سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      قدرت سکوت
      ارسال شده توسط

      فرشاد اقبالی

      در تاریخ : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۹
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۰۴ | نظرات : ۷

      قدرت سکوت
      نویسنده: سوزان کین
      مترجم: ناهید سپهر پور
      انتشارات: نشر نوین
      گوگل، هری‌پاتر، نظریهٔ نسبیت، در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته و… تنها نمونه‌هایی از آثاری هستند که قطعا اگر درون‌گراها نبودند، باید دنیا را بدون آن‌ها تجربه می‌کردیم. قدرت سکوت همواره سرچشمهٔ آثاری چشمگیر در طول تاریخ بشری بوده است. انسان‌ها همواره بنا بر معیار‌های مختلفی، مانند ویژگی های شخصیتی، تفاوت‌های ظاهری و فیزیکی در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. یکی از این ویژگی‌ها که اتفاقا تأثیری ژرف بر شخصیت فرد، نوع روابط و در کل، زندگی او دارد، درون گرایی است. در مطلب امروز با معرفی کتاب قدرت سکوت نوشته‌ٔ «سوزان کین» بیشتر با درون‌گراها و چالش‌هایی که در یک دنیای پر از برون‌گرا دارند، آشنا می‌شویم .
      درون‌گراها در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که پیوسته به‌دنبال پرورش برون‌گراهاست و برونگرایی را به‌عنوان یک استاندارد تعریف می‌کند. درون‌گراها، همچنین به‌دلیل ویژگی‌های بارز شخصیتی‌شان، یعنی ترجیح خلوت و تنهایی به جمع‌های شلوغ، گوش‌دادن به‌جای حرف‌زدن، داشتن روابط کمتر اما عمیق‌تر و… در اقلیت هستند یا حداقل با توجه به اینکه تمایل کمی به دیده‌شدن دارند، کمتر به‌ نظر می‌آیند. به همین دلیل، پذیرفته‌نشدن از جمله مشکلاتی است که یک درون‌گرا در طول زندگی بارها آن را تجربه می‌کند. خانم سوزان کین با پژوهش‌هایی که درمورد درون‌گراها داشته، می‌کوشد تا تعریف درستی از این ویژگی ارائه کند که به نظر در این امر موفق هم بوده است.
      کتاب قدرت سکوت شامل چهار بخش تحت عنوان‌های زیر است:
      • برون‌گرای ایدئال؛
      • بیولوژی شما، خود شما؟؛
      • آیا همهٔ فرهنگ‌ها برون‌گرای ایدئال دارند؟؛
      • چگونه دوست بداریم؟ چگونه کار کنیم؟
      قدرت سکوت؛ راهی برای شناخت بیشتر درون‌گراها و دنیای درون‌شان
      شاید تصور کنید همهٔ مباحث و مثال‌های کتاب به درون‌گراها اختصاص دارد؛ اما اصلا این‌طور نیست؛ نویسنده بحث را با برون‌گراها و چگونگی تبدیل‌شدن برون‌گرایی به یک ویژگی ایدئال آغاز کرده است. در واقع، مخاطب با مطالعه‌ٔ چرایی وجود برون‌گرای ایدئال به درک بهتری از درون‌گراها می‌رسد.
      کتاب همچنین شامل اطلاعات مفیدی از مسیر موفقیت درون‌گراهای معروف و بسیار موفقی مانند استیو وازنیک (مهندس کامپیوتر، مخترع و از پایه‌گذاران شرکت اپل) است که می‌تواند برای افراد درون‌گرا الهام‌بخش باشد.
      سوزان کین در بخش‌هایی از کتاب به پژوهش‌های جالبی که در زمینه‌ٔ شخصیت شناسی انسان‌ها انجام شده، پرداخته و تأثیر ژنتیک در برون‌گرایی و درون‌گرایی را بررسی کرده است.
      آنچه هدف اصلی نویسنده از نگارش این کتاب است، در واقع شناخت بیشتر درون‌گراها و احترام به تفاوت‌ها و نیازهایشان است. او بر این باور است که دنیا با همه‌ٔ نیازها و چالش‌هایش، هم به برون‌گراها نیاز دارد و هم به درون‌گراها و در این بین، اگر به نیازهای درون‌گراها مانند تمایل به تفکر و خلوت بیشتر توجه کافی نشود، آن‌ها نمی‌توانند خودِ واقعی و توانایی‌های شگفت‌انگیزشان را نشان دهند و خدمات و قابلیت‌هایی را که قادر هستند، به دنیا ارائه دهند.
      چرا باید این کتاب را بخوانیم؟
      اگر هنوز بر این باور هستید که درون‌گراها افرادی منزوی، افسرده و با توانایی‌های پایین هستند، اگر نمی‌دانستید گاندی رهبر بزرگ هندوستان و النور روزولت از فعالان حقوق بشر از جمله افراد درون‌گرا بوده‌اند مطالعهٔ این کتاب به همهٔ باورهای نادرست‌تان درمورد درون‌گراها پایان خواهد دا
      ممکن است شما درون‌گرا نباشید؛ اما به احتمال زیاد در میان خانواده، دوستان یا در محل کارتان با فردی درون‌گرا در ارتباط هستید پس بد نیست با نحوه رفتار با افراد درونگرا آشنا باشید. شناخت دنیای درونی این افراد به ارتباط مؤثر و بهبود روابط‌تان با آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.
      آشنایی با درون‌گرایی، پایان‌دادن به اندیشهٔ رایجی است که برون‌گرایی را ایدئال می‌داند و این نگرش، یک کودک، نوجوان و حتی بزرگسال درون‌گرا را به‌شدت می‌آزارد. با شناخت دنیای درون‌گراها به داشتن دنیایی با انسان‌های سالم‌تر و شادتر کمک خواهیم کرد.
      اما اگر شما درون‌گرا هستید و تاکنون کوشیده‌اید این ویژگی را پنهان کنید یا به‌سختی خود را در قالب برون‌گراها قرار داده‌اید، مطالعهٔ این کتاب کمک می‌کند تا با این ویژگی و توانایی‌هایتان بیشتر آشنا شوید و از آن‌ها به‌شکلی بهتر بهره ببرید.
      بخش‌هایی از کتاب قدرت سکوت
      «باور عموم بر این است که خودِ ایدئال، شخصیتی اجتماعی و گروهی است که در بین جمعیت راحت و آرام است؛ فرد برون‌گرا عمل را به تفکر، ریسک پذیری را به محتاط‌بودن و قاطعیت را به تردید ترجیح می‌دهد. او سریع تصمیم می‌گیرد؛ حتی اگر احتمال اشتباه‌کردنش بالا باشد؛ در کار تیمی موفق است و در گروه‌های مختلف به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کند.
      درون‌گرایی به‌همراه مشتقاتش چون حساسیت، جدّیت، خجالت و کمرویی در حال حاضر ویژگی‌ یک شخصیت طبقهٔ دومی، جایگاهی میان ناامیدی و آسیب‌شناسی محسوب می‌شود. درون‌گرا‌هایی که تحت سیطره‌ٔ ایدئال‌های برون‌گرایی زندگی می‌کنند، مانند زنانی هستند که در دنیای مردانه زندگی می‌کنند و به‌علت صفتی که در وجودشان نهفته است، به چشم نمی‌آیند. برون‌گرایی سبک شخصیتی فوق‌العاده‌ جذابی است؛ اما ما این ویژگی‌ را به استانداردی سرکوبگر تبدیل کرده‌ایم؛ استانداردی که بیشتر ما حس می‌کنیم باید از آن پیروی کنیم.
      اگر شخصیت درونگرایی دارید خوشحال باشید، چرا که می‌توانید به وسیله‌ی آن پولدار شوید. کافیست به بیل گیتس نگاه کنید؛ سوزان کین نویسنده‌ی کتاب پر‌فروش «هیس! قدرت درون‌گرایان در جهانی که نمی‌تواند صحبت نکند» و متخصص در مسائل درونگرایان در گزارشی در هافینگتون‌پست می‌گوید: بیل گیتس یکی از موسسین مایکروسافت فردی درون‌گرا است، این درحالی است که براساس گزارش مجله‌ی اقتصادی فوربز ارزش دارایی خالص او تقریبا 80 میلیارد دلار است.


       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۱۰۴۴۴ در تاریخ چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      حسین راستگو
      چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷
      سلام و عرض ادب
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      فرشاد اقبالی
      فرشاد اقبالی
      چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۵۵
      سلام و متشکرم عزیز خندانک
      ارسال پاسخ
      اصغر ناظمی
      چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۵
      سلام
      وعرض ادب
      آرامش واقعی هرکسی درسکوت اوست که ناخودآگاه وترجیحا خودآگاه در وی متبلور می شود وبه تحقق می رسد ، هنوز حتی درون گراها نیز بطور کل شاید نسبت به این واقعیت ، وقوف لازم را نداشته باشند که باشناخت واقعی خود هرکسی به این حقیقت می رسد . شناخت خود یعنی پی بردن واشعاریافتن نسبت به ماهیت ذهن ورویکرد فکر در خویشتن ونتیجتا مراقب اعمال ورفتار فکر در خود بودن ، بارسیدن به این خودآگاهی ست که فرد می تواند به شناخت واقعی خود دست یافته و معجزه ی شگفت وحیرت آور سکوت را در خویشتن به روسنی ببیند . واین معجزه ایست که افراد برون گرای جدی وکنجکاو را نیز پاسخ می دهد... خندانک خندانک خندانک
      فرشاد اقبالی
      فرشاد اقبالی
      چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۵۹
      سلام و درود برشما
      سپاسگزارم از اینکه منت نهادید و این سطور را به رشته تحریر درآوردید , بیشک نظرات پربار بزرگوارانی چون شما در رشد و تعالی فرهنگ عمومی موثر است , مفید و سازنده بود.
      پاینده باشید
      خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0