سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      تجلی آرزوی نیل به بهار حقیقی در اخلاق و آرمان های ملت ایران
      ارسال شده توسط

      محمد رضا باب الخاني

      در تاریخ : شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۳۰
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۱۶۸ | نظرات : ۲

      یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.السـلام علیک یا ربیـع الاَنام و نضرهَ الاَیّام
      نوروز عزیز دیگری از راه رسید و دل ها و جان های مشتاق را لبریز از سودای بهار کرد. نوع انسان که با خمیر مایه بهار آفریده شده است در آرزوی رسیدن به زندگی بهاری و چشیدن طعم حقیقی حیات انسانی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با همین امید فراز و نشیب تاریخ را طی کرده است. نوروز ایرانی زیباترین سنت و متعالی ترین راهنما و عمیق ترین مفهوم و نزدیکترین راه برای معرفی حقیقت انسانی و بازگشت به جایگاه رفیع او در عالم هستی و تحقق همه مطالبات فطری و بر آوردن هدف از آفرینش او است.
      نوروز یک آغاز است آغاز دوباره امید و زندگانی
      نوروز یک راز است راز حقیقت خلقت انسانی
      نوروز یک حقیقت است حقیقت بازگشت به فطرت الهی
      نوروز تجلی یک عشق است عشق به توحید و عدالت و آزادی
      نوروز یک سرچشمه است سرچشمه معرفت و زایندگی
      نوروز یک یادآوری است یادآوری عهد دیرین آسمانی
      نوروز یک رجعت است رجعت به خود حقیقی انسانی
      نوروز یک انتظار است انتظار حاکمیت توحید و عدالت جهانی
      نوروز یک میثاق و پیوند است میثاق و پیوند با امام عشق و زیبایی
      نوروز نماد پیوند گذشته به آینده است آینده روشن و تابناک انسانی
      آری نوروز تجدید عهدی مقدس برای رسیدن به قله کمال انسانی – امام خوبی ها – انسان کامل است. این تنها حقیقت جاری در هستی و متجلی در تمام حرکات و سکنات آفرینش است. هر سو نـگرم جز رخ نیـکوت نبینـم بگـذار که فریاد کنـم پیـر و جوان را. ملت تاریخساز ایران هزاران سال با مفهوم نوروز، انتظار و بهار زندگی کرده و همه ساله آن را بر بام گیتی صلا زده است. آرزوی رسیدن به بهار حقیقی در فرهنگ، باورها، آداب، سنن، اخلاق و آرمان های این ملت و این سرزمین آسمانی ریشه دوانیده و متجلی شده است. ملت ایران هر نوروز با پالایش روح و روان و تجدید عهدی دوباره حاکمیت بهار را به انتظار نشسته است. به لطف خداوند و با ثبت جهانی نوروز – به همت خادمان ملت در دولت دهم – حقیقت نوروز و انتظار و بهار به سرعت برای همه ملت ها – که بر اساس فطرت الهی مشتاق آنند – آشنا و آشناتر می گردد و آرمان مطالبه بهار، جهانی و همه گیر می شود. همگرایی جهانی برای وحدت جامعه انسانی و بازگشت به حقیقت انسانی و حاکمیت توحید، عدالت، عشق و آزادی در حال شکل گیری است و این همان رمز و راز و رسالت و فلسفه وجودی نوروز است.
      از آن سو، اهریمنان که به درستی مرگ خود را در حکومت بهار باور دارند با فراخوان همه یاران و با به کارگیری همه توان و با اغواگری به میدان آمده اند تا اولا اندیشه بهار را منزوی و بهاریان را منکوب کنند و امید به آینده زیبای بشری را بخشکانند. اهریمنان اصرار دارند با القاء و انتشار کینه، تفرقه، جدایی، یاس و نومیدی آدمیان را به بیراهه برده و از مسیر بازدارند و حاکمیت زمستانی خود را تحکیم کرده و استمرار بخشند. خوشبختانه بیداری عمومی ملت ها موجب گرایش روز افزون به توحید، عدالت و وحدت جهانی در برابر اهریمنان و مستکبران گردیده است. فطرت الهی انسان ها میدان دار حرکت بشریت به سوی اتحاد و تلاش برای استقرار عدالت و مهرورزی است.
      امروز اهریمنان با تشدید فشار ها بر ملت ایران در تلاش اند تا کانون جوشش اندیشه نوروزی و فرهنگ بهاری را منفعل و تضعیف کنند. غافل از اینکه فرهنگ ملت بزرگ و تمدنساز ایران در فراز و نشیب تاریخ هماره می آموزد که در شرایط مکر و توطئه دشمنان، متحدتر و همبسته تر زندگی کرده، یار و غم خوار یکدیگر بوده و با همدلی و همیاری، سنگینی تهاجم دشمنان را از دوش یکدیگر برداریم. اگر غم لشـکر انگیزد که خون عـاشقان ریزد من و سـاقی به هم سازیم و بنیـادش براندازیم. اطمینان دارم که ملت ایران سختی ها را پشت سر می گذارد و امید بدخواهان را به یاس مبدل خواهد کرد. آینده را اراده ملت ها می سازد و اراده ملت ایران بر استقرار توحید، عدالت، آزادی و عشق در جهان است و به فضل الهی چنین خواهد شد.
      نوروز امسال مصادف است با شهادت بانوی آب و آیینه و آفتاب، مادر همه خوبی های عالم حضرت زهرای اطهر (س) که از این رو باید به همگان تسلیت گفت و به همین مناسبت از مادران این سرزمین و همه مادران گیتی به خاطر سوز و عشق بی پایانشان در تربیت انسان های بزرگ و جاری کردن مهر و عاطفه در روح و جان آدمیان تشکر کرد.
      اینجانب سال جدید و نوروز گرانقدر را اولا به ملت بزرگ ایران و همه ملتهایی که در قلمرو الهی- انسانی نوروز زندگی می کنند و ثانیا به جامعه بشری صمیمانه تبریک عرض می نمایم و برای مقام معظم رهبری، یکایک ملت شریف ایران و همه بشریت در انتظار حاکمیت توحید، عشق، عدالت و آزادی، سلامتی و عزت و زندگی بهاری در سایه حکومت حضرت بهار انسانی آرزو دارم

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۵۳۰۹ در تاریخ شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ۰۴:۳۰ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0