سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    همه نه گفتن را بیاموزیم (صفحه سوم)
    ارسال شده توسط

    باقر رمزی ( باصر )

    در تاریخ : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۰۳:۳۵
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۶۱ | نظرات : ۱

        
     
    نتیجه تصویری برای نه
    صفحه سوم
     
    همه نه گفتن را بیاموزیم
     
    قدرت "نه" گفتن به مواد دخانی پایین آمده است
     
    مهم است که فرزندان با چه کسانی روزگار می‌گذرانند یا اینکه از چه امکاناتی استفاده می‌کنند مثلاً گاهی والدین برای جلوگیری از حضور فرزندان در محیط‌های آسیب‌زای جامعه اقدام به قرار دادن فرزند در یک اتاق دربسته کرده و از طرف دیگر هزاران پنجره‌ی دیگر مثل اینترنت، ماهواره، موبایل و ... را به روی او باز می‌کنند.
    احمدی با بیان اینکه هر فردی در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی شاهد یکسری تحولات است، خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات آموزش پیشگیری از اعتیاد، از پایین آمدن سن اعتیاد تا سن 18 سالگی خبر داده است، باید رصد کرد چه اتفاقی افتاده که نوجوان ما معتاد شده است، چه ویژگی‌های خاص این دوره است که فرد بلوغ پیدا کرده و نو جو می‌شود و یا حتی نوع برخورد با خانواده تغییر می‌کند، البته یکی از دلایل روان‌شناسانه را می‌توان "متفاوت بودن" عنوان کرد.
    وی تأکید کرد: چنین تفکری در فرد که اگر مقدار کمی مواد مصرف شود معتاد نخواهد شد، در علم روان‌شناسی به "افسانه آسیب‌شناسی" موسوم است که سلسله عوامل را برای گرایش فرد به مصرف مواد فراهم می‌آورد.
    دکتر «هادی پیمان» متخصص هوشبری بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام در میزگرد "بررسی وضعیت مصرف مواد دخانی، آسیب‌ها و راهکارها" گفت: در سراسر جهان 30 درصد افراد سیگاری هستند حال‌آنکه مطالعات دکتر ولی‌زاده بر روی انترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نشان داد حدود 30 درصد آن‌ها سیگاری قهار و بیش از 70 درصد به‌صورت تفریحی تمایل به مصرف مواد دخانی دارند، با این‌وجود چرا به یک هنجار برچسب ناهنجاری داده می‌شود و چرا باید با آن مبارزه کرد؟ و چرا نباید برخورد درست کرد؟
    برخی برای کاهش اضطراب به سیگار رو می‌آورند
    این متخصص ادامه داد: بسیاری از راهکارهای بشری برای مقابله با استرس موقتی و زودگذر هستند مثلاً فردی که مبتلا به سرطان شده است اولین راهکار در مقابله با استرس وحشتناک بیماری، "انکار" است، در چنین حالتی شخص، خانواده و گاهی پزشک نیز انکار می‌کند برای همین بیمار به چندین پزشک دیگر برای تغییر تشخیص مراجعه کرده و در نهایت سرطان را می‌پذیرد و بعد از آن است که راهکارهای دیگر جلوی پای او گذاشته می‌شود.
    پیمان با بیان اینکه علت‌های اضطراب بسیار زیاد هستند اما برای تعدادی از آن‌ها در جوامع انسانی راهکار یافت شده است، افزود: مثلاً در جوامع ابتدایی، گریه یک ابزار خوب برای کاهش اضطراب بود و حتی در انسان‌های اولیه گریه علاوه بر کاهش‌دهندگی اضطراب برای بیان خواسته‌ها و ابراز انزجار و خشم مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما به‌مرور که انسان بزرگ‌تر می‌شود، به دنبال جایگزینی راهکارهای دیگر به‌جای گریه است که در این میان عده‌ای به دوستان به‌عنوان کسی که خود نیز اضطراب و شکنندگی دارد پناه می‌برند و برای رفع چندساعته اضطراب از سیگار استفاده می‌کنند.
    وی با تأکید بر اینکه به عنوان یک متخصص کشیدن سیگار را به عنوان یک راهکار موقتی برای کاهش اضطراب و نه به صورت راهکاری دائمی قبول دارم، تصریح کرد: یک راهکار موقت برای کاهش اضطراب می‌تواند کمکی مناسب برای اتخاذ تصمیمی منطقی در مواقع اضطراب باشد.
    آیا تعداد زیاد سیگاری‌ها، کشیدن سیگار را هنجار می‌کند؟
    پیمان خاطر‌نشان کرد: از کسانی که منابع قدرت، علم و بیان همچون خبرگزاری‌های مهم، دولت‌ها، سخنرانان اماکن مقدسه مثل مساجد و کلیسا باید پرسید، چرا که هر آنچه خودشان درست می‌بینند، درست می‌دانند و آنکه دیگران درست می‌بینند را می‌خواهند ریشه‌کن کنند، واقعاً چرا؟ چرا وقتی حداقل 30 درصد یک جامعه سیگاری هستند، نمی‌توان آن را هنجار حساب کرد؟ ‌یا در مقایسه با مصرف 10 درصدی چایی انگلیسی و مصرف بی‌رویه ایرانی‌ها آن را هنجار محسوب می‌کنیم، درحالی‌که خاصیت ضد اضطرابی چایی درصد پایین‌تری از مواد دخانی دارد؟! با این دلایل چرا چایی هنجار است و مواد دخانی نابهنجار اعلام می‌شود؟ و اینکه اصلاً چرا باید مبارزه کنیم؟ چرا راهکار مناسب ارائه ندهیم؟
    این متخصص بابیان اینکه خوب یا بد بودن سیگار کشیدن را به خود فرد وا‌گذاریم، یادآور شد: باید به فرد گفته شود مضرات طولانی مصرف کردن دخانیات چیست و همچنین پیشنهاد داده شود به‌جای سیگار یا قلیان کشیدن چه کار دیگری برای کاهش اضطراب‌ها انجام دهند.
     
     
    ادامه دارد . . .
     


    باقر رمزی باصر
    افتاده باخاسته



    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۸۵۹۸ در تاریخ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۰۳:۳۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    جمیله عجم(بانوی واژه ها)
    جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۵۹
    خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0