انسانها با کوچک و بزرگ و با نبات و حیوان و محیط با رافت و خوش خلقی رفتار می کنند. کودکی که به دنیا می آید از ابتدا بسته شدن نطفه و حتی قبل از آن توسط پدر و مادر پاک و آماده هدایت پرورش داده می شود به طوری که از همان ابتدا تا دوران بلوغ و بعد از آن با فطرت پاک خود به دنبال خدا و کسب رضای اوست. مساجد و عبادتگاه ها و قرآن و مهم تر همه خود خداوند از غربت در می آیند و از پستوهای خانه ها به متن اجتماع می آیند. نماز ها و سایر عبادات دیگر با حواس پرتی و خواب آلودگی و از روی رفع تکلیف و اجبار نیستند. انسان از وقتی وارد نماز یا هر عبادت دیگری می شود با گمشده ی خود عشقبازی می کند تا آن عبادت به سرانجامش برسد.
      و همه این ها به آن علتست که دست ولی خدا همواره بر سر انسانست و با قدرت ماورایی و غیب بین خود راه های هدایت را به بهترین وجه در اختیار بشر قرار می دهد و هر انحراف و بدعتی را از ابتدا در نطفه خفه می کند و راه را بر گربه رقصانی های نفس اماره می بندد .نفس اماره ای که دیگر تنهای تنها مانده و با گردن زدن دوست قدیمی اش یعنی شیطان لعین تنهای تنها چاره ای جز اطاعت و رفتن به سمت نفس مطمئنه پیش پای خود نمی بیند پس تسلیم و گردن شکسته سر ناسازگاری را کنار می گذارد. آن ولی حق محبت بین زن و شوهر و والدین و فرزند و خویشاوندان و دوستان و انسان و حیوانات و گیاهان و کل عالم هستی که همه ی آن تشعشعی از حب الهی هست برقرار می کند. به انسان می فهماند که گمشده اش حضرت حقست و از این رو سیری نا پذیر در طول تاریخ به دنبال قدرت و ثروت و زیبایی بی پایان که از صفات ذات خداوندست دویده و چون مسیر را اشتباه رفته هر روز مانند تشنه ای که از آب دریا نوشیده بر عطشش افزوده شده تا حدی که سیر نشده از عالم با دستی خالی و خسته رفته است. ایشان علاوه بر ظاهر امام باطن هم هست و با تصرفات ملکوتی حود باطن ها را به سمت حق راهبری می کند و از این روست مردگان با دیدن دوران او آرزوی حیات می کنند چون می فهمند که با زندگی بدون او چه فرصت هایی را از دست داده اند.
      انسان ها نمونه ی انسان کامل و خلیفه الله و مجسمه ی آن را پیش رو می بینند و به طور نظری و هم عملی توسط او به سمت کمالی که دیگر آن را غیر ممکن نمی دانند حرکت می کنند و حرکت داده می شوند.
      به امید تجربه آن لحظات در کنار آن عزیز.
      اللهم عجل لولیک الفرج
      التماس دعا

      پ ن؛
      مطالب بیان شده از مطالعه در احادیث و سخنان بزرگان دین در طول حدود بیست و چندسال متمادی استخراج شده و از آنجایی که از ابتدا قصد بنده نقل و جمع آوری نبوده لذا تحقیق در منابع و ماخذ را به خود دوستان علاقه مند در این زمینه واگذار می کنم.

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۹۱۶۹ در تاریخ يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۰۵:۲۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید
      ۳ شاعر این مطلب را خوانده اند

      محمد نیک روش

      ،

      محمد علی ایوبی(ایوب)

      ،

      اسماعیل علیخانی

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0