سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        پا درمانی
        ارسال شده توسط

        احمدی زاده(ملحق)

        در تاریخ : جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۰۳
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۱۰۰۶ | نظرات : ۱۶

        بازتاب شناسی پا (Foot Reflexology)
        یکی از شاخه های حیرت انگیز طب مکمل، ماساژ درمانی پا است که از طریق بازتاب شناسی انجام می شود. هنر بازتاب شناسی در بهبود و تشخیص بیماری ها و تجدید جوانی می باشد و بر این اساس بیان می گردد، که هر قسمت از بدن از طریق راه های عصبی و مسیرهای ظریف انرژی با کف پا ارتباط دارد. با ماساژ منطقه بازتابی پا می توان این راه های ارتباطی را تحریک و فعاتل نمود و بدنی ترتیب قسمت های منطبق با آنها عم از سینوس ها، پشت، گردن، ریه، قلب و عروق، معده و روده و اسیر نقاط بدن را تحت تاثیر قرار داد. تاثیر ماساژ درمانی با استفاده از بازتاب شناسی نه تنها در درمان تمام بیماری ها موثر است، بلکه شیوه موثری در پیشگیری نیز هست.
        مطالبی در رابطه با پاها
        کفش برای اجداد قدیمی ما ناشناخته بود، چون با پاهای برهنه راه می رفتند. ولی ما پاهای خود را در داخل کفشی می فشاریم و از تماس مستقیم آنها با زمین جلوگیری می کنیم. این موضوع ممکن است بی اهمیت جلوه کند ولی با پوشیدن کفش، ارگان هایمان را از اثرات مفید مناطق بازتابی پا محروم می کنیم.
        از آن بدتر اینکه نداشتن تهویه و فشار مداوم (ناشی از کفش های متداول و شیک) سبب پیدایش پینه پا، میخچه، انگشتان چکشی و ناهنجاری های دیگر می شود. جامعه امروز ما از هر زمان دیگری، از اهمیت بهداشت آگاه تر است و نیاز مبرم به پوشیدن کفش مناسب از اتبدای کودکی را به خوبی درک می کند. کفش خوب وزن بدن را در سراسر پا توزیع می کند، ولی بعضی از کفش ها سبب تمرکز وزن روی مفاصل انگشتان پا می گردد و بدین ترتیب باعث نیشگون گرفتن، پینه بستن، برآمدگی در سطح خارجی پا و ایجاد بدشکلی در سطح طرف شست پا می شود. کفش  نامناسب باعث تورم مفاصل پا، سفتی پا و اشکال در خون رسانی به منطقه پا می شود.
        واقعیتی که این مشکل را بزرگ تر می کند این است که این ناراحتی ممکن است به پا محدود نشود بلکه تمام بدن را گرفتار کند. این حقیقت به خوبی شناخته شده است که پاها تصویر آینه ای تمام بدن هستند و از دیدگاه عصبی دارای همان اجزایی هستند که در تمام بدن وجود دارد. هر پا در واقع منطبق بر نیمی از بدن است. طرف راست بدن معادل پای راست و طرف چپ معادل پای چپ، به جز چشم ها، سینوس ها، گوش ها و غیره که مناطق بازتابی آنها در انگشت بزرگ پا و بعضی مواقع انگشتان مجاور قرار دارد، در مورد سر به نظر می رسد مسیر عصبی جا به جا شده است. به این معنی که طرف راست منطبق بر پای چپ و طرف چپ منطبق بر پای راست می باشد. ولی مناطق بازتابی دندان ها جا به جا نشده است، یعنی مثلاً دندان های طرف چپ منطبق بر انگشت دست چپ است و همین طور.....
        راز کار در این است که با ماساژ عضلات پا، تمامی سفتی ها و گره های پا را به سادگی نرم و آنها را آماده فعالیت مجدد کنیم. اگر پاهای خود را به شکل اولیه برگردانید، ناراحتی را برطرف خواهید کرد. بنابراین کاملاً روشن است که حرکت طبیعی پاها بسیار اهمیت دارد. استفاده از کفش های راحت، نرم و انعطاف پذیر ضروری است.
        به طور کلی باید پاها را سه بار در روز ماساژ داد (یا ترجیحاً یک روز در میان) تا مناطق بازتابی را به طور کامل از درد رهایی یابند و یک کار ساده انجام این روش راه رفتن با پای برهنه است.
        تعریف
        تشخیص و درمان بیماری ها از طریق ماساژ دادن پاها را بازتاب شناسی پا گویند.
        با ماساژ دادن جاهایی که به بخش های رفلکسی در پا معروفند، رفلکسولوژیست ها بیماری را در محلی که ادعا می کند مربوط به این بخش ها می شود، درمان می کنند.
        رفلکسولوژیست ها پا را آینده بدن می دانند و با پای چپ، سمت چپ بدن و با پای راست سمت راست بدن را نشان می دهند. بخش های مختلف کف پا از طریقی به بعضی از اعضای بدن مثل مثانه، کلیه ها و شش ها ارتباط دارد و انگشت کوچک پا به سینوس ها متصل است. ماساژ به تنهایی، بدن را برای بهبود خود، تحریک می کند و هیچ وسیله یا دارویی در این روش مورد استفاده قرار نمیگیرد.
        تاریخچه
        رفلکسولوژی (انعکاس درمانی) از چین در حدود 5000 سال پیش هنگامی که درمانگران عادت به تصحیح مناطق انرژی در بدن داشتند، نشات گرفته است.
        همچنین مصری های باستان یک نوع رفلکسولوژی را به کار می برند که در یک نقاشی دیواری در یک آرامگاه به تاریخ 2330 قبل از میلاد در ساکارا، جنوب کایرو نشان داده شده است. اما تا حدود سال 1913 که یک پزشک آمریکایی (متخصص گوش و حلق و بینی) به اسم ویلیام فیتزجرالد این نوع درمان را به کار گیرد در غرب شناخته شده نبود. او روشی را به اسم درمان ناحیه ای ایجاد کرد که طی آن با دست یا وسایل خاصی بخش های معینی از بدن را با فشار بهبود می دادند و بدن را با فشار بهبود می دادند و بدن را به 10 ناحیه یا کانال تقسیم کرد که از طریق آن انرژی حیاتی فرد جریان می یافت.
        این نواحی از انگشت پا تا سر و از پشت تا دست ها ادامه می یافت. هر کدام از نواحی، پهنای مساوی داشتند و هر عضو بدن را در بر می گرفتند.
        یک شکل صد ساله طب که امروزه جزء پذیرفته شده ترین هنرهای درمانی می باشد یعنی همان بازتاب شناسی پا که کمک می نماید تا میزان وسیعی از مشکلات مربوط به بازگشت سلامتی چه به صورت حاد یا مزمن که شامل آسم، فشار خون، سردرد و ناراحتی کلیه می شود را برطرف نموده و باعث می شود تا آرامش و سلامتی عمومی برگردد.
        اگر بازتاب کلیه را در پایتان لمس کنید بدن فوراً پیان آرامش را به کلیه می فرستد و اگر به دنبال درمان بیماریهای مربوط به کبد می باشید واکنش های مربوط به آن را در پای راست دنبال نمایید و همینطور واکنش های مربوط به قلب را در پای چپ دنبال نمایید.
        بنابراین باید به واکنش های الکتریکی موجود در کف پاها توجه شود زیرا با تمام قسمت های بدن در ارتباط می باشد و عده ای معتقدند که دستگاه عصبی در این کار نقش دارد و لمس کردن نقاظ مخصوص در پا می تواند تکانه های عصبی صادره به مغز را تحریک کند، سپس مغز این پیام را به نقاط دیگر بدن می فرستد.
        اگر ماساژ در اولین هفته کمتر از ده دقیقه و یک روز در میان باشد، ناراحتی و صدمه ای نمی رساند لیکن چنانچه ماساژ دایمی باشد ممکن است منجر به شکست مداوا و از دست دادن انرژی گردد.
        ماساژ اعصاب را آرام نموده و سیاهرگ ها را تحریک کرده و به تنظیم غدد مترشحه داخلی کمک می نماید.
        اساس روش رفلکسولوژی پا
        از اساس این روش و اینکه در هنگام ماساژ در این قسمت ها دقیقاً چه اتفاقی می افتد، اطلاعات کافی وجود ندارد اما تصور میشود که بیماری در اثر مسدود شدن کانال های انرژی در بدن به وجود می آید و باعث ایجاد بیماری در هر ناحیه ای می شود. هدف ماساژ از بین بردن این گرفتگی ها و آزاد کردن جریان انرژی در این کانال ها است که در نتیجه باعث بهبودی بیماری می گردد. این کانالها از هر قسمت از بدن از طریق راههای عصبی با کف پا در ارتباط می باشند. با ماساژ می توان این ارتباط را تحریک نمود. در قسمت های معادل در بدن اعم از سینوس ها، پشت، گردن، ریه، معده، شانه و لگن و یا دیگر مناطق درد را تسکین داده و آن عضو را به سمت تعادل پیش می برد. از مناطق ماساژی در روی دست ها م یتوان جهت درمان ضایعات مربوط به پا استفاده نمود.
        تئوری دیگری که در این روش مطرح است این است که به دلیل اینکه تنش ها و فشارهای روانی مسئول 75 درصد مشکلات سلامتی انسان ها است و چون در هر پا بیش از 7000 (هفت هزار) عصب وجود دارد بنابراین با ماساژ پاها و تحریک این سلول های عصبی باعث آرامش و کاهش تنش می شوند و در نتیجه بدن را به سمت تعادل باز می گردانند. به علاوه رفلکسولوژیست ها مدعی اند که می توانند گاهی بیماری های قریب و الوقوع و بالقوه راجستجو کنند. درمان های پیشگیرانه ای اتخاذ کنند و در صورت لزوم بیمار را نزد یک متخصص می فرستند. با درمان ماهانه با دو ماهه سلامتی حفظ می شود، علایم اخطار دهنده خیلی زود  تشخیص داده می شوند
        در حال حاضر در آمریکا جهت احساس جوانی از این روش که به زیبایی و سلامتی کمک می کند استفاده می نمایند که با ماساژ یا فشار آوردن با دکمه واکنش معینی که زیر پوست پا قرار دارد در لحظه ای کوتاه می توان بسیاری از دردها و رنج ها را از بین برد. رفلکسولوژی را پیشرفت و ضعف پیری جلوگیری می نماید. با استفاده صحیح از رفلکسولوژي و فشار مواضع واکنش دار می توان به طور طبیعی تجدیدنیروی جوانی و تولید مجدد سلول های بدن را فعال ساخته و زندگی جدید به کسانی که پیر شده اند، بخشید و می توان هیجان های عصبی را به آرامش تبدیل نمود، درد و بیماری ها را تسکین داد. از این روش در درمان بیماری های حاد و مزمن از جمله آسم، و فشار خون، سردرد و ناراحتی کلیه هم استفاده می شود. 
         منبع  نت

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۷۲۸۷ در تاریخ جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۰۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        درود استادبزرگوارم
        مثل همیشه جالب وتروتازه ومفید بود این پست
        دستتون دردنکنه خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        محمد یزدانی
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۲۱
        درودتان جناب استاد مطلب بسیار ارزشمندی است
        آموختم سپاس خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        نیره ناصری نسب
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        آموزنده و پربار بود سپاس خندانک خندانک
        یدالله عوضپور    آصف
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۱
        درود بر مدیر مدبر ناب
        مطلب بسیار مفید و کارآمدی می باشد
        سپاسگزارم خندانک خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۳۷
        درود وسپاس خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ایـّـوب ایـّـوبی
        جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۳۸
        خندانک
         آرزو محمدزاده
        شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
        درود بر شما
        عالی بود مطلبتون
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
        يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰
        خندانک خندانک خندانک
        طلعت خياط پيشه (طلاي كرماني)
        سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۳۵
        درود بر استاد فکری ارجمند
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0