سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      فال روز پنجشنبه ۲۶ مارچ - ۶ فروردین
      ارسال شده توسط

      احمدی زاده(ملحق)

      در تاریخ : پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۴۸ | نظرات : ۸

      فروردین

      بازگشت ماه به نشان تان می‌تواند شما را تشویق کند که کاری را به شیوه خودتان انجام دهید یا حداقل درباره آن به طور جدی فکر کنید. اگر ازجوامع اجتماعی نیز عقب نشینی می‌کنید به این معنی نیست که بیش از حد منزوی هستید. حتی اگر سرانجام ندانید که در زندگی تان چقدر کار مفید انجام داده اید با کسانی معاشرت کنید بیشترین لذت را با مصاحبت آنها می‌برید.
      حافظ:
      مددی گر به چراغی نکند آتش طور چاره تیره شب وادی ایمن چه کنم
      حافظا خلد برین خانه موروث من است اندر این منزل ویرانه نشیمن چه کنم
      تعبیر:خود را مأیوس و افسرده می بینی و از بدخواهی دشمن شکوه و شکایت داری. خود را نباز و دل به تقدیر بسپار. هر چه خیر است پیش می آید. به خدا توکل کن و با دوستان دانا مشورت کن تا راه چاره ای پیدا شود.

      اردیبهشت

      شما خیلی برای مشکلات و غم و غصه افراد دیگر و تلاش می کنید و اما بهر ترتیب آنها از آن شما نیز می شوند! شما نمی توانید به راحتی از سطح بالای شور و هیجانی که نیاز به وقت و توجهتان دارد جدا شوید. شاید استرسها کاملا از بین نروند، اما حداقل کمی به جواب نزدیک تر می شوید. سعی نکنید که به تنهایی از هر چیزی سردر بیاورید. تکیه کردن به یک دوست صمیمی شاید دقیقا همان چیزی باشد که یک دکتر برایتان تجویز می کند
      حافظ:
      نشان موی میانش که دل در او بستم ز من مپرس که خود در میان نمی‌بینم
      من و سفینه حافظ که جز در این دریا بضاعت سخن درفشان نمی‌بینم
      تعبیر:بهتر است در کاری که در پیش گرفته ای تجدید نظر کنی و با تأمل و تعمق بیشتر به آن بپردازی تا بتوانی به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنی. بیهوده به خاطر کاری که حاصلی ندارد، خود را به دردسر مینداز.
       
      خرداد

      درگیریهای قانونی سبب شده در بعضی از فامیل و دوستان نغمه های جدائی سر داده شود و حتی همین رویدادها عده ای را به جدائی کشانده است. معدودی از خانم های متولد این ماه رازی را در دل دارند که باید با توجه به عکس العمل های پدید آمده درافشای آن اقدام کنند وگرنه همان بهتر که دردل بگذارند .
      حافظ:
      فرصت شمر طریقه رندی که این نشان چون راه گنج بر همه کس آشکاره نیست
      نگرفت در تو گریه حافظ به هیچ رو حیران آن دلم که کم از سنگ خاره نیست
      تعبیر:در انجام کاری که در پیش داری درنگ و شتاب نکن. عشق و محبت و ایمان به هدف تو را بهتر و زودتر به هدف می رسانند. در امر ازدواج موفق خواهی شد.

      تیر

      امروز، شما مایل هستید که به دوستانتان نشان دهید که زمانیکه دارید کاری را انجام می دهید می توانید آن را به بهترین نحو انجام دهید. حتی اگر در کارهای مادی مشکلی دارید که به اتمام برسانید، عاقلانه تر این است که آن را به عنوان کاری لذت بخش نگاه کنید. اگر شما رفتار سالمی داشته باشید، مطمئن باشید که انجام آن کار اصلا وقتی از شما نخواهد گرفت.
      حافظ:
      ما را بر آستان تو بس حق خدمت است ای خواجه بازبین به ترحم غلام را
      حافظ مرید جام می است ای صبا برو وز بنده بندگی برسان شیخ جام را
      تعبیر:از ریاکاران و این زندگی پر از رنگ و ریا خسته شده ای. فقط با صفای دل می توانی به لطف خداوند امیدوار باشی. مطمئن باش که خداوند یاور و دوستدار مخلصان است. در این زندگی دو روزه از حرص و ریا دوری کن.

      مرداد

      با وجود اینکه ممکن است وقتی پیشرفت کارها امروز کاهش می‌یابد دیگران اعتنایی به آن نداشته باشند اما ناامیدی و عصبانیتی که شما بروز می‌دهید باعث ایجاد مشکلات دیگری می‌شود. با کمی‌تجزیه و تحلیل می‌توانید بفهمید که موانعی که امروز با آن روبرو می‌شوید تصادفی نیست. شما محدودیت‌هایی برای خود قائل شده‌اید که از ترس‌ها و یا خاطرات قدیمی‌تان سرچشمه می‌گیرد و اکنون ناگهان خود را آشکار می‌کنند. به زور چیزی را جلو نبرید؛ حتی اگر بتوانید گذشته را فراموش کنید بازمدتی زمان لازم است تا بتوانید همه چیز را درست کنید.
      حافظ:
      همیشه پیشه من عاشقی و رندی بود دگر بکوشم و مشغول کار خود باشم
      بود که لطف ازل رهنمون شود حافظ وگرنه تا به ابد شرمسار خود باشم
      تعبیر:زندگی فراز و نشیب بسیار دارد. نه در روز های بد نا امید و مأیوس باش، نه در روزهای خوشی مغرور و خودبین. اگر امروز دچار شکست شدی، فردا با سعی و تلاش به مقصود خود می رسی. زندگی ارزش آن را ندارد به خاطر آن خانواده و دوستان خود را مورد آزار قرار دهی.

      شهریور

      ممکن است امروز بشدت نیاز به راهی داشته باشید که از این مرحله بی قرار کننده زندگی فرار کنید. خوشبختانه سحر و جادو در فضا معلق است و شما قادر خواهید بود که این سحر و جادو را پراکنده کنید تا برای لحظاتی در فضایی دور از واقعیت به رویاهای دور و درازی که دارید فکر کنید. تا زمانیکه شما یک قشر بیرونی و محافظ برای ظاهر خودتان ایجاد کرده‌اید هیچ کس نمی‌تواند مزاحم شما شود و شما را از سفرذهنی در مکان های دوردست بیرون بیاورد.
      حافظ:
      بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت که در مقام رضا باش و از قضا مگریز
      میان عاشق و معشوق هیچ حال نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز
      تعبیر:زندگی بدون عشق، پوچ و تو خالی و غیر قابل تحمل است. دوستان خود را بیازما تا میزان صدق و درستی آنها بر تو مسلم شود. با کسانی که ادعای دوستی و محبت دارند معاشرت نکن. به آنچه داری قانع باش و زیاده طلبی را رها کن. غرور و خودخواهی را از خود دور کن.

      مهر

      اگر به اعتقادات اخیر خود بیش از حد حمله کنید، ممکن است بعضی از در و پنجره هایتان شروع به تلق تلق کردن کنند. شما ممکن است درباره روابط خود با دارایی های شخصی خود دارید کاملا سفت و سخت باشید. یا، شاید، ستاره شما مجبورتان خواهد کرد که با محدودیت های خود مواجه شوید که شما قبلا برای درآمدهای خود که نهانی بدست می آورید سر راه خود قرار داده بودید. کلاه خود را نگه دارید؛ زندگی شما درباره تغییرات برای بهتر بنا شده است.
      حافظ:
      پنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان خیر نهان برای رضای خدا کنند
      حافظ دوام وصل میسر نمی‌شود شاهان کم التفات به حال گدا کنند
      تعبیر:به دوستان ریاکار و ظاهر الصلاح متکی نباش. هرچه می خواهی از خدا بخواه. دشمنان و حسودان را بشناس و همه ی جوانب کار را بسنج. پس از کسب اطمینان، شروع به کار کن.
       
      آبان

      احتمال دارد اولین بخش از روزتان را صرف کوشش کردن برای کنار آمدن با شرایط اخیر کنید، مخصوصا زمانیکه پیچیدگی و بحران شدیدتر می‌شود. اما شما آرزوش سادگی را ندارید؛ شما به آن توجه نمی‌کنید تا زمانیکه اتفاقات زیادی بیفتد،‌ سعی کنید آن کارهایی را که باید انجام دهید مشخص کنید. خوشبختانه، همچنانکه روز پیش می‌رود راه شما آشکار خواهد شد و ناگهان شما می‌فهمید که کجا باید بروید، پس زمان را هدر ندهید.
      حافظ:
      هر چند بردی آبم روی از درت نتابم جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت
      عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت
      تعبیر:در زندگی آنچنان که شایسته تو است به مقامی نرسیده ای و از بی چشم و رویی ناکسان در عذابی. هدف و مقصود از تو دور نیست به شرط آنکه صداقت و درستی را رها نکنی و به لطف خداوند و هنر و علم خود ایمان داشته باشی. سرگردانی و هراس و نا امیدی را از خود دور بگردان که در غیر اینصورت به بن بست خواهی رسید.

      آذر

      آن دسته از متولدین میانساله این ماه که همه وجودشان به گذشته ها پیوند دارد ضمن حفظ این پیوند باید به آینده نیز جدی توجه کنند چرا که بهر حال آینده به آنها نیز تعلق دارد. خلاقیت ها و قوانین شان امروز براحتی بکار خواهد آمد.
      حافظ:
      هر آن که روی چو ماهت به چشم بد بیند بر آتش تو بجز جان او سپند مباد
      شفا ز گفته شکرفشان حافظ جوی که حاجتت به علاج گلاب و قند مباد
      تعبیر:آسوده و مطمئن به انجام کاری که در نظر داری بپرداز زیرا به موفقیت بزرگی دست خواهی یافت. از طعنه ی سرزنش کنندگان و کینه ی دشمنان به زودی خلاص خواهی شد.
       
      دی

      ممکن است امروز احساس کاملا غیر قابل تشخیصی داشته باشید. چنانکه دیگران مستقیما به شما نگاه می کنند بدون اینکه حتی توجه کنند که شما آنجا حضور دارید. اما برخلاف دیروز، اکنون شما می توانید از میان ایستادگی های خودتان به زور به جلو بروید حتی اگر هیچ کس از تلاش های بی پایان شما قدردانی نکند. بالاخره، مراقبت از همه، مانند یک مرغ مادر- در تئوری خوب به نظر می رسد، اما انرژی فراوانی از شما می گیرد. نگران این نباشید که هر کس چه فکری می کند. ظاهرا بهترین کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که افراد دیگر را تربیت کنید.
      حافظ:
      الملک قد تباهی من جده و جده یا رب که جاودان باد این قدر و این معالی
      مسندفروز دولت کان شکوه و شوکت برهان ملک و ملت بونصر بوالمعالی
      تعبیر:از شکست ها، ناامید و مأیوس نباش. غم و حسرت بر ایام گذشته دردی را از تو دوا نمی کند. شادمان باش و به خداوند توکل کن و کارها را سخت نگیر تا جهان بر تو سخت نگیرد. انسان دو بار متولد نمی شود پس لحظات عمر را غنیمت بدان و از آن لذت ببر.
       
      بهمن

      داوری شما درباره خودتان امروز زیاد زننده و ناگوار نیست، در حقیقت احتمال دارد که گامی آزمایشی بردارید برای فهمیدن اینکه اخیرا کاری را عالی به اتمام رسانده‌اید، اگر چه آن طوری که شما انتظارداشتید نتیجه نداده است. شما اکنون قادرید که آن بخش پرورش یافته وجو خود را به نمایش بگذارید، بنابراین با حمایت خود از آنهایی که دوستشان دارید حمایت کنید.
      حافظ:
      دل و دینم دل و دینم ببرده‌ست بر و دوشش بر و دوشش بر و دوش
      دوای تو دوای توست حافظ لب نوشش لب نوشش لب نوش
      تعبیر:آرام و قرار داشته باش. در راه عشق صبور و شکیبا باش و نا امیدی را از خود دور کن. به زودی به مقصود و آرزوی خود می رسی.

      اسفند

      به جای اینکه بین ایده‌های جدید و مختلف در ذهن تان مدام گردش کنید روی طرحی که در روزهای گذشته آغاز کرده بودید کار کنید و آن را به جایی برسانید. اگر اکنون در میان افکارتان غرق شدید نگران نشوید به خاطر اینکه سیاره حاکم شما عطارد بوسیله پلوتون تیره و کدر سایه دار و مبهم شده است و تمرکز کردن را برای شما مشکل کرده است. با وجود اینکه رویاهای شما بسیار دور به نظر می‌رسند اما آنها بیشتر از آنکه فکرش را بکنید به شما نزدیک هستند. زمان خود را از دست ندهید؛ به این ترتیب زودتر از آنچه فکرش را بکنید به اهداف تان می‌رسید!
      حافظ:
      بیا به میکده و چهره ارغوانی کن مرو به صومعه کان جا سیاه کارانند
      خلاص حافظ از آن زلف تابدار مباد که بستگان کمند تو رستگارانند
      تعبیر:از هرجا می توان به اشتباه و خطای خود پی برد و راه درست را انتخاب کرد. از تجربه ی دیگران استفاده کن. به تنهایی نمی توانی این راه مشکل را طی کنی. هوشیار و عاقبت اندیش باش و فریب لحظه های زودگذر و فریبنده را نخور

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۵۲۶۱ در تاریخ پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0