سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        راک و فرهنگ پاک
        ارسال شده توسط

        علی میرزایی( هیچکاک)

        در تاریخ : جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۳۱
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۷۶۷ | نظرات : ۱۲

        بزرگواری شعری نگاشته بودند و در آن شعر کلی لی لی به لالای فرهنگ و ادب ایران گذاشته بودند و در انتهای آن گفته بودند که چه نشسته اید که متالیکا و موسیقی راک و  بیتلز دارند فرهنگ و ادب جوانهای ما رو به یغما میبرند و  تهدیدشان خبلی جدیست و تا چند سال دیگر جوانهای مرز پر گوهر بجای خواندن من مست وتو دیوانه و نوشیدن شراب و صهبای عرفانی حافظ و مولوی، ترانه های متالیکا و ..را زمزمه میکننند و در اثر آنها معتاد گشته و به خاک سیاه مینشینند.
        بنابراین من واجب دانستم چند مطلب را اینجا یادآور بشوم
        اولا ادبیات و به قول ایشون ادبستان ما اونقدرها هم بی عیب نیست که بخاهیم آن را تافته جدابافته بدانیم و در طول تاریخ همین ادبیاتریشه برخی بیفرهنگیها بوده و یا خیلی از بیفرهنگیها را نمایانگر ساخته.
        نگاهی بندازیم به شعرای مداح پادشاهان خونریز که جنایتهیای این گردنکشان را نه تنها موجه جلوه میدادند ب بلکه با اشعارشان یک دستگاه تبلیغاتی وسیع بوده اند برای آن سفاکان.محمود غزنوی جنایت میکرد و اینان او را فردی بزرگ مثل یک اسطوره نشان میدادند.و شریک جرمی بودند در ایجاد دستگاه دیکتاتوری در طول تاریخ.
        بعدها همین دیکتاتوری و در نتیجه سرخوردگی اجتماعی ،باعث بوجود امدن فرهنگ مخرب تصوف شد که عطارها و سنایی ها و دیگران هیزم به آتش آن  ریختند و خوداگاه یا ناخودآگاه باعث قوی ترشدن این ضد فرهنگ شدند و از مردم ایران ملتی قضا وقدری و جبری بوجود اوردند.
        در کلام هیچکدام از شاعران ما حرفی از ازادی و برابری و حقوق اجتماعی انسان نمیبینیم چون اینان زیر سلطه حکومتهای جبار بودند و یا مجیز گوی انان.در کلام هیچ شاعری تصویری کامل و صحیح و اجتماعی از زن نمیبینیم .پس این ادببات هم خود ضعف داشته و هم ضعفها را نشان داده و هم به آنها گاهی دامن زده است.
        پس ما باید ریشه ضعفها و بیفرهنگیهای خود را در فرهنگ و تاریخ و ادب خود جستجو کنیم و نه در خش خش گیتار متالیکا و بیتلز و هیاهوی موسیقی راک.اگر نقدی داریم بر موسیقی راک باید اولا دانش ان را داشته باشیم و سپس به بیان آسیبهای ان بپردازیم.اعتیاد و بیفرهنگی و ضعفهای ما ربطی به موسیقی آنور ابها ندارد و بهتر است دوستان توپ را در زمین دیگران نیندازند.
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۷۷۹۵ در تاریخ جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۳۱ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        مهدی صادقی مود
        شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ۱۶:۵۸
        فرهنگ ، آداب ، رسوم و رفتار های هر ملتی برای خودش محترم است و حتما جنبه مثبتی دارد که دیده اند و انجام می دهند (وگرنه آنها هم انسان هستند و اگر بیشتر از ما عقل و سواد نداشته باشند کمتر ندارند. بد باشد انجام نمی دهند یا حداقل دولت ها ممنوع می کنند)
        بطور یقین ما هم آداب ، سنت ها و رفتارهایی داریم که برای جهانیان قابل پذیرش نیست و دوست ندارند وارد کشورشان بشود.

        امروزه در جهانِ ارتباطات و به قولی دهکده جهانی، نمی توان جلوی ورود رفتار اجتماعی را گرفت (با وجود هزینه های فراوانی که می شود) شاید تحقیق و آزمون و خطا موثر باشد.

        و اما در مورد اعتیاد، همان جوامعِ آنورآبی به نسبت جغرافیا و جمعیت، تعداد معتاد کمتری دارند. اعتیاد و فسادی که من می شناسم با دایره و سنتور و سه تار هم عجین بوده و نیازی به ساز الترونیک ندارد.

        هر دو دوست بزرگوار سال خوبی داشته باشید
        عیدتون مبارک
        خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲
        سلام و درود
        ( فرهنگ ، آداب ، رسوم و رفتار های هر ملتی برای خودش محترم است )
        صد البته برای خودشششششششششششششششششان محترم است و برای ما نباید اهمیت داشته باشد و ندارد خندانک خندانک
        آنهائیکه ریشه در اصالت دارند در پیروی از سماع مولانا کوتاه نمی آیند و میدانند که غنا در اسلام حرام است و ما چگونه باید این را برای نسل جوان تعریف کنیم بدانید که موسیقی غریزه ای است که خداوند به انسان داده است اما در همین غریزه حرامهایی نهفته که قابل تعریف و تمجید نیست
        این حرف شما بسیار سنگین است وقتی دولتها به اصطلاح شما چیزی را بد بدانند منع می کنند پس حتما همجنسگرایی و گی هم از جمله همان قوانین درستی است که دولتها کاری به آنها ندارند و نه تنها بد نمیدانند که ترویج هم میدهند مخصوصا ازدواج با هم جنس و در کنفرانسها و میتینگهای خود آن را برای نسل خود انتخاب کرده اند
        پس قرار نیست که به هر چیزی که از غرب می آید آری بگوئیم و انتخاب کنیم
        شما خودتان حاضرید فرزندتان را در چنین فرقه های عجیب و شیطانی ببینید ؟؟ خندانک خندانک خندانک
        حضرت امام در زمان حیات فرمودند مراقب تهاجم فرهنگی باشید خندانک خندانک خندانک خندانک
        این همان است که اکنون شما دارید از گروههایی دفاع می کنید که ایشان پیش بینی کرده بودند خندانک خندانک خندانک خندانک
        و متاسفانه جوانان ما برای اینکه به اوج کاذب آنها برسند دست به مصرف مواد روان گردان و بیشتر از مواد مخدر جامد به مهمترین و شایع ترین مواد مخدر که الکل است پناه می برند خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        متاسفم
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۰۶:۴۷
        سلام
        شما برای طرفداری از نوعی ایده ایده ی دیگر را میکوبید و این درست نیست.
        یکی از شاخصه های موفقیت دامنه ی تاثیر است و هر چه بیشتر باشد ان موفقیت بیشتر حاصل شده است که البته تعریف موفقیت خود نسبی است .
        حال اگر بازه ی زانی را هم مد نظر داشته باشیم و اعتبار ان نظر با گذشت زمان زیر علامت های گوناگون فکری نرود یعنی ان نظر پخته تر و فکر پشت ان محکم تر بوده است.
        نمیدانم چقدر مطالعه در مورد زندگی بزرگانی که اسم بردید دارید
        و نمیدانم صوفی و صوفی گری را ایا میشناسید یا نه و ایا مطالعه داشته اید یا صرفا مثالی اورده اید
        کتاب مصباح الهدایه را بخوانید هر انچه از کمبود های فکری که نام بردید در ان جواب خواهد یافت.
        شما دارید راجع به فکر بزرگانی چون سهروردی و ابو السعید و بایزید و ...... صحبت میکنید و خیلی راحت سنایی و عطار را از نظر فکری به چالش میکشید .
        این کار راحتی نیست و چثدر در این مورد مطالعه داشته اید نمیدانم
        کدام منبع را دارید که از این بزرگان اینگونه یاد میکنید را نمیدانم
        پیشنهاد میکنم اگر سبکی و ایده ای مورد علاقه شما است و میخواهید ان را معرفی کنید اول بدانید که دقیقا چه باید بنویسید و چگونه بنویسید غیر حرفه است برای بالا بردن فکری فکر دیگری را بکوبانی.
        فکر و ایده خود را به بهترین نوع ان معرفی کنید تا من بخوانم و استفاده کنم . داخلی یا خارجی فرقی نمیکند فکر انسان ها از یک کنبع الهام گرفته و توسعه یافته ولی اینکه تاریخ خودمان را فدا کنیم با درست ها و غلط هایش این کمی غیر منصفانه است.
        در زمان محمود غزنوی که میفرمایید نوعی حمایت بود از طرف دربار در مورد نویسندگان و دانشمندان که خود باعث بوجود امدن قدیمی ترین تاریخ نویسی دوران شده است انها را هم در نظر بگیرید .
        حال اگر ما و شما ان را ادامه ندادیم و عقیم ماند نباید فکر را انکار کنیم.
        سبک و نگرش حافظ نوعی عرفان وجد را به وجود اورد که دنباله ان گرفته نشد و گرنه انقلابی فکری بوجود میاورد و ...............و هزار چیز دیگر که نخواهم نوشت.
        تیک نقد دوست عزیزم اقای صادقی من را به این صفحعه کشاند و از این که میهمان ناخوانده و بی ادب بودم از شما معذرت میخواهم خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        علی میرزایی( هیچکاک)
        علی میرزایی( هیچکاک)
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۱۱:۲۸
        مطالبی که بنده بیان کردم ضعفهای تاریخ فرهنگ و ادبیات این مملکت بوده و خب از خیلیهای دیگر هم چشم پوشیدم.اینها را در مقابل تفکری بیان کردم که ادعا داشت این فرهنگ کامل و بی نقص بوده و هست.یادداشت من ، بر اساس حقایق تاریخی بوده و نه از روی حمایت از گروه های بیگانه.متاسفانه ما همیشه با احساسات و ارادتی از پیش با اثار ادبی گذشتگان روبرو شده ایم و این چشم ما را بر ضعف آنها بسته نگه داشته است و حاصلش شده نظریاتی چون شعر آن بزرگوار.
        ارسال پاسخ
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        مجتبی شفیعی (شاهرخ)
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱
        سلام
        همه اندیشمندان که سعی در تبلور فکری دارند با برداشت از نقاط مثبت افکار قبلی ایده ای نو به وجود میاورند و فکر تنها چیزی است که اختراع نشده بلکه زنجیر وار تکامل پیدا کرده است جرقه های ذهنی تمامی فلاسفه پیوندی دارد با نوعی فکر و ان هم ریشه دارد در نقش (من)در ذهنی که همیشه من را میبیند ولی درکش نمیکند
        من با کلیات صحبت شما یا جناب اقای رمزی موافقم فقط نکته ای که گفتم این بود که ببینید شاعرانی که اسم بردید فقط شاعر نبودند و دارای سبک فکری و دید جهان بینی دارند و نگرشی خاص به دنیا دارند که اتفاقا نگرش عطار به جهان بسیار جالب است و همینطور سنایی.
        جالب است بدانید از قرن پنجم تا هشتم و از دهم تا اواسط قرن یازده ایران جولان گاه نگرش هایی بوده که بعد ها به اسم های ناسیونالسیم و نهیلیسم و کمونیسم و ..... معرفی شده
        باز هم بگویم اینکه این فکر را من مطرح کردم مهم نیست و این مهم است که ان را در زمینه ی پیشرفت خود و جامع اش به کار گرفت . مهم این است و من فقط با نام بردن از فرقه ها و فکرها و شخصیت هایی که فکر میکنند و تاثیر دارند مشکا دارم حال چه داخل و چه خارج
        هر که فکر کند و زبان فکری ان به هر شککلی پیاده شود و اجرا شود قابل تفکر است و به قیقت انسان.
        آرمین اسدزاد (الف)
        شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ۲۱:۲۲
        درودها خندانک
        هیچ سبک و سیاق و تفکری به خودی خود بد نیست...
        صرفا گوناگونی فرهنگی باعث برداشت‌های غلط میشود.

        خاطرم هست سالها پیش از "مرلین منسون" در مصاحبه‌ای پرسیدند که چرا با این گریم و چهره‌ی عجیب به روی صحنه میروی و اجرا میکنی؟
        پاسخش خیلی جالب توجه بود:
        چهره‌ی کریه‌المنظر من، باطن مسیحیان متعصب را به نمایش میگذارد!
        چهره‌ی من نمایانگر کثافت انگیزاسیونست!

        اگر سبک و سیاقی آنقدر رشد پیدا کرده که جهانی شود، حتما و حتما ریشه‌های عمیقی در انسانیت دارد...
        همیشه کسانی هستند که با استفاده از سبکی خاص، محتوایی زشت را عرضه میکنند، اما این دلیل بر زیر سوال بردن کلیت آن سبک نیست و نباید باشد...

        خلاصه صحبت اینکه: بدون پیش‌داوری درباره‌ی فرهنگ دیگران و حتی گذشتگان خود، به کنکاش دلایل و ریشه‌ها بپردازیم وگرنه حقیقت دست‌نیافتنی خواهد بود...

        به همه‌ی دوستان پیشنهاد میکنم کتاب "انسان‌شناسی فرهنگی" از "دنیل ییتس" را مطالعه کنند که مطمئننا دیدگاهشان درباره‌ی فرهنگ دنیا تغییر خواهد کرد.
        امیر اصفهانی(دلقک)
        شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ۲۱:۳۳
        خاموشی
        باقر رمزی ( باصر )
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۱۶
        ببخشید اقای هیچکاک واجب دانستم که به عرض برسانم که تمام اقوام و دولتها و ملیتها به فرهنگ ایران غبطه میخورند و گاها حسادت می ورزند ولی شما تنها ضعفها را دیده اید و خودتان اذعان دارید که :
        ((( مطالبی که بنده بیان کردم ضعفهای تاریخ فرهنگ و ادبیات این مملکت بوده ))) این نگاه نگاه درستی نیست که فقط به ضعفها بپردازیم و از خیل عظیم قوّتها چشم پوشی کنیم
        اگر انصاف داشته باشیم می بینیم که اشعار شاعران همین فرهنگی که شما آن را دارای ضعف میدانید به تمام زبانهای دنیا ترجمه شده و غربی ها از آن بهره برده و میبرند و خواهند برد
        علی میرزایی( هیچکاک)
        علی میرزایی( هیچکاک)
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ۱۳:۲۳
        غرب اگر از چیزی بهره برده اون شعر شاعران سرزمین ما نبوده.اصلا همین غرب و مسشرقین انگلیسی مثل جرالد و اودارد براون بودند که زمانی مدام در گوش ما خواندند که احسنت بر شما و بر ادبیات شما و بادی در غبغب من و شما انداختند و این شد که ما به جای نقد ادبی و به جای تفسیر کلام حافظ و مولوی ، فقط شرح نوشتیم و تذکره تولید کردیم.همین غرب با کالایش شکسپیر و فروید و بالزاکش را هم اورد و به ما معرفی کرد و درکله ما فرو کرد ولی ما نتوانستیم هنوز که هنوز است، حافظ مان را که بزرگترین شاعرمان است را به انها معرفی کنیم.چرا؟ چون اساسا سر در لاک خود بینی خود فرو برده ایم و به چند تعریف و تمجید دلخوش شده ایم.و الا چرا باید معروفترین شاعر ما در بلاد فرنگ خیام باشد که در مقابل حافظ و مولوی شاعر مهمی نیست؟چون ما کاری نکرده ایم در قبال حافظ و مولوی.، غیر از تعریف و به به و چه چه.گول چند ترجمه و تعریف و تمجید را نخورید که اینها راه به جایی نبرده است و نمیبرد.من اگر ضعفها را دیده ام چون دلسوز این فرهنگ و کشور بوده و هستم، و الا محقق فرنگی که دلسوز نبوده و گاهی مغرض هم بوده است، فقط تعریف و تمجید کرده و تاریخ ادبی نگاشته و سر من و شما زیر برف فرو کرده است تا دلخوش باشیم بر گذشته و ضعفها را نبینیم و گرد پیشرفت فرهنگی و ادبی و در نتیجه اجتماعی هم نگردیم.
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        شاهزاده خانوم

        ه عاقبت گر عمری باشد ماندگار ااا میگذارم این سخن را یادگار ااا مینویسم روی کوه بی ستون ااا زنده باد یاران خوب روزگار
        نرگس زند (آرامش)

        مااااسلام بر خواهر عزبزم شااااهزاده خاااانوم مهم نیست حرف تو همه جا بسیار خندانک برا ما ثابت شده ای ک خیلی وقته مشاعره نیومدم الان ی نگاه کردم پیامت خوندم جواب دادم بدون ما همیسه دوست داااااریم استیکر بوس در حال پرتاب وبعد خنده
        ساسان نجفی

        همه چی آرومِ شاهزاده خانم اا حرف حساب بی جوابِ شاهزاده خانم
        طاهره بختیاری

        در این دنیای فانی چرا ناگزیری جواب پس دهی خودت باش عزیزم خودت ولاغیر اهمیت نده
        شاهزاده خانوم

        ب سلام به همه نابیون محترم ااا خوشم نمیاد قسم بخورم برای این موضوع کاملا بی ارزش اما چنان با روح و روان آدم بازی می کنید مجبورم این کارو بکنم به والله قسم توی ناب هیچ پروفایل فیکی ندارم ااا برای چی وقتی می تونم خودم فعالیت کنم حرفامو بزنم فیک داشته باشم ااا نه ثنا خانوم منم نه آتنا خانوم نه هیچ احد و الناس دیگههه ااا توی ناب و وبلاگم تنها یه اسم دارم اونم شاهزاده خانوم از سال هشتاد و هفت تا حالااااااا ااا شاد باشید

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0