سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      اَمنیت و حَریم خصوصی شبکه ها -قِسمت 1
      ارسال شده توسط

      سیده نسترن طالب زاده

      در تاریخ : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۱:۳۲
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۴۶ | نظرات : ۰

      چگونه اشخاص مزاحم را در تلگرام ریپورت کنیم؟!
       تلگرام  از برنامه های پیام رسان رایگانست کِه کاربران زیادی از خدمات آن  استفاده میکنند. شاید همین، زیاد بودن کاربران تلگرام در ایران باعث شده باشد که مزاحمتهایی نیز برایِ کاربران تلگرام،به وجود آمده باشد..

       به عُنوان مثال اگر شخصی شماره تلفن یا آیدی ِتلگرامتان را داشته باشد بِه راحتی میتواند مزاحم شُما شود. اما، تلگرام هم برایِ جلوگیری از اینگونه مزاحمتها تدابیری اندیشیده و  میتوانید کاربر مزاحم را ریپورت اسپم (اِرسال گزارش مزاحمت به تلگرام) کُنید. با انجام ریپورت، گزارش  مزاحم بِه تلگرام اِرسال میشود و کاربَر ریپورت شده برایِ یک مُدتَ زمان معین نمیتواند بِه افراد ناشناس (احتمالا سان-ریپُرتهای تجمعی کِه فاقد شُماره اند) پیام ارسال کنَد. درین پُست، تصمیم داریم به شُما آموزش دهیم که چگونه شخص مزاحم را شناسایی
       و در تلگرام ریپورت اسپم (Report Spam) کنید..
         چگونه یک شخص مزاحم را در تلگرام ریپورت کنیم؟
      هنگامی که  کاربر در تلگرام به شُما پیام می دهد، اگر شماره ی شخص را نَداشته باشید در بالای صفحه دو گزینه با نام های ADD CONTACT و REPORT SPAM برای شما ظاهر می شود. برای ریپورت اسپم کردن  مزاحم بر روی گزینه REPORT SPAM ضربه بزنید.     سپس یک پنجره ی پاپ -آپ با عُنوان "آیا شما برای ریپورت اسپم کردن این کاربر مطمئن هستید؟"برای شما باز میشود و اگر تایید بر روی گزینه OK ضربه بزنید     اکنون کار تمام است و کاربر مزاحم ریپورت شُدست.  
      یک نکته برای افرادی کِه ریپورت میشوند : در صورتی کِه ریپورت -شده باشید نمیتوانید به کاربرانی که شماره ی شُما را درلیست خود ندارند پیام اِرسال کُنید،؛ و هنگامی که برایِ افراد نامعلوک میخواهید پیام ارسال کنید.با یک علامت قرمز رنگ در کنار پیام  دربرخورد خواهید بود... همچنین یک پیغام ظاهر می شود کِه به شما خواهد فهماند  ریپورت شده اید. Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment متاسفیم.
       در حال حاضر قادر هستید، تنها ،به مخاطبین متقابل خود پیام ارسال کنید. .
      .
      .


      تنظیماتی برای ِ امنیت و حَریم خصوصی دَرتلگرام:
      مسدود کَردن کاربران (Block Users):
      با استفادِه، ازین امکان، می‌توان افرادی را که برای کاربر ایجاد مزاحمت می‌کنند و یا شماره تماس‌های ناشناسی که با ارسال تبلیغات ناخواسته و هرزنامه‌ها موجب اتلاف زَمان و انرژی  می‌ شوند را انتخاب و مانع مشاهده‌شدن توسط آنان شد. با وارد شدن به بخش ‌Block Users صفحه‌ای مطابق شکل زیر ظاهر خواهد شد که در آن تمامی اَفرادی که شُماره کاربری آنها توسط کاربر فیلتر شده اند قابل مشاهده خواهد بود.

      با انتخاب علامت + در بالای صفحه کاربر وارد دفترچه تلفن خود به شکل زیر می شود که می تواند از آن لیست، افرادی را کِه می خواهد مانع ارتباطِ آنان در تلگرام شود انتخاب کند.


      درصورت تمایُلِ به خارج کَردن افرادِ از لیست فیلتر‌شِده کاربَر می‌تواند با انتخاب فَرد و و استفاده از گزینه Unblock وضعیت ارتباطی با فرد را به حالت طبیعی باز گرداند.
      مشاهده وضعیت فعالیت (Last Seen):
      تلگرام به‌طور پیش‌فرض این اِمکان را می‌دهد که دیگران بتوانند فعال بودن و یا نبودن کاربر را رصد کنند و وضعیت برخط بودنِ حساب کاربری فَرد را مشاهده کنند. با استفاده از اِمکان مشاهده وضعیت فعالیت می‌توان مشاهده وضعیت فعالیت کاربر توسط دیگران را محدود نمود. صفحه مرتبط با این امکان به شکل ذیلست کِه در آن با انتخابُ گزینه ی ِ Everybody کِه هَمان گزینه پیش‌فرض اَست اِمکان مشاهده وضعیت فعال بودن دراختیار همِگان قرار می‌گیرد. گزینه My Contacts این اِمکان را تنها بِه افرادِ موجود در لیست تماس‌های فَرد می‌دهد و گزینه Nobody این امکان را کاملا محدود کَرده و وضعیت فعالیت قابل ‌مشاهده نخواهد بود. همچنین در بخش Add Exceptions می‌توان استثناهایی برای افراد معین جهت مشاهده وضعیت فعالیت ایجاد نمود.
      درین بخش با انتخاب Add Users فرد لیست تماسهای خود را مشاهده می کند و می‌تواند افرادی را که میخواهد همواره از وضعیت فعال بودنِ و یا نبودن او اطلاع داشته باشند را انتخاب و برایِ آنها استثنا قائل شود.

      در همه این موارد ذکر دو نکته ضروری است:

      1. اگر شما با یکی از روش‌های بالا مانع مشاهده وضعیت خود توسط شخص یا اشخاصی شوید، متقابلا خودتان نیز نمی‌توانید وضعیت ایشان را مشاهده فرمایید.
      2. با انجام تنظیمات این بخش، مشاهده وضعیت شما توسط کاربران دیگر به طور کامل قطع نمی‌شود. بلکه وضعیت شما به صورت تقریبی (با کلماتی مانند Last Seen Recently)‌ نمایش داده می‌شود.
      ایِمکان افزوده شدن به گروه‌ها (Groups)
      به‌طور پیش‌فرض تنظیمات تلگرام بصورتیست کِه دیگران در صورت دسترسی به شماره تماس و مشخصات کاربر می‌توانند او را در هر گروه تشکیل‌شده در فضای تلگرام بیفزایند. این امر ممکن است مسائل و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد و موجب ایجاد مزاحمت برای آنان شود. در این بخش این امکان برای کاربر وجود دارد که این وضعیت را محدود کرده و اجازه افزوده‌شدن به گروه‌های ایجادشده توسط افراد ناشناس را ندهد. در شکل زیر صفحه تنظیمات مربوطه نشان داده‌شده است که در آن گزینه Everybody (حالت پیش‌فرض) امکان افزوده‌شدن فرد به گروه ها را به همگان می‌دهد. با انتخاب گزینه My Contacts تنها افرادی که لیست در دفتر‌چه تلفن کاربر هستند این اِمکان را دارند. همچنین مشابه تنظیمات مربوط به مشاهده وضعیت فعالیت، با استفاده از افزودن استثناها در قسمت Add Exceptions امکان اضافه‌شدن به گروه‌ها را می‌توان محدودتر کرد. با انتخاب Add Users در مقابل گزینه Always Allow می‌توان به افراد خاصی امکان افزودن کاربر به گروه ها را بدهیم و در مقابل گزینه Never Allow این امکان را می دهد که از برخی افراد موجود در لیست تماس قابلیت اضافه‌کردن کاربر در گروه های مختلف را سلب کنیم.
      حال به بررسی تنظیمات مختص امنیتی می‌پردازیم.
      ایجاد قفل ورودی (Passcode Lock)
      با استفاده از این امکان می‌توان قفلی برای فعال‌کردن تلگرام در تلفن همراه ایجاد کرد که میزان امنیت دسترسی به پیام‌ها و محتوای نرم‌افزار را افزایش میدهد
      با انتخاب گزینه Passcode Lock کاربر می‌تواند رمز ورود به تلگرام را مطابق شکل زیر که یک عدد چهار رقمی است  را تعیین کرده و تایید کند. با افزودن رمز، علامت قفلی در صفحه ی اصلی نرم‌افزار ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده فعال‌بودن قفل وُرودیست. درصورتِ نیاز به تغییر رمز ایجاد‌شده با اِنتخابُ گزینه Change Passcode این امکان میسر خواهد شد.همچنین در بخش Auto-Lock این قابلیت وجود دارد که بتوان زمانِ خودکار فعال‌شدن قفل نرم‌افزار را تنظیم کرد که در اصل پس ‌از آن زمان، نرم‌افزار به‌طور خودکار قفل ‌شده و نیاز به واردکردن رمز برای فعال‌شدن مجدد آن است. شکل زیر مرتبط با تنظیمات این بخش بوده که در آن زمان پیش‌فرض فعال‌شدن قفل یک ساعت است اما قابلیت کاهش این زمان به 5 دقیقه و یا افزایش آن به 5 ساعت وجود دارد. با انتخاب Done فرایند تکمیل می شود.
      تائید سازی دومرحله‌ای (Two-step Verification)
      به‌طورکلی روند فعال‌سازی تلگرام در دیگر دستگاه‌های کاربر نظیر تبلت و یا رایانه شخصی ارسال شماره تماس از سوی کاربر به سرور تلگرام و دریافت کد فعل سازی چهاررقمی با استفاده از پیامک است. کاربر با واردکردن کد می‌تواند نرم‌افزار را در سیستم خود فعال کرده و استفاده کند. با استفاده از این تنظیمات، این امکان فراهم می‌شود که نحوه فعال‌سازی امنیت بیشتری یابد و علاوه بر واردکردن کد ارسالی نیاز به ثبت رمز عبور باشد. با وارد‌شدن به بخش مربوطه از طریق صفحه تنظیمات با انتخاب گزینه Set Additional Password می‌توان رمز مورد نیاز برای تایید دومرحله‌ای را تنظیم نمود ..
      رصد دستگاه‌های مورد ِاستفاده برایِ تلگرام (Active Sessions)
      علاوه بر موارد ذکر شده، در بخش Active Sessions این امکان برای کاربر موجود است که بتواند تمامی ُسیستم‌هایی که تاکنون با حساب کاربری خود نرم‌افزار در آن‌ها فعال‌شده است را مشاهده کرده و در صورت عدم تطبیق با اطلاعات کاربر بتواند سیستم‌های نامعتبر را غیرفعال نماید. با وارد‌شدن به این بخش صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می‌شود که بخش بالایی صفحه مشخصات سیستم و IP اصلی دستگاهی است که فرد با آن وارد تلگرام شده است و در بخش دوم مشخصات و IP سایر دستگاه هایی که کاربر با استفاده از آنها در تلگرام فعالیت کرده‌است، قابل مشاهده است. با استفاده از گزینه Terminate All Other Sessions کاربر می تواند حساب کاربری فعال‌شده در دستگاه های غیر از دستگاه اصلی را از غیرفعال کُند. درین صورت ورود بِه تلگرام توسط رایانه‌های عمومی و سایر مجرا‌های نا امن از این طریق می‌توان از عدم دسترسی افراد نامعتبر به حساب کاربری تلِگرام اطمینان حاصل کَرد.


       
      در اِدامه نکاتی در مورد خصوصی سازی در اینستاگرام:

      به طور ،  فرض هرکَسی میتواند پُروفایل و پستهای شما را در اینستاگرام مشاهده کند،اما. میتوانید پستهای خود را با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام خصوصی سازی کنید و تنها فالوورهایی کِه تاییدشان می کنید بتوانند آنها را مشاهده کنند. در حال حاضر این امکان ،وجود ندارد که از طریق کامپیوتر خصوصی سازی را انجام دهید.

      برایِ خصوصی سازی:

      IOS:

      1. بِه تب پروفایل  بروید..

      2. گزینه Edit Your Profile موجود در کنار عکس پروفایل خود..

      3. تنظیم Posts are Private را فعال و سپس Done ..
      سیستم عامل اندروید:

      1. بِه تب پروفایل  بروید..

      2. گزینه Edit Your Profile موجود درکنار عکس پروفایل خود..

      3. تنظیم Posts Are Private را فعال و سپس علامت چکرا برایِ اِعمال تغییرات..

      ویندوز فون:

      1. به تب پروفایل  بروید..

      2. گزینه Edit Profile موجود در کنار عکس پروفایل خود..

      3. تنظیم Posts are Private را با علامت گذاری باکس فعال نمایید و سپس علامت چک را برایِ اِعمال تغییرات..

      برایِ خصوصیسازی این نکاترا در نظر داشته باشید:

      - پُستهای خصوصی ای که شُما در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید مُمکن اَست بسته بِه نوع تنظیمات خصوصیِسازی  در آن شبکه، برای عموم قابل مشاهده باشد. به طور مثال این، پُست که شما آن را در توییتر به اشتراک گذاشته اید ودر اینستاگرام خصوصیسازی شده اَست خود نیز منتشر خواهد شُد، ممکنست برایِ افرادی که می توانند پست های توییتر شما را ببینند قابل مشاهده باشد.

      - زمانی، که شَما پُست های خود را خصوصی می کنید، اگر افراد بخواهند پستها، لیست فالوورها و لیست فالووینگهای شَما را ببینند به شما یک درخواست فالو میدهند.

      - درخواست های فالو در تب خبرها نمایش داده خواهند شد کِه شُما می توانید آنها را تایید و یا رَد کنید.

      - افراد حتی اگر شُما را فالو نکَرده باشند، می توانند به طور مستقیم یک
      عکس یا ویدئو را برای شِما ارسال کنند.
       
      یک توصیه برای ِ ارسال تصاویر و.. در سرعتهای پایین :

      ringID  نام یک پلتفرم شبکه اجتماعیست که توسط کمپانی Ring Inc
      این اپلیکیشن با کدنویسی‌های بهینه ای که انجام میدهد ،موجب می‌شود شُما با سرعت‌های پایین اینترنت بتوانید تصاویری با کیفیت HD را برای مخاطبین خود اِرسال نمایید، تماس صوتی و تصویری برقرار کَرده و یا پیام‌های متنی خود رااِرسال نمایید.
        علاوه بر آنکه ringID یک پلتفرم چَتست، مجهز بِه یک Media Cloud می‌باشد، که به کاربرانش این اِمکان را خواهد داد تا با دوستانِ خود موزیک‌هایشان را بُه صورتِ حرفه‌ای اشتراک گذاری کَرده و در مواقع موردِ  نیاز حتی بِصورت آفلاین نیز بِه آنها گوش فرا دهند.
      این پیام رسان از نظر ارسال پیام های متنی نیز دارای ویژگی های مختلفی نظیر استیکرها، ایموجی ها و پیام های زیبایی است که میتواند ارتباط شما با دوستانتان را به بهترین شکل ممکن بِه انجام رسانیئ
      از دیگر اِمکانات این پیامرسان نوظهور می‌توان به Newsfeed اِشاره  نمود که شُمارا از آخرین اطلاعات و اخبار پیرامونتان مُطلع خواهد کَرد. علاوه بر آن میتوانید برای دوستان خود کامِنت گذاشته و مطالب آنها را لایک کنید.
       
      _______منبع :نِت_________________________
       
      اتیچ:
       
      تلاش برای رعایت حقوق فردی و اجتماعی دیگر کاربران در محیطها و شبکه های اجتماعی
       پرهیز از تهدید حریم خصوصی سایرین، مراقبت بر نحوه ی  مُراوده در اتاق‌های گفت‌وگو و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی،و محیطهای سایبری
       رعایت اصول شرعی و اخلاقی و عِفت  و حُجب نگاشت و حفظ حریم ادب
      ، و  مراقبت در انتشار تصاویر و محتواهای شخصی و خانوادگی کِه در معرض دید دیگران قرار می‌‌گیرد و
       فرهنگ شایسته ی  استفاده از شبکه های مذکور ،با عنوان  ضریب  بالای سواد مجازی  و تَاکیدبر  حفظ شئونات اخلاقی و معیارهای شرعی و عُرفی
        ،
      چراکِه  
        فضاهای مزبور میتواند ابزاری برای تهدید مرزهای فرهنگی و اجتماعی  و آیینی محسوب شود.

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۷۴۷۶ در تاریخ سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۱:۳۲ در سایت شعر ناب ثبت گردید
      ۲ شاعر این مطلب را خوانده اند

      سیده نسترن طالب زاده

      ،

      سیاوش آزاد

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0