سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    محصولات تازه اپل
    ارسال شده توسط

    احمدی زاده(ملحق)

    در تاریخ : شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۱۵۳ | نظرات : ۲

    محصولات تازه اپل: آی‌پد بزرگ و تلویزیون همه‌کاره

    آی‌فون های اس ۶ و اس ۶ پلاس علاوه بر سیستم لمس سه بعدی در رنگ های مختلفی عرضه خواهند شد
    شرکت اپل به تازگی از یک آی‌پد بزرگتر، تلویزیونی با نرم‌افزارهای ویژه و مدل جدید آی‌فون اس۶ رونمایی کرده که می‌تواند میزان فشار هنگام لمس کردن صفحه را بسنجد.
    اپل می‌گوید این آی‌‌پد جدید به نام آی‌پد پرو، برای انجام کارهای مختلف، بازی‌های کامپیوتری و تماشا و تدوین تصویر طراحی و ساخته شده است.
    آی‌پد تازه در حالی به بازار ارائه شده است که فروش مدل‌های قبلی رو به کاهش بوده است.
    شرکت اپل می‌گوید قابلیت "لمس سه‌بعدی" صفحه آی‌فون جدید با ساده‌تر کردن حرکت بین اپلیکیشن‌های مختلف استفاده از تلفن موبایل را کاملا متحول کرده است.
    شرکت فناوری چینی هوآوی هفته گذشته از تلفن‌های موبایل مجهز به این قابلیت که آن را "لمس نیرومند" می‌نامند رونمایی کرد.
    آی‌پد بزرگتر
    صفحه بزرگتر آی‌پد پرو می‌تواند برای کسانی که برای کار خود به تقسیم صفحه نیاز دارند جالب باشد
    این محصول جدید شرکت اپل به نام آی‌پد پرو صفحه‌ای ۱۲.۹ اینچی (۳۲.۸ سانتی متری) دارد و عرض آن به اندازه طول صفحه مدل قبلی یعنی آی‌پد ایر ۲ است.
    میزان فروش آی‌پدهای محصول اپل بین ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ تا ژوئن امسال در مقایسه با همین دوره در سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافت.
    یک کارشناس بازار فناوری معتقد است که عرضه آی‌پد جدید می تواند فروش این محصول را احیا کند.
    جف بلیبر از موسسه مشاوره سی‌سی‌اس اینسایت می‌گوید: "با وجود آن که آی‌پد دوران سختی را می‌گذارند ولی به نسبت تمام تبلت‌های دیگر در بازار موفق‌تر بوده و هنوز هم یک تجارت چندین میلیارد دلاری است."
    او می‌افزاید: "نکته دیگر این است که تولید آی‌فون‌هایی با صفحه‌های بزرگتر بازار فروش آی‌پد را محدود کرده است. عرضه یک آی‌پد با صفحه بزرگتر مسلما خون تازه‌ای به فروش این محصول تزریق خواهد کرد. ولی قیمت آن برای بسیاری از علاقمندان می‌تواند یک مانع جدی باشد."
    شرکت اپل می‌گوید قدرت پردازش این تبلت جدید، مثل مدل‌هایی که طی شش ماه گذشته به بازار عرضه کرده است، به اندازه ۸۰ درصد یک لپ‌تاپ است.

    اپل برای آی‌پد پرو یک قلم دیجیتال و یک کی بورد قابل اتصال توسط آهن ربا نیز تولید کرده است
    همراه با آی‌پد پرو یک کی‌بورد که به وسیله آهن‌ربا قابل اتصال است عرضه خواهد شد که مشتریان می‌توانند جداگانه آن را خریداری کنند و شبیه کی‌بورد قابل اتصال تبلت‌های مدل سرفیس محصول مایکروسافت است.
    علاوه بر این اپل یک قلم دیجیتال مخصوص استفاده با این تبلت‌ها نیز تولید کرده که با آن می توان روی صفحه تبلت اشکالی کشید که شبیه استفاده از قلم روی کاغذ واقعی است.
    اپل می گوید قدرت باطری آی‌پد پرو حدود هشت ساعت است. این محصول در ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن متناسب با حجم حافظه و قابلیت اتصال ۴ جی بین ۷۹۹ تا ۱۰۷۹ دلار خواهد بود.
    قیمت قلم دیجیتال ۹۹ دلار و کی‌بورد قابل اتصال به آن ۱۶۹ دلار است.
    __________________________________________________
    تحلیل -  در آمریکای شمالی:
    استفاده از تبلت عالی است ولی می‌توان گفت که پاشنه آشیل آی‌پدهای محصول اپل این بود که به عنوان یک وسیله مصرفی بسیار خوب بودند ولی برای انجام کارهای پیچیده‌تر مثل وظایف شغلی کارآمد نبودند.
    شرکت اپل با عرضه آی‌پد پرو سعی دارد این ضعف را برطرف کند. این تبلت بزرگ است ولی ضخیم، جاگیر و سنگین نیست حتی اگر با ۷۶۰ گرم وزن از آی‌پدهای قبلی کمی سنگین‌تر باشد.
    نکته مهم این است که امکانات و قابلیت‌های جالبی دارد.
    مثلا با استفاده از قلم دیجیتال آن می‌توان نقش و نگارهای جالبی کشید و تعجب و ستایش دیگران را برانگیخت. ولی مهمتر از آن این است که به نسبت سایر تبلت‌های موجود در بازار یک گام بزرگ به جلو است . با ارتقا دادن آی‌پد به یک وسیله جدی و کارآمد اپل می‌تواند بخش قابل توجهی از بازار تبلت و لپ‌تاپ‌های کوچک را ببلعد.
    __________________________________________________
    اپل تی وی ( تلویزیون اپل)
    با تلویزیون اپل با استفاده از دستگاه جدید کنترل از راه دور می‌توان بازی کامپیوتری انجام داد
    تیم کوک مدیر عامل اپل از یک تلویزیون جدید با اپلیکیشن ویژه و یک سیستم عامل جدید هم رونمایی کرده است. این تلویزیون یک دستگاه کنترل از راه دور با صفحه قابل لمس و مجهز به میکروفون دارد که با صدا می‌توان آن را هدایت کرد.
    این تلویزیون به سیستم کمک دیجیتال محصول اپل به نام سیری نیز مجهز است که به کاربران آن نشان می‌دهد در هر زمان مشخص کدام یک از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با موضوعات و یا بازیگران مورد علاقه آنها در حال نمایش است.
    در عین حال از این تلویزیون جدید می‌توان برای بازی‌های کامپیوتری نیز استفاده کرد.
    تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل گفت: "آینده تلویزیون در استفاده از اپلیکیشن‌ها است".
    اپل یکی از اولین شرکت های فناوری دیجیتال بود که تلویزیون‌های قابل اتصال به اینترنت را عرضه کرد. اما به مرور آمازون، روکو و چند شرکت دیگر تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند در بازار این کالا اپل را شکست دادند.
    تیم کوک اذعان کرد که چند سال طول کشیده تا شرکت اپل بتواند اپلیکیشن‌های مورد استفاده در تلویزیون‌های هوشمند را آماده بهره‌برداری کند.
    ایان مائوده از موسسه پژوهشی ایندرس می‌گوید: "به نظر من اپل با صبر کردن تا به امروز فرصت مهمی را از دست نداده است. مشتریان زیادی هستند که دوست دارند برنامه‌هایی را تماشا کنند که فقط از طریق شبکه اینترنت قابل دسترسی است. اگر اپل بتواند ثابت کند که در این زمینه از رقبا بهتر است قاعدتا خواهد توانست به سرعت سهم قابل توجهی از این بازار را از آن خود کند."
    آن طور که شایع شده بود اپل سیستم اشتراک ویژه خود برای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را عرضه نکرد. اما جف بلیبر کارشناس فناوری‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که شاید در سال آینده این کار را بکند.
    تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل آینده تلویزیون در استفاده از اپلیکیشن‌ها است
    او می‌افزاید: "پخش برنامه و فیلم هنوز یکی از چالش‌های اپل است. اما پیشرفت و رشد اپل در عرصه فروش تلویزیون در نهایت برای تولیدکنندگان این نوع محصولات سرگرمی گزینه چندانی باقی نخواهد گذاشت."
    بخش قابل توجهی از رونمایی تلویزیون محصول اپل به قابلیت آن برای بازی‌های کامپیوتری اختصاص یافت. دستگاه کنترل از راه دور آن نسبت به حرکت حساس است و مثل دستگاه کنترل بازی‌های کامپیوتری نینتندو-وی عمل می‌کند.
    اپل در سال‌های گذشته در فروش بازی‌های کامپیوتری قابل استفاده در آی‌فون موفقیت فراوانی داشته است.
    اما یک کارشناس محصولات دیجیتال معتقد است استفاده از تلویزیون برای بازی‌های کامپیوتری می‌تواند اختلال ایجاد کند.
    پیرس هاردینگ رولز از موسسه فناوری آی‌اچ۲اس می‌گوید: "قبلا نیز محصولات مشابهی که تلویزیون را با دستگاه‌های کوچک بازی کامپیوتری ترکیب کرده‌اند به بازار عرضه شده ولی هیچکدام موفقیت چندانی نداشته‌اند. البته این به آن معنا نیست که ورود اپل به این بازار مهم نیست."
    او می‌افزاید: "اما اگر قابلیت‌های دستگاه‌های جدید بازی‌های کامپیوتری، مثل محصول جدید شرکت سونی به نام مورفئوس وی‌آر را در نظر بگیریم می‌بینیم که وسائلی مثل تلویزیون اپل نمی‌توانند قدرت و قابلیت‌های مشابهی را عرضه کنند."
    قیمت تلویزیون اپل متناسب با انتخاب حجم حافظه آن بین ۱۴۹ تا ۱۹۹ دلار خواهد بود.
    ارتقای آی‌فون
    لمس سه بعدی به کاربران اجازه می دهد که با فشار دادن بیشتر صفحه آی‌فون ابزارهای مختلف را روشن کنند
    هدف از مجهز کردن آی‌فون‌های جدید به صفحه های لمس سه بعدی این است که کاربران با فشار دادن بیشتر صفحه تلفن بتوانند کارکردهای متفاوت این وسیله را به خدمت بگیرند.
    نمونه‌هایی از نحوه استفاده از صفحه لمس سه‌بعدی عبارتند از:
    بازدید یک ای‌میل یا تصور قبل از ارسال
    رد و بدل کردن اسلحه‌ در یک بازی کامپیوتری
    رفتن سریع به حالت عکاسی سلفی
    در عین حال قابلیت ضبط ویدئوی آی‌فون‌های جدید، ۴K یا چهار برابر دوربین‌های فیلمبرداری با کیفیت تصویری ۱۰۸۰ پیکسل است.
    کیفیت دوربین آی‌فون‌های جدید که در پشت دستگاه سوار شده، به جای هشت مگا پیکسل دوازده مگاپیکسل است و اپل می‌گوید افزایش پیکسل صدای بیشتری تولید نخواهد کرد.
    سیستم پردازش این مدل جدید نیز قوی‌تر است. قرار است از اواخر سپتامبر فروش این محصول شروع شود.
    برخی از کارشناسان می‌گویند ارتقای قابلیت‌های این مدل جدید در حد موارد گذشته نبوده ولی با این وجود برای تداوم فروش آن در یک سال آینده کافی است.
    فرانسیسکو جرونیمو از موسسه پژوهش فناوری آی‌دی‌سی می‌گوید:"شرکت اپل در بازار کشورهای توسعه‌یافته شانس زیادی دارد تا این محصول جدید را به صاحبان آی‌فون‌های قبلی بفروشد. چون موقع عرضه آی‌فون ۶ خیلی‌ها به خاطر تعهد به مدت زمان قرارداد خود نتوانستند دستگاه موبایل خود را ارتقا بدهند."
    در عین حال او یادآوری می کند: "در بازارهایی نظیر چین هدف از عرضه این محصول جذب مشتریان جدید است. کسانی که در گذشته جذب آی‌فون نشده‌اند بعید است که علاقه زیادی نشان دهند. برای کسانی که مشتری اپل نبوده‌اند قابلیت‌های افزوده این مدل جدید تفاوت مهمی ایجاد نمی‌کند. در آن موارد تبلیغ در مورد محصولات جدید خود برای اپل بسیار مهم است."
    ارتقاء ساعت دیجیتال اپل
    اپل قابلیت های ساعت دیجیتال و نرم افزارهای آن را ارتقا داده است
    شرکت اپل اعلام کرد که سیستم عامل ساعت‌های محصول خود را ارتقا داده که قرار است ۱۶ سپتامبر وارد بازار شود.
    ساعت مدل او اس ۲ برخلاف مدل‌های قبلی که فقط با سیستم پردازش موبایل‌های همخوان کار می‌کرد با اپلیکیشن‌های محصول شرکت‌های دیگر سازنده موبایل قابل انطباق است.
    علاوه بر بارگیری سریعتر، اپ‌های محصول شرکت‌های دیگر می‌توانند ویدئو پخش کنند و به میکروفون و سنسورهای ساعت نیز دسترسی خواهند داشت.
    شرکت دوربین‌سازی گو پرو از این تغییر بهره جسته و به کاربران خود امکان می‌دهد که فیلم‌های محصول خود را به طور زنده روی ساعت دیجیتال اپل تماشا کنند. فیسبوک نیز اعلام کرده که نرم افزار پیام‌رسان خود را برای استفاده در این ساعت‌ها قابل انطباق خواهد کرد.

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۶۱۰۲ در تاریخ شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0